תפריט עמוד

פסטיבל הקרח, קוויבק סיטי, קנדה

קוויבק סיטי שבקנדה חוגגת את קרנבל החורף מאז 1894. מדי שנה נערכת כאן אחת מחגיגות החורף הגדולות בעולם, המשלבת מסורת עתיקה, אמנות ושעשועים. הראל סטנטון מביא תמונות למזכרת.

מאת: הראל סטנטון

תושבי העיר העתיקה הזאת, קוויבק סיטי שבקנדה, לא מתרגשים משלג ומקרח. נכון שהחורף בקוויבק סיטי (לא לבלבל עם מחוז קוויבק, שם נמצאת העיר!) הוא באמת גנרל, אבל תושבי המקום פשוט ממשיכים בחייהם, למרות הכפור. בדרך כלל לא מבטלים בקוויבק סיטי (Quebec City) אירועים מתוכננים, יהא מזג האוויר אשר יהא, ואפילו כשמדובר בקרנבל-פסטיבל הנערך תחת כיפת השמים. ואיזה קרנבל מתאים לקוויבק סיטי יותר מאשר פסטיבל פיסול בקרח, המתקיים כאן בינואר? 
קוויבק סיטי, בירת השלג, חוגגת את קרנבל החורף מאז 1894. החל בשבוע האחרון של ינואר, ובמשך שלושה שבועות, נערכת כאן אחת מחגיגות החורף הגדולות בעולם, המשלבת מסורת עתיקה, אמנות ושעשועים. כיוון שהעיר קטנה בשטחה, אפשר ללכת ברגל בין האתרים. בערב הפתיחה של הקרנבל מתקיימים מופעים של ליצנים יורקי אש ושל איש בתחפושת בובת השלג של בו-נום, שגם נואם בהמשך הערב. טקס הפתיחה נערך בשעות הערב, בארמון הקרח שברחבה שמול בניין הפרלמנט.
במשך חודשיים תמימים שוקד צוות של 15 אמנים על הקמת מבנה הקרח, שעיצובו משתנה משנה לשנה. מבלוקים של שלג וקרח, שמשקלם הכולל מגיע לאלפי טונות, הם יוצרים טירות, מבצרים וארמונות ענקיים. 
שיא ההתרחשות בקרנבל החורף של קוויבק סיטי הוא בסופי שבוע. בשני הקרנבלים האחרונים נערכו בסופי השבוע תהלוכות לילה ברחובות. תזמורות, ליצנים, תחפושות והרבה שמחה צבעו את רחובותיה הלבנים של העיר. בסוף השבוע הראשון של הקרנבל מתקיים "ליל הסכינים הארוכות" (The Night of the Long Knives), שמה הרשמי של תחרות הפיסול בשלג. בחצות הלילה ניתן האות: ארבעים צוותי פיסול מקצועיים מכל רחבי העולם מסתערים על קוביות ענקיות של שלג דחוס, שהוכנו במיוחד לרגל האירוע. במשך כל הלילה הם יחצבו, ישייפו, יגרעו וילטשו את השלג. בבוקר המחרת, בשעה 10:00 בדיוק, נשמעת שריקת הסיום, וצוות שופטים בוחן את הפסלים ומכריז על הזוכים. הכפור שומר על הפסלים, הנותרים בלא פגע עד תום הקרנבל. 

מידע נוסף: אתר האירוע.

לאתר של הראל סטנטון

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק

    כתבות מקנדה

    חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה
    חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה

    אורית ורפי חצו את הרוקי'ס הקנדיים דווקא מחוץ לעונה, והיתרונות הרבים עלו החסרונות המעטים: אמנם חלק מהמסלולים לא נפתחו עדיין לטיול, אבל אלה שפתוחים לא עמוסים, נותני השירות פתוחים ולבביים, מקומות האירוח מקבלים גם ברגע האחרון ובמחירים זולים ...

    צילום: ליליות אפורות בחורף הקנדי
    צילום: ליליות אפורות בחורף הקנדי

    כדי לצלם ליליות אפורות, אחד המעופפים היפים בטבע, שלמה ולדמן הרחיק לקנדה בעיצומו של החורף, התמודד עם תנאי קור קיצוניים, חרש את המרחבים העצומים ברכב שטח וקיווה שהמזל יאיר לו פנים... התוצאה: צילומים מרהיבים של ליליות אפורות ובעלי ...

    הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן
    הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן

    את יופיים של הרי הרוקי הקנדיים אפילו תמונות לא מעבירות באופן מושלם. שני ישראלים מצוידים במצלמות טיילו מחוץ לעונה החמה בין אגמים קפואים למחצה, פסגות מושלגות והמון בעלי חיים. לפניכם הצצה ליופי שאין לו שיעור