תפריט עמוד

קמרון, בארצו של טרזן

דנדן בולוטין ולילך לוי מביאים רשמים מקמרון, ארץ אפריקאית מדהימה ולא מוכרת. טבע עוצמתי, מגוון תרבותי והרבה קצב. תמונות ממסע בקמרון (צילום: דנדן בולוטין ולילך לוי)

קמרון היא אחת המדינות הפחות מוכרות ופחות מתוירות באפריקה, וחבל – משום שיש לה הרבה מאוד מה להציע: טבע פראי ועשיר, גיוון נופי עצום (יערות גשם יחסית בלתי פגועים, חופים, מדבר), שמורות טבע עם מגוון בעלי חיים, מפלי מים מרשימים ועושר תרבותי אדיר.

אחד ממפלי המים המפורסמים של קמרון, הנראה בכתבת הווידיאו שלפנינו, הוא Chutes d'Ekom, כ-80 מטר של מים נופלים בתצוגה מרהיבה של טבע עוצמתי. אגב, המפל הזה נכנס להיסטוריה של הוליווד מכיוון שבו צולם אחד מסרטי טרזן.

כאמור, גם מבחינה תרבותית ואנושית הריבוי והעושר של קמרון מהממים. יש בה יותר מ- 130 קבוצות אתניות שונות, והללו מדברות בעשרות שפות שונות. קמרון מורכבת ממספר ממלכות, שלכל אחת מהן מלך מקומי משלה. דנדן בולוטין ולילך לוי, כתבי "מסע אחר", חזרו מקמרון ובכתבת הווידיאו שלפניכם הם מציגים רשמים מחצרו של הפון (המלך) של באפוט (Bafut), אחת הממלכות הללו, במערב קמרון.

חצר המלוכה הזו התפרסמה בשל ספרו הידוע של ג'רלד דארל, "חברברי הסוואנה" והיא אחת הגדולות במדינה. קל לטעות בהתחלה ולראות בה אוסף בקתות, אך הסתכלות מקרוב מגלה עושר תרבותי רב. זהו מרכז של אמנות ואומנות אפריקאית, ממסיכות ועד גילופי עץ, כמו גם מוזיקה וריקוד.

בסרט שלפניכם נראה מופע מחול של באפוט. הבנות (בחצאיות קש) והבנים (במסיכות) מדגימים ריקודים מסורתיים. החניתות שבידי הבנים מצביעות על כך שזהו ריקוד ציד. הריקוד מתבצע לצלילי קסילופון עץ ענקי, שארבעה אנשים יכולים לנגן בו בו-זמנית. גם זה כלי נגינה מסורתי מקמרון. בקהל הצופים בהופעה נראים צעירים וצעירות בבגדים ססגוניים. אלה הם הנסיכים והנסיכות, ילדיו של הפון מחמשת נשותיו הרשמיות (ועוד כ-80 פחות רשמיות).

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק