תפריט עמוד

קייט סרף בברזיל

חופשה לצורך גלישה היא לא דבר חדש, אבל לטוס עד ברזיל בגלל רוח? אז זהו שלא. שמש, חופים מדהימים, ביקינים קטנים, מסיבות ומוזיקה לטינית הם רק חלק מהסיבות להגיע לברזיל. חלומו של כל גולש קייט בכל רמה נמצא בחופיה הבתוליים של ברזיל

ניב דביר | צילום: Pavel Losevsky

כל רעיון הנסיעה צץ ועלה במהלך הקיץ.
לאן לברוח אחרי עונת הצפוניות?
היכן ניתן להעביר קורס קייט למתקדמים בתנאים אופטימליים? לאחר בדיקות רבות, צפון ברזיל סומן כיעד המועדף. ההתארגנות לנסיעה היתה קצרה ובעזרת החבר'ה מ"ימית" חידשנו חלק מהציוד (הגלשן הגיע יום לפני הטיסה…) והשלמנו ציוד חסר.

מדינת Ceara הנמצאת בצפון-מזרח ברזיל התברכה ברוחות דרומיות שנושבות מיוני עד פברואר בעוצמה של 15- 30 קשר מהבוקר עד הערב. התחושה היא של מאוורר שלא מפסיק לעבוד. אין כמעט רגע ביום שהרוח לא נושבת. תנאי הגלישה מגוונים ומתאימים למתחילים ולמקצוענים כאחד. גודל הקייט הדרוש הוא 8 – 14 מטר. המים נעימים, 28 מעלות, והחופים לבנים ונקיים. החוויה ממשיכה אל האוכל המעולה, האנשים המקסימים והשקט היחסי. צפון-מזרח ברזיל הוא אזור לא מתויר יחסית, ולכן תחושת הביטחון גבוהה. מגוון החופים הוא גדול וכל עוד אתם ניידים ניתן לגלוש בלא מעט חופים מצפון ומדרום ל- Fortaleza.

הנחיתה ב-Fortaleza , עיר הבירה של מדינת Ceara , גורמת לך לחשוב שנחתת באירופה בטעות ולא בברזיל. עיר מטופחת ונקייה, מגדלי מגורים ומלונות נושקי רקיע שפרוסים לאורך קו החוף, חופים מדהימים, טיילת שוקקת חיים בשעות הערב ואזור מועדונים וברים הופכים את Fortaleza לאילת של ברזיל. כל אלה מהווים ניגוד מוחלט למה שמצפה ברגע שעוזבים את העיר.

25 ק"מ צפונה נמצאת Combucu , עיירת דייגים קטנה ושקטה שמהווה אתר נופש רגוע למקומיים ומספקת תנאים אופטימלים לגולשי הקייט. האטרקציה הגדולה ביותר היא לגונת Caui'pe , המרוחקת שמונה ק"מ מהעיירה. התנאים בלגונה יפתיעו גם את אלו שחושבים שראו כבר הכול. מים מתוקים, שטוחים לחלוטין, רדודים, המוגנים על ידי דיונת חול. האוקיינוס נמצא במרחק 50 מ' מהלגונה. הרוח יציבה וחזקה מספיק לגרום לך להרהר האם מצנח 10 לא גדול מדי…

בשעות השפל התנאים באוקיינוס מצוינים אף הם: חוף בלתי נגמר ללא סלעים או מכשולים אחרים, מים שטוחים יחסית וגלים נמוכים במרחק של 200 מ' מהחוף. נפלא. באופן טבעי אנחנו בילינו את מרבית הזמן בלגונה. אחרי הכול גלים יש גם בארץ. אחרי יום גלישה ארוך תמיד יש מקום לארוחה טובה. ישנן מספר מסעדות מעולות ב- Combucu לחובבי הבשר והדגים.
בסופו של יום למי שנשאר כח לבילויים, נוסעים ל-Fortaleza לאחד מהמועדונים שנמצאים באזור Praia de Iracema . בימי שני בערב מומלץ להגיע למועדון ה-"Pirata" , מן המפורסמים בברזיל, המושך אליו כ- 2,000 איש בערב. מיטב להקות ברזיל מופיעות בו בליווי רקדניות והחוויה היא בלתי נשכחת.

שעה וחצי צפונה מ- Combucu נמצאת Paracuru. , עיר קטנה הידועה בעיקר בקרב גולשי הגלים, אך גם מהווה אתר גלישה מצוין למי שרוצה להתנסות בגלישת קייט בגלים. בשעות השפל התנאים פשוט מעולים: מים שטוחים לחלוטין ושבירת ריף במרחק של כ- 200 מ' מהחוף. החוף די קטן כך שבסופי שבוע עלול להיות צפוף.

ארבע שעות צפונה משם נמצא אחד המקומות היפים בעולם – Jerricoacoara , עיירת דייגים שהפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל גם לתיירים אך בעיקר לגולשי רוח. העיירה ציורית ועדיין בתולית. כבישים? בניינים? תשכחו מזה. רק חולות. ללא ספק המקום שווה ביקור, במיוחד בסופי שבוע. אין כמעט דרך להגיע למקום ברכב רגיל. כל האזור מוקף בדיונות רחבות ידיים ולכן רכב 4X4 הכרחי. דיונות אין סופיות מקיפות את העיירה, וטיול בבאגי מושכר הוא משהו שאסור לוותר עליו (גם אם צריך לוותר על חצי יום גלישה…). החוף המרכזי מדהים ביופיו, אבל אינו מתאים לגלישת קייט מאחר שהרוח היא Off Shore .
לגולשי הרוח שבינינו כדאי ומומלץ לשכור ציוד גלישת רוח במועדון המקומי. החוף הצפוני מתאים לגלישת קייט אבל התנאים שם לא קלים, ויש לקחת בחשבון שהרוח חזקה ב- 5 – 10 קשר מהרוח ב-Combuco . נפלתם על יום בלי רוח? מצוין! הזדמנות להתנסות בקפוארה – אומנות לחימה שהתפתחה עוד בימי העבדות בברזיל. כיום מדובר בריקוד אקרובטי יותר מאשר באומנות לחימה, בכל מקרה, שיעור או שניים יספקו חוויה לא שגרתית למי שעדיין לא התנסה.

אחרי ארבעה ימים בתנאי ים ורוח קשים ב- Jerricoacoara היה נחמד לחזור ללגונה הרגועה והמוכרת.
במהלך הטיול בצפון ברזיל הופתענו כל פעם מחדש מהאנשים הנפלאים ומרצונם לעזור, אף על פי שלא הבינו בדרך כלל מה רוצים מהם (להזכירכם בברזיל השפה המדוברת היא פורטוגזית…). כמעט כל מקומי ישמח להעביר זמן ניכר בניסיון להבין אתכם ואולי ללמד אתכם מילה או שתיים בפורטוגזית, אבל יותר מכול ישמחו המקומיים לבחון את כישוריכם בכדורגל חופים.

קל מאוד להתמכר לאווירה ולהווי המקומי – רוח, אוכל, פירות טרופיים מכל המינים, בחורות בביקיני מינימלי, מסיבות חוף ושמחת חיים אין סופית. מי בכלל רוצה לחזור? אבל חופשה היא חופשה וצריך לחזור כדי שתהיה סיבה לנסוע שוב…

מידע כללי
* אזרחי ישראל אינם זקוקים לוויזת כניסה לברזיל. השהות המרבית המותרת היא שלושה חודשים.
* לאחר מכן יש צורך לבקש הארכה.
* חודשים מומלצים: יוני עד ינואר. עוצמת הרוח בין 15 – 30 קשר.
* גודל קייט מומלץ 8 – 14 מטר.
*המטבע המקומי הוא דולר ריאל. 1 ריאל = 1.6 שקל.
*איך מגיעים : Tap – Purtugal Airlins טיסה ישירה מליסבון ל- Fortaleza.
* www.turismo.ce.gov.br Tourist Information:

אתרי גלישה
Combucu מרחק של 25 ק"מ מ- Fortaleza.
Paracuru מרחק של 106 ק"מ מ- Fortaleza.
Jerricoacoara מרחק של 350ק"מ מ- Fortaleza.

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.