זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

מרוקו , עם טנג'יר ומפלי אוזוד

המיטב ממרוקו ב12 ימים, טיול מאורגן למרוקו יפגיש אתכם עם תרבות ענפה ומכובדת, מדינה מלאת הפתעות והרפתקאות, אל כל המקומות המרהיבים שיש למרוקו להציע ערי ממלכה יפהפיות עם סגנון אדריכלי מיוחד ויוצא דופן, מדבריות הסהרה האינסופיים והמפגש המיוחד עם הטוארגים הלבביים, העיר האדומה מרקש על שלל שווקיה, אתריה והשוק הססגוני שבה ולקינוח אזור החוף האטלנטי, ערי החוף המרתקות המובילות אותנו אל הלב הפועם של מרוקו.
הטיול הוא בקבוצות אינטימיות של עד 20 איש.

מרוקו , עם טנג'יר ומפלי אוזוד

צאו לטיול במרוקו עם "איילה גיאוגרפית"

תאריכים: 21/3-1/4

מסלול הטיול המאורגן למרוקו

יום 1 > תל אביב- קזבלנקה – רבאט

נמריא מנתב"ג, נחליף מטוס באירופה וננחת בקזבלנקה. בהתאם לשעת הנחיתה נצא משדה התעופה, ניפגש עם הרכב המקומי שלנו וניסע צפונה לרבאט. בהתאם לשעת הגעתנו נצא לסיור היכרות ראשוני עם בירת הממלכה. נלון ברבאט .

 

יום 2 > רבט – טנג'יר

נתחיל את היום בביקור ברבאט; נטייל ברחבת ארמון המלך מוחמד השישי ונתרשם מפאר המבוא לארמון. נבקר במוזליאום של מוחמד החמישי וחסן השני אשר עוטר בידי מיטב אמני מרוקו, על פי הסגנונות המוגרבים המסורתיים. נתרשם ממגדל טור חסן, נשוטט בסמטאות הציוריות של קסבת אל-אודייה, העיר העתיקה של רבאט, שנבנתה על שפך נהר בורג, מול נמל סלה. ניפרד מרבאט ונצא צפונה לאורך האוקינוס האטלנטי, בדרכנו לטנג'יר. עם הגיענו נצא לסיור הכרות ראשוני עם העיר הקסומה הצופה אל מיצרי גיברלטר נלון בטנג'יר.

 

יום 3 >טנג'יר- טאטוואן- שפשואן

נקדיש את הבוקר לסיור בטנג'יר, העיר הבינלאומית לשעבר. עד הכרזת עצמאותה של מרוקו שימשה העיר אבן שואבת לאמנים וסופרים רבים ונודעה באווירתה הקוסמופוליטית. נסייר בכיכרות וברחובות הראשיים של העיר ונתרשם מדופק החיים בעיר המיוחדת. ניסע לאורך חוף הים התיכון לתצפית על צוק גיברלטר, ולביקור במערת הרקולס. נחלוף על פני סאוטה, עיר המובלעת הספרדית. נתפתל בדרכי הריף היפות, בין עיירות וכפרים ציוריים בדרכנו לטטואן. נבקר בעיר המעניינת ונצא אל העיירה הקסומה שפשאון. נלון באזור.

יום 4 > שפשואן – וולוביליס – מקנס- פאז

עם בוקר נצא לטייל בין הסמטאות הכחולות עטורות עציצי הפרחים של שפשוואן ההמקסימה. נחוש את האווירה המיוחדת של העיירה ההררית. מכאן נצא דרומה בדרכים ההרריות לביקור בשרידים המרשימים ובפסיפסים היפים של וולוביליס, בירת אפריקה הרומאית. נצפה על כפר הכיפה היפה מולא אידריס ונסע למקנס, בירתו במאה ה- 17 של הסולטן מולאי איסמעיל , הורדוס של מרוקו. נטייל בעיר העתיקה של מקנס, נתפעל מבאב אל מנצור, השער המפואר של העיר העתיקה. אם יתאפשר נראה את "תלמוד תורה" ברובע היהודי ועוד, בערב נגיע ללינה בפאז .

 

יום 5 > פאז

יום שלם נבלה בפאז, בירתה הדתית והתרבותית של מרוקו. נטייל בסימטאות ה"מדינה" בין בתי המלאכה המסורתיים וסדנאות האומנים. נראה את השווקים התוססים, בורות עיבוד העורות מדרסת אבו עננינה המעוטרת ועוד. נהלך לקול הלמות הפטישים ומנפצי הכותנה ונתרשם מבעלי המלאכה העסוקים באומנותם, נשוטט בסמטאות המאלאח היהודי, ואם יתאפשר נבקר בבית הכנסת אבו דנאן ונכבד את סוליקא היפה בבית הקברות היהודי. נלון בפאז.

 

יום 6 > פאז -איפראן- ארפוד

ניפרד מפאז ונעלה דרומה לעבר איפראן, עיירת הקייט המקסימה בהרי האטלס התיכון, הממוקמת בלב שמורת טבע של ארזים אטלנטיים . נחצה את הרכס הירוק, ואת שולי רכס הרי האטלס הגבוה, אל א – רשדייה, בדרכנו לנאת המדבר הענקית תאפילאלת; ניסע לאורך הנחש הירוק של אלפי דקלים, המתפתל בלב הסהרה. נטייל בנאה הנהדרת, ועם ערב נגיע ללינה בארפוד.

יום 7 > ג'יפים לדיונת מרזוגה – קניון הטודרה – ווארזאזת

לפנות בוקר נשכים לרכב על הג'יפים שיסיעונו אל דיונות החול העצומות של מרזוגה. נעלה לתצפית מרהיבה בעת זריחת השמש העולה מהסהרה. נגלוש בחול הזך ונמשיך אל גבעת המאובנים, הצופה אל אלפי הדקלים הפרושים לרגליה בנאת תאפיללת. נחזור למלון לארוחת בוקר ולאחריה ניסע מערבה לרגלי רכס האטלס. נתרשם ממערכת הפוגרות- המנהרות התת קרקעיות המובילות מי השקיה מההרים אל המדבר. נעלה לטיול בין בוסתני קניון הטודרה המיוחד, היורד מהאטלס הגבוה. נחצה את העמק המוריק של הדאדס, המוביל את מימי האטלס לאגם מנסור המנצנץ במימיו הכחולים. נמשיך ב"דרך הקסבות" היפה ללינה בוורזאזאת, עיירת המדבר, בירת הברברים של הסהרה.

 

יום 8 > עיט בן האדו- טיז אין טישקה- מרקש

נעלה אל גבעת עיט בן האדו המבוצרת במבנה המרשים של קסבה, המתרוממת למספר קומות בנויות בוץ. נטייל במבוך הסמטאות והחדרים שאיכלסו כפר שלם. נעלה את ראש הגבעה לתצפית יפה אל מרחבי הסהרה המשתפלים אל מול רכס האטלס. נשוב אל האוטובוס איתו נטפס אל מרומי רכס האטלס הגבוה בדרך נוף מרהיבה. נעלה למעבר טיז אין טישקה המפורסם ולאחר תצפית מרשימה נרד אל המישורים האטלנטיים, אל מרקש, פנינת הדרום. עם הגיענו נצא לסיור הכרות ראשוני עם העיר המיוחדת. נתפעל מ כיכר ג'מע אל-פנע הלב הפועם של העיר האדומה. מדי ערב מתקבצים המוני אדם לאחד משווקי הלילה הגדולים והתוססים בעולם, מופעי רחוב, מספרי סיפורים ושלל דוכני אוכל צבעוניים. נתמזג עם ההמונים הבאים מכל רחבי תבל לקחת חלק בהצגה הטובה ביותר בעיר. נלון במרקש.

 

יום 9> עמק האוריקה – האטלס הגבוה- מרקש

עם בוקר נעפיל אל מרומי האטלס הגבוה. נטייל בעמק האוריקה המוריק, משני צידי הנחל הזורם. נעלה לעיירה הציורית סיטי פטמה ואם יתאפשר נצא לטיול רגלי יפה אל מפלי הנחל החוצה את העיירהההררית. נהנה מנוף הפסגות, נפגוש את עדרי הרועים הנוודים. אחר הצהרים נשוב למרקש ונצא לטייל ב "עיר האדומה " נתרשם ממסגד הכותביה, ארמון הבאהייה, גן מנרה, ועוד. נשוטט בין סימטאות השוק, נהנה ממרכולתם המפתה, ריחות הבשמים, קולות הנגינה, וסדנאות האומנים. נלון במרקש.

 

יום 10> האטלס התיכון- מפלי אוזוד- אגם בן אל ווידאן

נשלים את ביקורנו במרקש המקסימה ונעלה אל רכס האטלס התיכון ונצא אל מרומי האטלס התיכון. נעלה למפלי אוזוד הנופלים בעוז ונרד לטיול רגלי אל סידרת האגמים שלרגליהם. מכאן נמשיך בדרכי ההר אל האגם המלאכותי היפה שיצרו הצרפתים מעל סכר בין אל ווידאן. נלון באזור

 

יום 11> בני מלאל –קזבלנקה

ניסע לרגלי הרכס לביקור בגן היפה של בני מלאל ונחצה את מישורי הפוספטים בדרכנו לקזבלנקה. עם הגיענו לעיר הלבנה נצא לסיור הכרות עם בירתה הכלכלית והמסחרית של מרוקו. נתרשם מהשדרות הרחבות והככרות התוססים, רובע אנפה המפואר וגורדי השחקים. נטייל ברובע חובוס המיוחד ובטיילת המפורסמת הנמתחת לאורך החוף האטלנטי. נלון בקזבלנקה.

 

יום 12 > קזבלנקה – תל אביב

את ביקורנו במרוקו נסיים בביקור המסגד האדיר על שם המלך חסן, שנבנה בפאר שופע, ומשלב את מיטב הארכיטקטורה המסורתית, עם הטכנולוגיה המודרנית. נשלים את ביקורנו בקזבלנקה ובהתאם לשעת הטיסה נסע לנמל התעופה בדרכנו חזרה הביתה.