מסעדה דרוזית בעין אל אסד

מה עוד צריך מטייל רעב שמגיע בסוף יום חם רווי הרפתקאות מלבד אוכל טעים, נוף מדהים ושירות אישי מחויך? אחרי שהעפלנו במכוניתנו במעלה ההר שעליו שוכן הכפר הדרוזי עין אל-אסד בעקבות שילוט מסודר שהוביל למסעדה ראינו שהטמפרטורה בחוץ צנחה ב-7 מעלות מאז שיצאנו לדרך, פחות מחצי שעה קודם לכן. קריר בכפר בערב, ואסור לשכוח בגדים חמים, גם בתוך המסעדה, אבל הנוף שנצפה מהחלונות מחפה על הקרירות, כמו גם המאכלים הטעימים שהחלו להציף את שולחננו כעשר דקות אחרי שהתיישבנו.

ראשונים הגיעו הסלטים – 10 סוגי סלטים רעננים וחביבים, ולצדם פיתות וחומוס ביתי טעים ורווי שמן זית. אחריהם הופיעו מנות הביניים שכבר אפשר להגדירן כמצוינות – סלט שומר עם עדשים, עלי גפן ומג'דרה. וכשכבר פתחנו כפתור במכנסיים והתכוננו לסגור את הערב – הופיעה צלחת ענקית של מנסף מהודר – אורז לבן מקושט בנדיבות בחתיכות כבש ועוף, וגם שני שיפודי בשר לכל אדם. מה נגיד ומה נאמר. לא צלחנו אפילו רבע מהמנות העיקריות, אבל ארזו לנו אותן לדרך. ואת הקינוח – תה וקפה ובקלאוות – הותרנו על השולחן, יחד עם לא יותר מ-180 ₪ לזוג עבור הארוחה. במסגרת מה שנקרא כאן 'ארוחה גלובלית' יקבל כל סועד תמורת 90 ₪ לאדם את כל האוכל הרב הזה. דיל משתלם ביותר. אם אתם מעדיפים ללכת על אופציות אחרות – תוכלו לקחת דג מושט ב-70 ₪ או קבב הבית ב-40 ₪. כל המנות העיקריות מגיעות עם אורז וצ'יפס, כך שגם הן אינן יקרות.

זייד אמון על הגשת האוכל ואשתו סנא על הכנתו, והחוויה הכללית היא נעימה לעין וטעימה לחיך.

שעות הפתיחה: שישי-שבת 10:00 – 21:00  (או עד אחרון הסועדים), ובמהלך ימות השבוע בתיאום מראש. טלפון: 04-6987143 או 050-7251849