זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

מסע סוסים למרוקו הקסומה

טיול רכיבה שיתחיל בנחיתה במרקש ונסיעה במיניבוס נוח לעיר החוף היפהפייה איסאווירה, שתרגום שמה הינו: “תמונה מצוירת”. בבוקר, כשהשמש תעלה, נצא לחווה הקרובה, לאחר איכוף והתאמת הסוסים נתחיל ברכיבה לאורך כפרי האיכרים, מגדלי עצי הארגאן ולצד כפרי הדייגים הציוריים שבדופן האוקיינוס, נחווה את הנופים ודיונות החול הזהובות בדרך האופטימאלית, מעל האוכף. בהפסקות הפיקניק נסעד ממטעמי המטבח המרוקאי העשיר בשטח, בנקודות תצפית מרהיבות לאורך הדיונות וממרום המצוקים לעבר האוקיינוס.

מסע סוסים למרוקו הקסומה

הלינה בטיול – לאורך כל ימי הרכיבה – באוהלים ברברים אותנטיים, על גבי מזרונים ומחצלות, מידי ערב יוגשו במאהל ארוחות גורמה עשירות, במגוון הניחוחות והטעמים של המטבח המרוקאי, מלווים בעושר התרבויות הייחודי כמו שרק מרוקו יכולה להציע.

תכנית הטיול

יום 1 –שבת 6.10
Airport /Essaouira
לאחר המראה מנתב"ג עם עצירת המשך קצרה בפרנקפורט ננחת בצהריים במרקש. משם נסע עם אנשי החווה לאיסאווירה, מרחק של כ-3 שעות נסיעה עם עצירה לארוחת צהרים בדרך, את ארוחת הערב נאכל בחווה במהלכה נקבל הסברים על המסלול והנהלים במהלך 5 ימי הרכיבה.
הלינה במלון ריאד אל-מדינה (המלון של ג'ימי הנדריקס) בקסבה של איסאווירה .

יום 2- ראשון 7.10
Diabat/Ida ou Gourd
אחרי ארוחת הבוקר במלון ניסע לחווה שם נתארגן כל אחד עם הסוס שנבחר עבורו ונצא לאורך הנחל באוסוב ואדי לכיוון דיונות החול הצהובות דרכם נחצה את השדות המעובדים לסוק של אידה או גורד. ביום הראשון תהיה לכל אחד ואחת הזדמנות להכיר את הסוס שלו –ואם יתאפשר גם לבחון יחד כמה מקצבי טרוט וכמה דהירות . את הלילה נעשה במאהל שיוקם לנו באוהל הברברי למרגלות גבעה, עם הצוות שילווה אותנו ועם ארוחת הערב ממטעמי המטבח המרוקני של השף הצמוד שלנו חסן.

השוק במרקש

השוק במרקש

יום 3 – שני 8.10
Ida ou Gourd/Has Ouadil
אחרי ארוחת הבוקר במאהל נתחיל בטיפוס לגבעה דרכה נגיע לעמק המקסים האס אמור, עמק שמשנה את צבעיו מירוק לצהוב וסגול בחדשי הקיץ, דרכו נחצה את רצועת ההרים לאורך הנהר .השביל דרכו נרכב עוקב אחר הערוץ, שנחפר על ידי המים המאפשרים גידול של עצי זית והצמחיה המקומית לאורך הנחל – מעת לעת עם פרחים ורודים. נעבור בשרידי תעלת השקיה, שמקורם בנוכחות הפורטוגזית, וממשיכים בדרך אל עמק חאס ואדיל – זהו העמק הבא, עמק מסולע בסמוך לשדות רבים בסביבתו מוקף בעצי דקל גדולים.
נעבור לצד השוק של אידה או גורד, שוק עתיק (בדרך כלל פתוח ביום רביעי) שבו אנשים מוכרים וקונים בעלי חיים וירקות ( במהלך שאר השבוע כמה חנויות נפתחות).
קצב החיים הרגוע והמקומיים מסבירי הפנים המקבלים את הסוסים ואת התיירים עם חיוך גדול, נעצור לתה בכפרים שלאורך הדרך.
ארוחת הערב והלינה במאהל הברברי.

יום 4 – שלישי 9.10
Has Ouadil/Immin' tlit
בוקר יום שלישי לרכיבה בו נחצה את אזור האס זלטן, נעבור ליד כמה מהקסבות, הממוקמות באמצע יער עצי הארגן ממנו מפיקים את השמן היקר והמיוחד לאזור. נמצא עצי ארגן רבים עם הרועים ועדרי הכבשים והעיזים השותפים להליך הפקת השמן, משם נמשיך דרך גבעות חקלאיות ושטחי יער – לסוק של אימיין טילט. נעצור לביקור בקואופרטיב שמנוהל על ידי נשים ברבריות, שגם מפיקות בעצמן את שמן הארגן.
ארוחת ערב ולילה במאהל.

יום 5 – רביעי 10.10
Immin' tlit/AïtTizril
נתחיל בטיפוס מעט לגובה ומשם נרד לכיוון העמק הירוק ,עמק נקנאפה, במורד שביל החוצה כפרים עתיקים בנויים מאבן. אחד היפים ביותר זאויה סידי מי או סלימאן (בית הספר הקוראני). נעבור דרך ערוצים צרים, שבהם נגלה מערות, בחלקן מיושבות על ידי שוכני מערות. .ביציאה מהערוץ נעבור דרך דאר סעיד ,במקור עוד מהקולוניה הצרפתית שהייתה במרוקו.
ארוחת הערב תהיה מחוץ למחנה במסעדת דגים, בכפר דייגים לאורך האוקיינוס ,סידי קאוקי
לאחר ארוחת הערב נחזור למחנה ללינת הלילה .

יום 6 – יום חמישי 11.10
Last 5th day of ride back to Ranch
Aït Tizril/Sidi Kaouki Direction
בוקר אחרון לרכיבה בו נצא לכיוון חופי האוקיינוס האטלנטי דרך עמק בו ניפרד מנופי עצי הארגן ועדרי העזים, דרך שבילים מסומנים באבנים לבנות שמחברות את הכפרים האחרונים ,דרכם נגיע לנופים שיתחלפו בחופי האוקיינוס המרהיבים . ואין דרך נפלאה יותר מזו לסיים את המסע בן חמשת הימים בדהירות לאורך החופים האינסופיים והבתוליים עד לחווה ממנה התחלנו את המסע.
ארוחת צהריים בחווה. לאחר מכן סיור חפשי של כשעתיים בקסבה ובנמל של איסאווירה, ומשם נמשיך למרקש למלון רד הוטל, ארוחת ערב במלון ומנוחה טובה לאחר הרכיבה.

יום 7 – יום שישי 12.10 יום סיור מודרך וקניות במרקש
אחרי ארוחת הבוקר במלון, יחכה לנו מדריך מקומי דובר אנגלית אתו נצא במיניבוס עם נהג לסיור בכמה מהאטרקציות התיירותיות במרקש האדומה , בצהרים נגיע לשוק המפורסם בעולם ג'מא אל פנה לקניות וצהריים חופשיים של מס' שעות. ניפגש עצמאית במלון להתארגנות ליציאה לארוחת ערב ולבילויי במועדונים של מרקש לתוך הלילה.

יום 8 – יום שבת 13.10 טיסה ממרקש לישראל
אחרי ארוחת הבוקר במלון נתארגן ב 11:00 ליציאה ולהסעה לשדה התעופה לטיסה שממריאה ב 13:55 לווינה בדרך לישראל.

יתרונות הטיול שלנו:

*מורה מוסמך מטעם מכון וינגייט מאז שנת 1996 לרכיבה ולהדרכת קבוצות רוכבים.
*מוסמך מטעם "בית הספר לתיירות" להדרכת טיולים ומלווה קבוצות בחו"ל ורוכב וותיק.
*ניצול מרבי ומיטבי של זמן הרכיבה בטבע הפסטורלי.
*טיול אינטימי בקבוצה קטנה של מקסימום 10 נוסעים.

מחיר הטיול – 2,680€ לאדם (מינימום שע"ח 4.3 )
תוספת 240 € לאדם בחדר יחיד.(רק בגין 3 הלילות הראשון ושני האחרונים)

מה כלול?

• טיסה -הלוך ושוב, מיסי נמל והיטלי דלק.
• לינה –4 לילות באוהלים ברברים אותנטיים לאורך הרכיבה ו-3 לילות במלון 3*
• כלכלה –ארוחת בוקר וערב לאורך כולל המסלול .
• הפסקות קפה וארוחות פיקניק במהלך הרכיבה.
• 5 ימי רכיבה כולל ציוד רכיבה.
• מבחן רכיבה כתנאי להצטרפות לקבוצה.
• תחבורה-מיניבוס ממוזג בהעברות ובסיורים כמפורט בתכנית.
• ליווי והדרכה של הקבוצה עם מדריך ישראלי מהארץ עפר שגב (וליווי של המדריך המקומי בכל מהלך הרכיבה דובר אנגלית כנדרש).
• סיור מודרך במרקש כולל מדריך מקומי דובר אנגלית, נהג ורכב צמודים.

המחיר לא כולל:

*תוספת לחדר יחיד – 240€ (בגין 3 הלילות במלון)
*שתייה בארוחות.
*הנפקת ויזה למרוקו וטיפים לנותני שירות סה"כ 120 € לנוסע .
*ביטוח רפואי: על כל מטייל לעשות בתשלום נוסף ביטוח אקסטרים של חברת הראל בריאות ומטען דרך דיזנהאוז חיפה. הביטוח הוא חובה! החברה אינה אחראית לכל נזק שייגרם למטייל במהלך הטיול.
*הוצאות נלוות והוצאות אישיות של הנוסעים וכל הוצאה מעבר לרשום לעיל.

תנאי תשלום :

יפורטו בטופס ההרשמה.

באחריות הנוסע לוודא שהדרכון בתוקף לפחות חצי שנה מיום היציאה.

חשוב ביותר-מרוקו הינה מדינת עולם שלישי בעלת התנהלות שונה מהמקובל במערב ואנו נעשה הכול כדי שהתכנית תתקיים באופן המתוכנן, אולם ייתכנו שינויים בהתאם לנעשה בשטח ולתנאי מזג האוויר.

נשמח לראותכם בין מטיילינו ,מבטיחים חוויה שתישאר אתכם זמן רב!

ט.ל.ח.