תפריט עמוד

זנזיבר – חופשה טרופית מהחלומות

חופים יפהפיים, יערות טרופיים, מטעי תבלינים, עיר בירה מלאת אווירה ותרבות מרתקת, אוכל משובח - איי זנזיבר מציעים את התמהיל המושלם לחופשה

איי זנזיבר (Zanzibar) המשתייכים לטנזניה הם מאותם המקומות שרק גלגול שמם על הלשון לוקח את הדמיון למחוזות אקזוטיים, רחוקים ומלאי מסתורין. האיים אמנם עונים על כל הקלישאות של אי טרופי, עם חופים חלומיים עם מי טורקיז, שוניות אלמוגים ססגוניות ויערות גשם עם קופים וציפורים, אבל יש בהם הרבה יותר מזה. לאיים יש היסטוריה מרתקת – הם ידעו כובשים רבים, ספגו השפעות רבות מאירופה, מהודו ומהמוסלמים, היו מרכז לסחר בעבדים במאות ה-19-17 ונחשבים כבר שנים רבות כמעצמת תבלינים עולמית. אלה הותירו את חותמם על התרבות, הארכיטקטורה והמטבח המקומי. השילוב של אלה הופך את הטיול לזנזיבר לחווייה שמשלבת תרבות וטבע יחד עם בטן-גב על החוף, אוכל טוב ופינוקים – כל מה שצריך לחופשה המושלמת.


איי זנזיבר מהאוויר. שילוב אידיאלי בין חופים לבנים, טבע ירוק ותרבות מרתקת | צילומים: שאטרסטוק

סטון טאון
בירת זנזיבר היא זנזיבר סיטי, ובליבה נמצאת העיר העתיקה, סטון טאון – "עיר האבן", המכונה כך על בתיה בנויים מאבן אלמוג. העיר היתה נתונה תחת שלטון אירופי, הודי ומוסלמי, וההשפעות של הכובשים השונים ניכרות עד היום בתרבות, בארכיטקטורה וגם בהיצע הקולינרי. כל אלה הופכים את סטון טאון לעיר מרתקת, שנדיר למצוא באיים טרופיים אחרים.

מבט מהים על סטון טאון | צילום: Magdalena Paluchowska / Shutterstock

בסטון טאון לא כדאי להיצמד למסלול קבוע מראש, אלא פשוט לשוטט בסמטאות הצרות, להתרשם מהבניינים העתיקים ומדלתות העץ המגולפות, לעצור בחנויות קטנות ובשווקים ולצפות במקומיים בשגרת היום-יום שלהם. בין האתרים המעניינים בעיר: המבצר הישן, מראשית המאה ה-18, ששימש בעבר כבית כלא והיום יש בו חנויות, מסעדה ותיאטרון פתוח; ובית הפלאות – ארמון מסוף המאה ה-19 שהוא גם המבנה הגבוה בעיר (בן ארבע קומות), ויש בו מרפסת מרשימה ומגדל שעון. מומלץ לבקר גם בשוק דרג'ני הססגוני שמציע למכירה תוצרת מקומית טרייה.


דוכן ירקות בשוק בסטון טאון | צילום: ppart / Shutterstock

יערות גשם, קופים ותבלינים
יער ג'וזאני (Jozani) הוא מהשרידים הבודדים ליערות הגשם שכיסו בעבר את זנזיבר. זוהי פנינת טבע אמתית, עם עצים גבוהים וסבך של צמחייה, וגולת הכותרת – קופי קולובוס אדום שחיים ביער. הקופים האלה הם מין אנדמי לזנזיבר, כלומר אפשר לראות אותם רק כאן. עד לפני שנים ספורות הם היו בסכנת הכחדה אך ניצלו הודות למבצע שימור נרחב. כיום מתגוררת באי אוכלוסייה של אלפי קופים שאינם חוששים מנוכחות בני אדם וניתן לצפות בהם מקרוב.


גור של קוף קולובוס אדום ביער ג'וזאני

אדמת זנזיבר הפורייה מניבה גידולים רבים, בעיקר תבלינים, המהווים חלק מרכזי בפרנסת האי. במטעי התבלינים של זנזיבר מגדלים ציפורן, וניל, קינמון, פלפל שחור, הל, אגוז מוסקט, קפה, קקאו ועוד – כל אותם תבלינים שבמטבח הפרטי שלכם נמצאים בצנצנות קטנות. במטעי התבלינים של זנזיבר תוכלו לראות את התבלינים צומרים על עצים או שיחים, לצפות בקטיף, להריח ולטעום. מטעי תבלינים רבים יש לא רק זנזיבר, אלא גם האי פומבה (Fumba) המרוחק כחמישים ק"מ מזנזיבר ומכונה "האי הירוק" בשל הצמחייה המכסה חלקים נרחבים ממנו.


באדמה הפורייה של זנזיבר צומחים שפע של פירות טרופיים ותבלינים

החופים של זנזיבר
החופים של זנזיבר מתאימים להפליא לפנטזיות שלנו כשאנחנו חולמים על חופשה קסומה – חול לבן ורך, מים צלולים להפליא בצבע טורקיז, שבהם שטות סירות דייגים מסורתיות, עולם תת ימי עשיר, עצי קוקוס וצמחייה טרופית. לצד הרביצה המתבקשת על ערסל לצד המים, ניתן לעסוק במגוון פעילויות של ספורט ימי, לצאת לטיולי צלילה ולשוט בים. בין החופים היפים בזנזיבר: חוף קיוונגווה (Kiwengwa) עטור הדקלים שמככב בגלויות מהאי; חוף נונגווי (Nungwi) בצפון האי, שמצטיין בחול לבן ובמי טורקיז שלו; חוף מנגפוואני (Mangapwani) שמעוטר בסלעים מרשימים ומפרצונים מבודדים ורומנטיים, וחוף פאג'ה (Paje) שחביב על הצעירים ומציע סוגים שונים של ספורט ימי.


נשים מקומיות בחוף נונגווי בצפון האי

הנה כמה מקומות שיספקו לכם חווית חוף מהנה במיוחד:
חצי האי פומבה (Fumba) שבדרום-מערב זנזיבר מציע חופים יפהפיים והמים סביבו מנוקדים באיוני חול זעירים ובשוניות אלמוגים ססגוניות שמציעות עולם תת ימי עשיר.
מפרץ קיזמיקזי (Kizimkazi), המכונה מפרץ הדולפינים, בשל המוני דולפינים שבו. ניתן לשחות לצד הדולפינים בסביבת המחייה הטבעית שלהם, חוויה בלתי נשכחת.
האי מאפיה (Mafia), מצטיין במים צלולים במיוחד ושוניות אלמוגים נדירות, מה שהופך את המקום לאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם. אפשר לראות דגים טרופיים בהמוניהם, צבי ים, צלופחים, כרישים ומנטות. מי שלא צולל יכול להצטייד במסכה ושנורקל ולצפות בדגים הצבעוניים ששוחים קרוב לחוף.


דולפינים שוחים במפרץ קיזמיקזי

החויה הקולינרית
האוכל בזנזיבר מושפע מהמטבחים האפריקאי, הערבי, ההודי והפורטוגלי, מה שהופך את החופשה לחוויה קולינרית. בין המנות הפופולריות במטבח המקומי אפשר למנות את האוגאלי, דייסת קמח תירס; סמאקי – דג טרי מטוגן, מישקאקי – שיפודי בקר בתיבול חריף.
בחופים פזורות מסעדות שבהן תוכלו ליהנות ממנות פשוטות וטעימות של דגים ופירות ים.

מסעדת The Rock, אחת המסעדות הייחודיות באפריקה

אם תרצו לשלב אוכל טוב עם אווירה מיוחדת, הנה כמה מקומות מומלצים: בסטון טאון מומלץ לנסות את Emerson Spice Rooftop Tea House, מסעדת פירות ים שממוקמת על הגג של ארמון סווהילי מהמאה ה-19. לצד תפריט קבוע בן חמש מנות תוכלו ליהנות גם משקיעות יפהפיות. מסעדה נוספת בסטון טאון היא House of Spices, ששוכנת במבנה מרשים מהמאה ה-18 ששימש בעבר לסחר בתבלינים. מלבד מנות דגים ובשר תמצאו כאן גם מגוון גדול של מנות צמחוניות ופיצות נהדרות. מחוץ לעיר אל תוותרו על The Rock, אחת המסעדות הייחודיות באפריקה (ואפילו בעולם), הניצבת על סלע בתוך האוקיינוס ההודי. בנוסף לנופים של ים המקיפים אתכם מכל עבר, תוכלו ליהנות מאוכל מצוין עם הרבה מנות של דגים ופירות ים טריים.

זנזיבר - גן עדן לחובבי דגים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מזנזיבר

צלילה חופשית ויוגה בזנזיבר
צלילה חופשית ויוגה בזנזיבר

לכאורה אין כל קשר בין יוגה לצלילה חופשית, אבל למעשה החיבור טבעי למדי. בשניהם הממד הפיזי והמנטלי מתמזגים יחדיו ושניהם מובילים לתחושה נעימה של הרפיה ושחרור. כשמשלבים בין שתי הפעילויות האלה על רקע הנופים הקסומים של האי זנזיבר, ...

מסע בכדור פורח באפריקה, בעקבות ז'ול ורן
מסע בכדור פורח באפריקה, בעקבות ז'ול ורן

כ־150 שנה אחרי שיצאו החוקרים הבריטים ברטון וספיק לאפריקה, לחפש את מקורות הנילוס, ערכה משלחת "מסע אחר" מסע מחווה בעקבותיהם, במסלול שהונצח גם בספרו של ז'ול ורן, "חמישה שבועות בכדור פורח". כמו גיבורי הספר הם ריחפו בכדור פורח, ...

זנזיבר: סודות בכל כיוון
זנזיבר: סודות בכל כיוון

בכל כיוון שמסתכלים זנזיבר מכילה סודות. איך יכול מקום ששימש פעם מרכז עולמי של סחר עבדים להפוך למקום אידיאלי לבילוי חופשה בצל העצים? איך מצליחים תושבי האי לשמר את אורח החיים הנינוח שלהם? למה חיים דווקא כאן קופים ...