זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

דרום ספרד- קסמי אנדלוסיה

בהפקת חברת איילה גיאוגרפית תאריכים: 28/04/19- 06/05/19   28/4/19 יום ראשון: תל-אביב – מדריד – מלגה בשעה טובה נצא לטיולנו בדרום ספרד. טיסה ישירה ת"א – מדריד, "איבריה", IB3317Q 28APR 7 TLVMAD* 05:30-09:55 המשך בטיסה למלגה, "איבריה" IB8812Q 28APR 7 MADAGP* 12:00-13:15 לאחר הנחיתה, ואיסוף המזוודות, נערוך סיור הכרות עם העיר, שהיא מקום הולדתם של […]

דרום ספרד- קסמי אנדלוסיה

בהפקת חברת איילה גיאוגרפית

תאריכים: 28/04/19- 06/05/19

 

28/4/19 יום ראשון: תל-אביב – מדריד – מלגה

בשעה טובה נצא לטיולנו בדרום ספרד.

טיסה ישירה ת"א – מדריד, "איבריה", IB3317Q 28APR 7 TLVMAD* 05:30-09:55

המשך בטיסה למלגה, "איבריה" IB8812Q 28APR 7 MADAGP* 12:00-13:15

לאחר הנחיתה, ואיסוף המזוודות, נערוך סיור הכרות עם העיר, שהיא מקום הולדתם של האמן הנודע פיקאסו וכן של המשורר אבן גבירול.

סיורנו יכלול ביקור במוזיאון פיקאסו, תצפית מגיברלפארו (Castillo de Gibralfaro) – מצודה ענקית מתקופת המוסלמים, הניצבת על גבעה המשקיפה על מלגה והנמל, נראה את האלקסאבה – מבצר מורי בן המאה ה-11 ואת פסלו של המשורר היהודי אבן גבירול ועוד.

בתום הסיור נתמקם במלוננו. ארוחת הערב תתקיים במלון.

29/4/19 יום שני: מלגה –רונדה – מיחאס – מלגה

בבוקר ניסע לרכס Serrania de Ronda לביקור ברונדה – "עיר לבנה" השוכנת על רמה סלעית בגובה של 780 מטר מעל פני הים ויושבת על מצוק בגובה של כ 100מ', שנחצה ע"י קניון מרשים שבתוכו זורם נהר גואדאלווין (Guadalevín). נערוך הכרות עם העיירה וגשריה – הגשר החדש, הגשר הערבי והגשר הרומי, נכיר את הארנה – זירת השוורים משנת 1785 (העתיקה ביותר בספרד שעדיין נמצאת במצב טוב) ובעיקר נתרשם מהנוף הנפרש ממרומי המצוק. בדרך חזרה למלגה, נעצור לביקור בעיירה החמודה מיחאס, עיירה תיירותית עמוסת חנויות, אחת מ"הערים הלבנות" המצויות בדרום ספרד. נחזור למלגה ונשלים את הסיור העירוני. ארוחת הערב תוגש לנו בעיירה Benalmadena במסעדה אופיינית לאזור הדרום. בתום הארוחה נשוב למלוננו שבמלגה.

 

30/4/19 יום שלישי: מלגה –גיבראלטאר – עיירות ונמלים לאורך הקוסטה דל סול– מלגה

לאחר ארוחת הבוקר במלון ניסע מערבה לביקור במצוק גיברלטר שהוא למעשה טריטוריה של בריטניה (צריך להצטייד בדרכונים), בגודל של כ 7 קמ"ר ומתנשא לגובה של 426מ'. נחצה רגלית את הגבול וניכנס לרכב מקומי לסיור ממונע במעלה המצוק, כולל תצפיות, נבקר במערת נטפים, סנט מייקל, שהפכה לאולם קונצרטים ייחודי וכן ניפגש עם קופי המקוק החיים בחופשיות במרומי המצוק. בתום הסיור הממונע נערוך הכרות עם העיר התחתית, תושביה, שפתה המיוחדת הנקראת ג'אניטו (Yanito) שהיא למעשה ערבוב של אנגלית וספרדית, נוכל לאכול פיש אנד צ'יפס ולקנות מותגים אנגליים. בדרך חזרה למלגה – ניסע לאורך חופי השמש, Costa del Sol. בהגיענו למלגה נתמקם במלוננו. את ארוחת הערב נערוך באופן פרטי בשפע במסעדות שבעיר מלגה.

 

1/5/19 יום רביעי: נרחה – סיירה נבאדה – גרנדה

בבוקר, לאחר הארוחה, נעזוב את מלגה וניסע מזרחה לעיירה נרחה, עיירת דייגים יפהפייה הנקראת, גם "המרפסת של אירופה" (Balcón de Europa), בגלל נקודת תצפית שממנה נשקפים נופים מדהימים של הים התיכון. נמשיך בנסיעה צפונה לרכס הרי סיירה נבאדה, הרכס הגבוה ביותר בספרד המתנשא עד לגובה של 3478מ' – הר מולסן. בהתאם לתנאי מזג האוויר, נערוך סיור ממונע + רגלי בפארק הלאומי סיירה נבאדה. בתום הסיור נמשיך לעיר גרנדה החוגגת את חגיגות יום העובדים, ה-1 במאי. נערוך הכרות עם העיר ותושביה, כולל ביקור ברובע הצוענים, אלבייסין ובקפלת המלכים (פרננדו ואיזבל, האחראים בין השאר לגירוש יהודי ספרד). בתום הסיורים נגיע למלוננו. ארוחת הערב תינתן במלון. לינה בגרנדה

2/5/19 יום חמישי: גרנדה – קורדובה

שעות הבוקר יוקדשו לביקור בארמון אלהמברה ובגני חנרליף, ארמון אלהמברה הקסום הנמצא בשולי העיר מעבר לנהר דארו. זהו מתחם ארמונות ומבצרים קדום שנבנה על ידי סולטאני השושלת הנאסארידת המורית בעיר גרנדה שבדרום ספרד בעיקר במאות 13 – 14. המתחם המפואר הוקם על גבי גבעה על יד העיר שהייתה אז בירת הממלכה המוסלמית האחרונה שנותרה בספרד. כיום היא מוזיאון המדגים את האדריכלות האיסלאמית. הוא מופיע ברשימת נכסי התרבות העולמיים של אונסק"ו. בתום הביקור נמשיך בנסיעה לעיר קורדובה.

בקורדובה נערוך מסע הכרות עם העיר שבימים אלו חוגגת את חגיגות הצלבים והיא מלאה בקישוטים, פרחים והרבה צבע. הביקור בקורדובה יכלול ביקור במסגד הגדול – לה מסקיטה, בבית הכנסת מהמאה ה-14 (1315) על שם הרמב"ם, בגני ארמון המלכים הקתולים, נסייר בסמטאות העיר העתיקה והרובע היהודי וכן נהלך על הגשר הרומי שמעל נהר אלכביר.

בתום הסיור נתמקם במלוננו. ארוחת הערב תוגש במלון.

לינה בקורדובה

 

3/5/19 יום שישי: קורדובה – סביליה

שעות הבוקר יוקדשו להמשך הביקור בקורדובה (כל מה שלא נעשה אתמול). בתום הביקור בקורדובה נגיע אל סביליה, בירת אנדלוסיה, ששליטים מוסלמים ומלכים נוצרים הותירו בה את חותמם המפואר, והיום היא מרכז תוסס של חיי לילה, טאפאס ברים, חגיגות, פסטיבלים ומלחמות פרים. עיר משופעת בבנייני פאר, החוגגת בימים אלו את חגיגות יריד אפריל, "La feria de Abril": החל ממחר, במהלך כל השבוע הקרוב תהפוך העיר להיכל שמחות אחד גדול עם מצעדי רחוב ססגוניים, תלבושות מסורתיות, המון מוזיקה, קצב, צבע, סוסים, ריקודי פלמנקו ועוד. בהגיענו לסביליה נתמקם במלוננו. לינה בסביליה. ארוחת הערב תוגש במלון.

 

4/5/19 שבת: סביליה

היומיים הבאים יוקדשו לסביליה החוגגת ולאתריה. בנוסף להכרות עם החוגגים, נבקר גם באתרים שונים: קתדרלה ומגדל החירלדה, ארמון האלקאסאר, בית פילטוס, רובע סנטה קרוז (הרובע היהודי), גני לואיזה ואזור היריד האיברו-אמריקאי. יינתן גם זמן חופשי על מנת שכל אחד יוכל לחגוג וליהנות על פי דרכו. ארוחות הבוקר תוגשנה במלון, ארוחות הצהרים וארוחת ערב אחת תתקיימנה באופן אישי – איש איש וטעמו הוא. לינה בסביליה.

 

5/5/19 יום ראשון: סביליה

המשך החגיגות וההכרות עם העיר.

בערב נתאסף באחת הטברנות של סביליה, לארוחה מסכמת לכל הקבוצה.

לינה בסביליה.

 

6/5/19 יום שני: סביליה – מדריד – תל-אביב

לאחר ארוחת הבוקר במלון, נצא עם המזוודות לנסיעה ברכבת המהירה למדריד. הנסיעה תימשך כשעתיים וחצי. מתחנת הרכבת אטוצ'ה שבמדריד ניסע לנמל התעופה של מדריד ונטוס עם חברת "איבריה" בטיסה ישירה לארץ.

 

** ייתכנו שינויים במסלול בהתאם לטיסות, מזג האויר, הוראות השלטונות ומיטב שיקולי המדריך לטובת הטיול