תפריט עמוד

אגם טיטיקקה, פרו

על הגבול שבין פרו לבוליביה משתרע האגם הגבוה ביותר בעולם – 3,820 מטר מעל פני הים. אייל ברטוב ביקר באגם ומביא תמונות למזכרת (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

אגם טיטיקקה (Lago Titicaca), האגם השני בגודלו בדרום אמריקה, ממוקם על גבול פרובוליביה ונחשב לאגם הגבוה ביותר עולם בו ניתן לשוט בספינות ובאניות. שטחו של האגם הוא מעל 8,000 קילומטר, אורכו יותר מ-230 קילומטר ורוחבו כ-97 קילומטר. עומק המים נע בין 180-140 מטר. מי האגם הצלולים הם בעלי מליחות מועטה וטמפרטורת המים מגיעה ל-14 מעלות.
בתחומו של אגם טיטיקקה 41 איים, הגדול שבהם הוא האי טיטיקקה, הקרוי גם אי השמש (Isla del Sol) ונמצא מול חופי העיירה קופקבנה בבוליביה. אל האי אפשר להגיע באמצעות סירות היוצאות מדי יום מהנמל של קופקבנה, לשיט הנמשך כשעתיים. אל האגם נשפכים כ-25 נהרות, הגדול שבהם הוא ה"רמיס", המנקז בערך שני חמישיות מאגן ההיקוות של האגם, ונשפך לפינה הצפון-מערבית של האגם
הסברה אומרת כי האגם קיים כשני מיליון שנה. בתקופה הקדומה היה האגם גדול הרבה יותר והקיף שטחים שכיום הם מישורי מלח ושממה. שמו של האגם נקשר לאגדות קדומות של בני האינקה, אשר האמינו כי מלכם הראשון עלה מן הסלע הנקרא טיטיקקה או מ"סלע הפומה" שבקצה הצפוני של האגם.
על חופי האגם והאיים נמצאות חורבות המעידות על קיומה של אחת התרבויות העתיקות הידועות באמריקה ושקדמה לנצרות. האתר העיקרי הוא טיאהואנקו (Tiahuanaco) שבבוליביה, בקצה הדרומי של האגם. חורבות מקדש על האי טיטיקקה מסמנות את המקום שעל פי מסורת האינקה ירדו לארץ ילדי השמש והמייסדים הגדולים של שושלת האינקה – "מנקו קאפק" ו"מאמה אוקלו". כיום מתגוררות באי כ-350 משפחות המשמרות את המסורות של האינקה.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק