תפריט עמוד

פסטיבל הצפרות ברוטלנד, בריטניה

אם אתם אוהבים ציפורים או צפרים אתם כבר מתכננים את נסיעתכם הקרובה לאירוע השנתי הגדול ביותר בתחום הצפייה בעופות. שום צפר רציני לא יכול להחמיץ את האירוע השנתי ברטלנד, אנגליה וגם אייל ברטוב, צפר חובב וצלם מדופלם עשה לשם את דרכו (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

פעם בשנה נאספים צפרים מכל העולם לאירוע הגדול ביותר בתחום הצפרות. הם עולים לרגל לביצות רוטלנד, כמאתיים קילומטרים מצפון ללונדון לפסטיבל הצפרות הבריטי שנמשך שלושה ימים. מארגניו מכנים אותו בגאווה "גלסטנברי של הצפרים" ורומזים בכך לפסטיבל הפופולרי ביותר בבריטניה שנערך בגלסטנברי ובו מופיעים מיטב המוזיקאים והזמרים של המוזיקה הפופולרית. גם הצפרים היו רוצים שהכרטיסים לפסטיבל שלהם יאזלו בתוך עשרים דקות, אבל המציאות בכל זאת מעט שונה.

הפסטיבל של הצפרים מתקיים בשמורת הטבע אגלטון (Egleton) והוא עוסק בכל היבטיו של התחום המעט מוזר הזה. אפשר לרכוש בו משקפת או עדשה מיוחדת לצילום ציפורים ואפשר גם לצפות במהלכו בכמה עופות נדירים למדי שמקננים בתקופה זו בשמורה. אבל אם לא די באלה מתקיימים במקום עשרות הרצאות ומפגשים על כל היבטיה העכשוויים של הצפרות. בשנים האחרונות מחזקים מאוד המארגנים גם את ההיבטים הבינלאומיים ועוסקים בשמירת טבע ובעידוד ההגנה על העופות והציפורים ברחבי העולם. בשנה שעברה הוקדש, למשל, חלק מן האירוע לשמירת הטבע וההגנה על השמורות הפגיעות באינדונזיה

חלק חשוב מן האירוע תופסות הפעילויות החברתיות. צפרים, למרות שנדמה אחרת, הם בעצם אנשים חברותיים וידידותיים להפליא. בעיקר, מסתבר הם אוהבים לפטפט מעט עם צפרים אחרים ולספר להם בדיוק מה ראו ואיפה. יש בכך כמובן לא מעט גאווה, אחוז מסוים של בדיות והמצאות אבל גם מרכיב חשוב של חילופי מידע מקצועיים.

הכניסה ליום אחד עולה 10 פאונד ולכל שלושת הימים 24 פאונד.
כדי להגיע ברכבת נוסעים לתחנת אוקהאם (Oakham) ששוכנת על הקו בין בירמינגהם לנוריץ'.
המגיעים במכונית מלונדון נוסעים על כביש 1A לכיוון צפון ולאחר מכן מערבה על כביש 606A. הנסיעה מלונדון נמשכת כשעתיים.
מקומות לינה לא קל למצוא במהלך הפסטיבל אבל הרי לינה באוהל ממנו אפשר לצפות בעופות לילה מסקרנים היא חלק חשוב מן החוויה. 

מידע מלא על פסטיבל הצפרות ברוטלנד אפשר למצוא באתר אגודת הצפרות הבריטית.

 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק