תפריט עמוד

מערות הקרח, אוסטריה

זו אחת ההפתעות הכי גדולות באירופה. במרחק חמישים קילומטר בלבד מדרום לזלצבורג נמצא "עולמם של ענקי הקרח". אלה הן מערות הקרח הכי גדולות בעולם והגישה אליהן לא סבוכה או בעייתית כפי שאפשר לדמות (צילום ועריכה: מיקי אלקלס)

כבר בכניסה למערה מקבלים את פני הנכנסים צורות קרח מדהימות שנמתחות על פני 800 מטר. המראה מזכיר את ממלכת מלכת הקרח בסיפורו הנודע של הנס כריסטיאן אנדרסן. גם ההמשך לא פחות מדהים עם מפלים קפואים, זרמים שנותרו כאילו מטה קסם נגע בהם והפתעות נוספות. שיאו של הביקור ב"ארמון הקרח". אורכן של מערות הקרח באזור זה 42 קילומטר אבל רק חלק קטן מהן פתוחות לקהל הרחב.

מערת הקרח באוסטריה, Werfen Salzburger Land, נמצאת ליד זלצבורג. המערה נמצאת בגובה של כ-1,600 מטר והדרך לשם כרוכה בטיפוס רגלי קצר, לכן הביקור אינו מיועד לקשישים או לבעלי כושר גופני גרוע במיוחד. כל השאר יכולים להתמודד עם הסיור ללא בעיה מיוחדת. מגיעים במכונית או באוטובוס לחניון ממנו עולה רכבל שמטפס לגובה של 1,586 מטר. משם מטפסים בשביל עוד כ-15 דקות עד למעלה. בתוך המערה יש סיור מודרך עם לפידים. מטפסים בתוך המערה בערך 700 מדרגות צרות מעץ. הטמפרטורה בתוכה היא 0 מעלות. הביקור במקום לוקח כשלוש שעות, הסיורים מתקיימים בכל שעה (שמונה וחצי, תשע וחצי וכן הלאה) בין מאי לאוקטובר. פרטים נוספים אתר המערה.

הרוצים להגיע לקרחון צריכים לנסוע לכפר וורפן. זהו המרכז לחקר מערות הקרח. הכפר הוא גם המקום בו שוכנת טירת הוהנוורפן שהוקמה במאה ה-11. העיר הסמוכה היא זלצבורג, היא העיר הרביעית בגודלה באוסטריה, שנמצאת כשלוש שעות נסיעה מווינה הבירה. זלצבורג ידועה בחיי התרבות והמוזיקה העשירים שלה, ורבים מגיעים אליה בעקבות תחנות חייו של מוצרט, בן העיר המפורסם.

 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק