תפריט עמוד

אוטופיה של סחלבים

בקיבוץ בחן שבעמק חפר מתחבאת פנינת טבע יפהפייה – גן סחלבים הכולל את אחד האוספים הגדולים בעולם. אייל ברטוב חזר מביקור (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

בגן אוטופיה שבקיבוץ בחן מטפחים צמחים רבים, אבל גן הסחלבים הוא המוקד המרכזי וכוח המשיכה העיקרי של המקום. מטפחי הגן טוענים שיש בידיהם את אחד האוספים הגדולים בעולם של סחלבים וצמחים טורפים. הגן משתרע על פני שלושים דונם. כ-4,000 מטרים רבועיים מקורים בחממה טרופית סגורה ומשוכללת. הבעיה העיקרית במקום היפה הזה טמונה במחירים המופרזים שנגבים בשער הכניסה. 49 שקל לאדם הוא מחיר גבוה לכל הדעות, גם בכניסה לאטרקציות מופלאות יותר. מלבד הבעיה הכלכלית הזו, אפשר להתפעל מן התכנון המוקפד של המקום, מן המגוון הגדול של צמחים, ובעיקר מן הצבעים.

מהו הייחוד של הסחלב שמושך אליו מעריצים ברחבי העולם? בעולם מתברר קיימים 450 סוגי סחלבים ומעל 15 אלף מיני סחלבים. בישראל צומחים בר 11 מינים ורובם נדירים. רוב הסחלבים גדלים באזורים הטרופיים של אסיה ואמריקה, ולכן גם כאשר מגדלים אותם במקומות אחרים כדאי ליצור עבורם אקלים מתאים. כוח המשיכה העיקרי של הסחלבים טמון בצורה המיוחדת של הפרחים ובצבעים המרהיבים שלהם. המגדלים מכירים יותר ממאה אלף הכלאות שונות של סחלבים.

איפה // קיבוץ בחן נמצא בעמק חפר, בין כביש 4 לכביש 6, מעט מצפון לצומת בית ליד.
שעות פתיחה // הפארק פתוח בימים א'-ה' בשעות 17:00-9:00, ו' 15:00-9:00, שבת 18:00-9:00.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק