תפריט עמוד

שוק האוכל הלילי בזנזיבר

מדי ערב נפתחים דוכני האוכל בשוק המזון הלילי של זנזיבר עם המון ריחות משכרים ומראות צבעוניים ומפתים (צילום ועריכה: אייל ברטוב) 

ביקור באי זנזיבר הוא חוויה של חזרה אל הטבע, חזרה אל תחושות שכבר קשה מאוד לחוות בעולם המודרני, ריחות לא מוכרים וצבעים מרהיבים. זה הזמן להתרחק ממסעדות המזון המהיר, מקצב החיים הקדחתני ולהתמסר לטבע. אחד היתרונות הבולטים בזנזיבר הוא האוכל. חומרי הגלם טריים ופשוטים, הכל רענן ואורגני והטעם כמו של פעם.
מדי ערב, עם שקיעת החמה, נפתח שוק האוכל הלילי בעיר העתיקה סטון טאון. השוק נמצא בגני פורודהאני שליד הנמל ומציע בילוי לילי עם הרבה ריחות אוכל משכרים ומראות צבעוניים. דוכני השוק מוארים בפתיליות נפט ובגחלים לוחשות ומגישים מגוון מאכלים מקומיים, בעיקר פירות ים טריים על גחלים, קציצות של ירקות ודגים מטוגנות בשמן, שיפודי חסילונים, כבש או בקר ורצועות של תמנונים ודיונונים מטוגנות בשמן עמוק.
הלהיט המקומי הנמכר בשוק הוא הפיצה הזנזיברית (Zanzibar Pizza) האופיינית רק לאי. זהו בצק דק ושמנוני, מטוגן במחבת, ועליו ירקות קצוצים דק ומעט גבינה. על התערובת שוברים ביצה ומקפלים את הבצק. הפיצה נמכרת גם בתוספת בשר טחון.
בשוק האוכל הלילי יש להישמר מחוסר ההיגיינה: הכלים לא תמיד נקיים, השמן מוחלף לעתים רחוקות ובקלות אפשר לחטוף הרעלת קיבה. כדי להימנע מבעיות עדיף לבחור דגים ופירות ים טריים ולאכול אותם ישר מהגחלים. המלצה נוספת היא פשוט לבוא וליהנות מהמראות. לא חייבים לאכול בשביל לספוג את החוויה.
 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק