טייגר לילי – תאילנדית מצוינת ברמת החייל

 בשנים האחרונות שוטף את תל אביב גל של מסעדות אסייתיות, שמציעות, ממש באותו תפריט, מנות מהמטבח התאילנדי, היפני, הסיני, הקוריאני ולפעמים גם ההודי. לכן נדיר למצוא בתל אביב מסעדה תאילנדית אותנטית שלא פוזלת למטבחים אחרים ומתמחה במה שהשף יניר גרין עושה הכי טוב – אוכל תאילנדי מצוין. העיצוב נעים ומזמין, האווירה נהדרת אבל העיקר הוא כאמור, האוכל, שמוכן מרכיבים משובחים שחלקם מיובאים מתאילנד כדי שהחוויה תהיה כמה שיותר קרובה למקור.

את המנות הראשונות כדאי לחלוק, כדי לנסות לדגום כמה שיותר מהמטבח הנפלא הזה. אל השולחן שלנו זרמו בזו אחר זו מנות מענגות, ובהן "סום טאם" – סלט פאפאיה ירוקה טעים להפליא, "יאם וון סן" – סלט של אטריות שעועית עם שרימפס, "פי גאי" – כנפי עוף פריכות בתבלינים תאיים ומנות נהדרות נוספות, כשהכל מללוה באורז דביק שכדאי לטבול ברטבים שמלווים את המנות. מבחר העיקריות כולל מרקים (מרק הטום יאם, עם פירות ים, פטריות, בצלי שאלוט, חלב קוקוס והרבה עשבי תיבול תאיים כיכב), מוקפצים (לצד הפאד תאי המסורתי יש מגוון של מנות נוספות, כמו "פאד סיאייו" – אטריות אורז רחבות בסויה שחורה עם ביצה, עוף או בקר או טופו, כרוב סיני, קאנה, ברוקולי ובאק צ'וי), תבשילי קארי עם חלב קוקוס ודגים ופירות ים. גם הקינוחים מענגים, במיוחד הבננה לוטי והטפיוקה.

הצוות מאוד ידידותי, וישמח להתאים לכם מנה לטעמכם ולעשות שינויים במנות, בין אם אתם צמחונים או שאתם מעדיפים את האוכל שלכם קצת פחות חריף.