תפריט עמוד

רפטינג בקניון קופרולו, אנטליה, תורכיה

בעומקו של קניון קופרולו זורם נהר קופרולו. אלה שאוהבים פעילות מעט מאתגרת ובעיקר ראפטינג בנהר יהנו מיתרונותיו של הקניון הזה (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

קניון קופרולו נמצא 96 קילומטרים מצפון לעיר אנטליה, בלב ההרים הגבוהים. הקניון הוא אחד הפארקים הלאומיים של תורכיה ואורכו 14 קילומטר. בעומקו של הקניון זורם נהר קופרולו. גובה הקירות של הקניון מגיע בכמה מקומות ל-400 מטרים והמראה מרהיב ומרשים במיוחד. משמעות השם קופרולו היא העמק של הגשר ואכן גשר אבן יפה חוצה באחת הנקודות הגבוהות ביותר מעל הקניון העמוק. מעל הקניון אפשר לראות, מלבד הנוף ההררי המרשים, גם את שרידי העיר הרומית סלגה.

היתרונות הגדולים ביותר של הקניון טמונים עבור אלה שאוהבים פעילות מעט מאתגרת ובעיקר ראפטינג בנהר. דרגת הקושי של הראפטינג בקופרולו משתנה באופן דרמטי בין העונות השונות, אבל כאשר המים גבוהים, בעיקר בין אפריל לאוגוסט, מספק הנהר חוויית ראפטינג נהדרת, גם אם לא בדרגת קושי גבוהה במיוחד. זה מקום מצוין עבור אלה שרוצים להתנסות בראפטינג בפעם הראשונה או השנייה. אפשר לקחת כאן ילדים בגיל עשר או יותר להתנסות רטובה שתשמח אותם מאוד. כמה חברות ישראליות התמחו במהלך השנים בראפטינג באזור זה. הותיקה והמפורסמת בהן היא חברת מדרפט.

הפרס לאלה שסיימו את מסע הראפטינג הלא מפרך הזה הא ארוחה מצוינת באחת מעשרות המסעדות שפזורות לאורך הנהר. בכולן מגישים פורלים טריים וארוחות משביעות מאוד במחירים טובים. במקרים רבים אפשר לסכם עוד בטרם השיט על מחיר שכולל סירה, מדריך, הסעה מנקודת הסיום חזרה וארוחת דגים מצוינת. זה ללא ספק אחד מטיולי היום הנעימים ביותר בקיץ מאנטליה והסביבה.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק