הרפתקה איסלנדית – טיול ג'יפים בנהיגה עצמית

איסלנד היא ארץ של ניגודים חדים. טיול ג'יפים עצמאי באיסלנד יקח אתכם לאזורים הפחות מתויירים של האי אבל היותר מסעירים בהרפתקה אמיתית.

הרפתקה איסלנדית – טיול ג'יפים בנהיגה עצמית

הרפתקה איסלנדית – טיול ג'יפים בנהיגה עצמי

13 יום

איסלנד היא ארץ של ניגודים חדים. טיול ג'יפים עצמאי באיסלנד יקח אתכם לאזורים הפחות מתויירים של האי אבל היותר מסעירים בהרפתקה אמיתית. אוספים את הג'יפ בשדה התעופה ויוצאים לטיול עומק ברמה ההררית במרכז איסלנד, האזור הפראי האמיתי האחרון הנותר באירופה. נכיר את המקומות שבזכותם איסלנד זכתה לכינוי "ארץ הקרח והאש". הטיול כולל את כל האתרים הכי מעניינים בסביב כביש הטבעת כמו הלגונה הקרחונית, השבר בלוחות הטקטוניים וביקור במרכז האי בהר געש אסקיה, שמורת הרי הריאוליט הצבעוניים בלנדמנלאוגר, המכתשים של לאקי והדרך ההררית קאלדידאלור העוברת בין שני קרחונים.


טיול גי'פים "הרפתקה איסלנדית" חוויה של פעם בחיים! אורך המסלול: 2500 ק"מ בקירוב.
אין צורך בניסיון קודם בנהיגת שטח.

לפרטים והרשמה >>

מסלול הטיול:

יום 1. נחיתה באיסלנד – רייקיאוויק.

לאחר הנחיתה אוספים את הרכב בשדה התעופה. נסיעה קצרה של 40 דקות מפרידה בין שדה התעופה בחצי האי רייקאנס לרייקיאוויק, בירתה של איסלנד. לאחר שנתמקם במלון נוכל לצאת לטיול בעיר היפה שנחשבת לאחת הערים הירוקות בעולם ומצליחה לשמר את אופייה המיוחד בזכות הבתים הקטנים הצבעוניים. כדאי לטייל במרכז העיר, בכיכר המרכזית, לעלות לראש מגדל הכנסייה ולזכות בקודת התצפית הכי יפה בעיר. אגם טיורן הוא נקודת מוצא טובה ליום טיול בעיר.


האתרים המרכזיים של היום: רייקיאוויק.
לינה: רייקיאוויק.

יום 2. נופי דרום איסלנד – מפל סקוגפוס וסליילאנדפוס – צוקי רייניסדראנגר.

משאירים את רייקיאוויק מאחור ונצא לדרך. נחצה את רמת Hellisheiði המאופיינת בפעילות גיאותרמית וענני קיטור מתמרים מהקרקע. נגיע לכפר החממות קוורגרדי, בו מים גיאותרמיים משמשים לחימום חממות וגידול ירקות. נמשיך לאורך החוף הדרומי, אזור פסטורלי עם כבשים וסוסים רבים רועים בשולי הדרכים. נעצור במפל סליילאנדאפוס בו ניתן ללכת מאחורי המפל, חוויה יחודית. המפל המרשים סקוגפוס נמצא במרחק לא רב בהמשך הדרך. ניתן לבקר במוזיאון היפה בסקוגאר לא רחוק מהמפל ולראות כיצד חיו האיסלנדים בעת העתיקה. הקרחונים אייפיאטלאיוקול ומירדאלסיוקול מתנשאים מעל. נעשה עיקוף קצר מהכביש הראשי לכיוון קרחון סולהיימיוקול לפני שנמשיך לצוק לדירהוליי הנקודה הדרומית ביותר באיסלנד ואתר קינון של עופות ים רבים, בינהם תוכוני הים "פאפינים". ניסע לצוקי רייניסדראנגר עם החוף המרהיב ותצורות הסלעים המרשימות. מתחת לצוק דירהוליי יש קשת טבעית של סלע שהתעצבה במשך שנים על ידי כתישה בלתי נלאית של הרוחות והמים, המקום הומה בציפורי ים במשך הקיץ. נשוב מערבה לצמצם מרחק לקראת הכניסה למחרת לפנים האי. מרחק נסיעה מוערך: 260 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: קוורגרדי – צוק דירהוליי – מפל סקוגפוס וסליילאנדאפוס .
לינה אזור Hvolsvöllurהקלה.

יום 3. הרים צבעוניים בלנדמנלאוגר – עמק האש אלדג'ה ודרך גב ההר (4X4).

היום הכיוון הוא למרכז האי לכיוון שמורת ההרים של לנדמנלאוגר (Landmannalaugar), שמורה זו מיוחדת במינה ומשלבת כמה תופעות מיוחדות במינן כמו עמק גיאותרמי עם מעיין חם נפלא לרחצה וסביבו שרשרת הרי ריאוליט צבעוניים בגוונים שונים עם כתמי שלג על פסגותיהם. הנוף באזור הוא עוצר נשימה. הטבע רקח כאן מלאכת מחשבת צבעים, רחות וגוונים. דרך העפר ההררית ללנדמנלאוגר עוברת מספר אגמים שורצי דגי טרוטה. מראש אחד המכתשים יש שביל ל"בריכה הסרוחה" (Ljótipollur), אך אל תטעו בשם, המים הצלולים קיבלו צבע כהה והנוף סביב לא פחות ממדהים. בשמורה עצמה יש מספר מסלולי הליכה נוחים להליכה ומסומנים. מלנדמנלאוגר הדרך חוצה מספר נחלים וממשיכה בגב ההר (Fjallabak) דרומה לכיוון "בקע האש" (Eldgjá). עמק מרשים באורך 30 ק"מ שחוצה את הקרקע בקו ישר. שביל הליכה צמוד לנחל במרכז העמק מוביל למפל מים (Ófærufoss). צריך לעמוד על סלע קרוב למפל, להביט לשני צידי העמק ולנסות לדמיין את כוחות הטבע העצומים שהביאו ליצירת העמק המרשים. לדעת רבים, דרך המובילה מלנדמנלאוגר דרומה לכביש הראשי היא היפה ביותר באיסלנד. מרחק נסיעה מוערך: 220 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: שמורת לנדמנלאוגר – Eldgjá – מפל Ófærufoss.
לינה: אזור קירקיובאיירקלאוסטר

יום 4. לועות מכתשי האש בשמורת לאקי (4X4).

שמורת ללאקאגיגאר (Lakagígar) נמצאת במרכז ההררי סמוך לשוליים המערביים של קרחון ואטנאיוקול, הקרחון הגדול באירופה. דרך עפר מובילה למגרש החנייה בכניסה לשמורה היחודית המכילה כמה פלאי טבע יחודיים שהקנו לאזור המכתשים של לאקי שם עולמי. במקום שבילי הליכה מסומנים. המכתשים של לאקי הם תוצאה מופלאה של הרס וחורבן עצומים שהתרחשו באיסלנד במאה ה-18.שורה של התפרצויות יצרו ענן אפר וולקני סמיך שגרם להרס רב והרג של אנשים, בעלי חיים והורגש באזורים רבים של העולם. כיום אזור המכתשים של לאקי בדרום איסלנד, מושך אליו מטיילים רבים שבאים לראות תופעת טבע מיוחדת במינה שאין לך כמעט אח ורע בהיסטוריה הכתובה. שורת המכתשים ממוקמים בטור ארוך המצלק את פני הקרקע. בקצה הדרומי של שורת המכתשים עומד ההר הנטוי (Hnúta), שם נפתח הבקע הראשון ואז בששרשת התפרצויות נפתחו בקעים נוספים שמהם נותרו המכתשים של היום. הפעילות הוולקנית מוערכת בעשרה מחזורים שלקחו שנה. כיום של בלאקאגיגאר מאה שלושים וחמישה מכתשים! בדרכנו חזרה דרומה לפני היציאה לכביש הטבעת נעצור בקניון (Fjadrargljufur), הקניון המרהיב הנוצר משחיקת המים מהווה נוף קונטרסטי חד להתפרצות האלימה בלאקי. מרחק נסיעה מוערך: 140 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: המכתשים של לאקי – Fjadrargljufur – קירקיובאיירקלאוסטר.
לינה: אזור קירקיובאיירקלאוסטר


יום 5. טיולי הליכה בפארק סקאפטאפל – קרחונים צפים בלגונה הקרחונית.

היום הזה מוקדש לאזור הנמצא דרומית לקרחון ואטנאיוקול (Vatnajökull), הקרחון הגדול באירופה. הקרחון המכסה כמה מהרי הגעש הגדולים באיסלנד האחראי הראשי לעיצוב פני השטח באזור זה של האי. נעזוב את העיירה קירקיובאיירקלאוסטר (Kirkjubæjarklaustur) ונמשיך מזרחה על כביש הטבעת, הנסיעה מול חופי הסחף השחורים הם עדויות להתפרצויות אלימות הולכות ונשנות מתחת לקרחון. סמוך לשוליו המערביים של הקרחון נמצא פארק סקאפטפל (Skaftafell), אי ירוק ופורה בנוף פראי של קרחון ואדמות סחף. מסלולי ההליכה המעולים בפארק מביאות אותנו לעמדות תצפית מעולות על הקרחונים סביב. בפארק יש מספר מפלי מים מרהיבים, מפל סוורטיפוס (Svartifoss) המשובץ משושי בזלת שחורים הוא אחד מאתרי החובה בפארק. בכניסה לפארק יש מרכז מבקרים מעולה וניתן לקחת במקום סיורים רגליים מודרכים להליכה על הקרחון. בהמשך כביש הטבעת מזרחה נמצא הלגונה הקרחונית. אחד האתרים היפים באיסלנד לפי כל קנה מידה. שברי קרחונים שניתקו מהקרחון הגדול צפים בלגונה העמוקה בדרכם לים. שיט בזודיאק או בספינה אמפיבית מיוחדת אפשרי במקום. את היום נסיים סמוך לעיירה הופן (Höfn) בירת הלובסטרים של איסלנד ונקודת יציאה מצויינת לקראת יום הטיול בפיורדים המזרחיים. מרחק נסיעה מוערך: 200 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: פארק סקאטפטאפל – הלגונה הקרחונית – הכפר הופן.
פעילות אופציונלית: שיט בספינה אמפיבית בלגונה הקרחונית – טיול הליכה על קרחון.
לינה אזור הופן

יום 6. הופן – הפיורדים המזרחיים – סיידיספיורדור.

ממשיכים מהופן דרך המנהרה Almannaskard לאזור לונסרפי הצבעוני, זהו מדבר הררי מוקף הרי געש כבויים הנחצים על ידי נהרות קרחונים. ניסע דרך הרים מתנשאים לעבר הפיורדים המזרחיים של איסלנד. אופציה מעניינת היא לקחת שיט בסירה מהכפר דיופיווגור אל האי פאפיי שבו נמצאת בקיץ מושבה ענקית של תוכוני ים ועופות ים אחרים. מכאן אפשר לעשות קיצור דרך – במקום לנסוע לאורך החוף ניתן כעת לקחת את המעבר ל- Öxi ,מסלול תלול ומרהיב. בכפר Stöðvarfjörður נוכל לבקר המוזיאון האבנים והמינרלים של פטרה. נמשיך לנופים הירוקים של אגילסטדיר הנמצאת לשפת אגם לאגרפליוט, העיר המרכזית במזרח איסלנד ללינה. מרחק נסיעה מוערך: 260 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: הכפר דיופיוגור – הפיורדים המזרחיים – אגילסטדיר.
פעילות אופציונלית: שיט לאי פאפיי.
לינה באזור אגילסטדיר

יום 7. המפל החזק באירופה – "סלעי ההד" – עמק אסבירגי – הוסאוויק (4X4).

ממזרח איסלנד הדרך צפון עוברת ברמה הררית צחיחה ומבודדת. נראה כאילו אנו עוזבים את תחום כדרור הארץ ומתקרבים לירח. האזור צפונית לאגם מיוואטן הוא חלק פארק לאומי ואטנאיוקול (Vatnajökull), הפארק הגדול באירופה. הכניסה לתחום הפארק היא על דרך עפר הררית המובילה למפל דטיפוס (Dettifoss) העוצמתי ביותר באירופה. הרבה סופרלטיבים מתאים את האתרים באיסלנד. מי הפשרת הקרחון הגדול זורמים בעוצמה לכיוון הים ומשנים ללא הרף את תוואי הקרקע. עמק "סלעי ההד" (Hijóöaklettar) בהמשך הדרך נוצר משחיקת הסלעים בזרימת המים האינסופית. לפני החיבור חזרה לכביש נעצור בפארק אסבירגי (Asbyrgi) דמוי הפרסה. סחיפת קרקע אדירה שנוצרה משיטפון פתאומי יצרה עמק עצום ומרשים מוקף חומה טבעית גבוהה. במרכז העמק יש אגם יפיפה עם מיני ברווזים השוחים בו, שבילי ההליכה בשמורה מומלצים. סיום היום בעיירה הוסאוויק (Husavik) שם נוכל להצטרף לשיט לצפייה בלוויתנים ותוכי ים (Puffins) במים הרגועים במפרץ Skjálfandi. מרחק נסיעה מוערך: 280 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: Hljóðaklettar – קניון אסבירגי – יוקולסארגליופור – מפל דטיפוס – הוסאוויק
פעילות אופציונלית: שיט לצפייה בלוויתנים ותוכי ים בהוסאוויק.
לינה: הוסאוויקמיוואטן

יום 8. טיול סביב אגם מיוואטן והמכתשים הסמוכים.

את היום נקדיש לאחר האזורים הקסומים באיסלנד. סביב אגם מיוואטן (Mývatn) יש מספיק תופעות טבע שגם מדינה שלמה יכולה היתה יכולה להסתפק רק בהם. וכמו כמו לפי בקשה, אתרים רבים מפוזרים סביב אגם אחד לא גדול במיוחד, אידיאלי לטיול של יום. האגם עצמו הוא אחד ממקומות הקינון הטובים בעולם לעופות מים, במיוחד מינים שונים של ברווזים נדירים. אם תושבי הירח העתידיים היו צריכים לפתוח שגרירות על כדור הארץ הם לבטח היו בוחרים לעשות זאת באזור מיוואטן, שם הם ירגישו הכי בבית. שורה של מכתשים, חלקם וולקנים כמו קווארפיאטל (Hverfjall) וחלקם מדומים (Skútustaðagígar) יוצרים נוף ירחי מרשים. בינהם שוכנת "עיר הלבה" (Dimmuborgir) עם מבנים טבעיים עשויים מגמה קפואה בצורות שונות ובגדלים עצומים, מקום יחיד במינו בעולם. את בריכות הבוץ המבעבע (Námaskarð) נוכל לראות בדרכינו לרחצה במעיינות החמים בצבע טורקיז. התפרצות הר געש קרפלה (Krafla) באזור בשנים האחרונות מראה שהפעילות הוולקנית התת קרקעית באזור עדיין רחוקה מלומר את דבריה האחרונים… מרחק נסיעה מוערך: 130 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: אגם מיוואטן.
פעילות אופציונלית: רחצה במרחצאות הגיאותרמיים של מיוואטן.
לינה: אזור אגם מיוואטן.

יום 9. טיול לפלנטה אחרת – הר געש אסקיה – עמק הדרקון (4X4).

היום יוקדש לאחד האתרים המיוחדים באיסלנד ולמעשה בעולם כולו, מטיילים והרפתקנים רבים לא מחמיצים ביקור בהר געש אסקיה (Askja) המצוי בלב הרמה ההררית של איסלנד. בשל מיקומו המבודד הדרך לאסקיה ארוכה יחסית, אך המאמץ שווה. התפרצות הר געש אדירה יצרה לוע אשר בתוכו נקווה אגם עצום שנוצר מהתמוטטות פני הקרקע לאחר ההתפרצות, סמוך לאגם נוצר מכתש קטן מימדים הנראה ויטי (Viti) ופרושו המילולי הוא "השער לשאול" מי הטורקיז המבעבעים כנראה תרמו לכינוי זה. הבידוד הגיאוגרפי של אסקיה הביא את קברנטי נאס"א לבחור במקום כאתר אימונים של האסטרונאוטים לפני משימתם לירח. לא קשה לדמיין את ניל אמרסטרונג וחבריו נזכרים באסקיה כאשר הם צעדו על הירח עצמו. בדרך לאסקיה נעצור בנווה מדבר ירוק (Herðubreiðarlindir) הר שולחן גדול ומרהיב ילווה אותנו לאורך הנסיעה הכוללת חציית מספר נחלים. לפני שנעזוב את אסקיה נבקר בעמק הדרקון (Drekagil). נעשה את הדרך חזרה לכיוון אגם מיוואטן ומשם דרך מפל האלים (Goðafoss) היפה נסיים את היום באקוריירי (Akureyri) העיר המרכזית בצפון איסנד. מרחק נסיעה מוערך: 360 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: Herðubreiðalindir – אסקיה – מכתש ויטי – מפל גודפוס – אקוריירי
לינה: אזור אקוריירי


יום 10. חוצה איסלנד דרך קיולור – מפל גולפוס – גייזר (4X4).


נמשיך מאקוריירי ונכנס למחוז סקגאפיורדור הנודע בשל מגדלי הסוסים הרבים שבו. נמשיך דרומה לכיוון הדרך ההררית קיולור "חוצה איסלנד". נעבור בדרך הררית לרכבי 4X4 דרך האגם המלאכותי Blöndulón שנבנה יחד עם תחנת הכוח. נמשיך דרומה בכביש ההררי בין הקרחונים Langjökull ו Hofsjökull נסיעה בלתי נשכחת בנוף מרהיב ופראי. התוואי עובר בשביל עתיק יומין ששימש רוכבי סוסים שהגיעו מצפון איסלנד כל אביב לאסיפת העם בת'ינגווטליר, מועצת העם האיסלנדית. נעבור באזור הצבעוני של פארק הגייזרים Hveravellir בין קרחונים Langjökull ו Hofsjökull, אזור הנמצא בשוליים הצפוניים של שדה הלבה Kjalhraun. המעיינות מוקפים טרסות צבעוניות ובמגוון צורות. באזור יש ביקתת מטיילים שפתוחה במהלך הקיץ. ליד הצריף יש בריכה קטנה אידאלית לרחצה מרגיעה במים תרמיים חמימים. רכס קרלינגארפיוטל הנמצא סמוך לדרך קיולור הוא אחת מפנינות הטבע של מרכז איסלנד ומציע נופים יחודיים של פעילות וולקנית, קרחונים, בריכות מבעבעות, מערות קרח וקרקע בצבעים רב גוונים . נמשיך דרומה נעלה על הכביש הסלול בואכה מפל גולפוס (מפל הזהב) אחד המפלים היפים באיסלנד וללא ספק המפורסם שבהם. מגולפוס נסיעה קצרה תיקח אותנו לפארק הגייזרים. שם נבקר בגייזר המתפרץ המפורסם. הכינו את המצלמות! מרחק נסיעה מוערך: 290 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: דרך קיולור – Hveravellir – מפל גולפוס – גייזר
לינה: אזור גייזר

יום 11. להלך בין יבשות בפארק ת'ינגווטליר – לנסוע בין קרחונים בקאלדידאלור – לטייל בין מפלי הלבה (4X4).

התחנה הסופית של מסלול "מעגל הזהב" הוא פארק לאומי תינגווטליר (Þingvellir). זהו הפארק הכי ידוע באיסלנד וזאת בשל חשיבותו ההיסטורית וגיאולוגית מצד אחד ומצד שני בשל קירבתו לרייקיאוויק, סה"כ 40 דקות נסיעה. בימי ראשיתה של איסלנד לפני אלף שנה, ראשי החוואים מכל קצוות המדינה היו מתכנסים פעם בשנה באלטינגי (Althing), מכל קצוותיה של איסלנד באביב, היו באים, מי בסוס ומי ברגל לתינגווטליר לכינוס שנתי, לקבוע חוקים, לתת עונשים ולקיים סדר ומשפט במדינה. זהו הפרלמנט במובנו הבסיסי הראשון בעולם! בכניסה לפארק שני לוחות טקטונים, במחזה נדיר, התרוממו מעל פני הקרקע ויצרו גשר יבשתי טבעי ענק עטור חומה גבוהה, בו ניתן להלך בין יבשות. רגל אחת בלוח האירופי ורגל שניה באמריקאי. ביציאה מהפארק הדרך הררית קאלדידאלור (Kaldidalur) הגבוהה באיסלנד מחברת את ת'ינגווטליר למערב איסלנד. לאחר נסיעה בין שני קרחונים, הדרך יורדת לעמק ירוק ולעיירת נופש מקסימה, צמוד אליה נמצאים שני מפלים ידועים. מפלי הלבה (Hraunfossar) הוא הידוע יותר ואורכו למעלה מק"מ! לאורך שכבת סלע אטומה נופלים אשדות מים במראה מרהיב. בדרך מערבה לרייקהולט (Reyholt) חובה לעצור במעיין המים הרותחים (Deildartunguhver) ולצלם את הנביעה התרמית הגדולה באירופה. מרחק נסיעה מוערך: 200 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: פארק ת'ינגווטליר – דרך קאלדידאלור – מפל רהונפוסאר
לינה: אזור בורגאפיורדור

יום 12. חצי האי רייקאנס – הלגונה הכחולה – רייקיאוויק.

הנוף בחצי האי רייקאנס מזכיר את הנוף של הירח. קשה למצוא ולו עץ אחד מאופק לאופק. הסמל של חצי האי הוא הר געש בצורת פרמידה הנקרא קייליר (Keilir) קל לזהותו כאשר נוסעים מרייקיאוויק לתוך חצי האי. השבר בלוחות הטקטוניים חוצה את האזור ויוצר "נקודה חמה" (Hot Spot) של פעילות גיאותרמית. זהו אחד המקומות הכי פחות יציבים גיאולוגית באיסלנד ואתר קריסוויק הוא דוגמה טובה לפעילות הרבה המתרחשת מתחת לפני הקרקע. בדרך מקריסוויק נוכל לבקר בגשר בין יבשתי המחבר את שני הלוחות הטקטונים של אמריקה ואירו-אסיה. האתר המפורסם ביותר ברייקאנס הוא הלגונה הכחולה, בריכה גיאותרמית שנבנתה סמוך לתחת כח. צבע הטורקיז של המים והנוף הטבעי של המקום, הפך את הלגונה הכחולה לתחנת עצירה חובה לכל המבקרים באיסלנד. בסיום הטיול בחצי האי רייקאנס נשוב לרייקיאוויק לסיור בין רחובותיה היפים. מרחק נסיעה מוערך: 170 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: חצי האי רייקאנס – הלגונה הכחולה – רייקיאוויק.
פעילות אופציונלית: כניסה ללגונה הכחולה.
לינה: רייקיאוויק.

יום 13. רייקיאוויק – קפלאוויק (טיסה).


את יתרת היום עד הטיסה אפשר לבלות בטיול רגלי ברייקיאוויק. החזרת הרכב בשדה התעופה לפני הטיסה.

הערה: אנו שומרים לעצמנו את הזכות לשנות את סדר כיוון הנסיעה.

לפרטים והרשמה >>