תפריט עמוד

מפת אנגליה בעקבות ארתור

חפש מפה

עלילות המלך ארתור ואביריו הנאמנים מציתות את הדמיון כבר מאות שנים, ותעשיית תיירות שלמה פורחת בעקבות המלך ואביריו. ה"נתיב הארתוריאני" כולל טירות רומנטיות, שרידי מנזרים ואתרים נוספים באנגליה, סקוטלנד וויילס.

המדריך המלא לטיול לבריטניה

בריטניה משתרעת על פני קבוצת איים בים הצפוני, בצפון-מערב אירופה. בשטחה נכללים האי בריטניה והאיים הקטנים הסמוכים לחופיו, ובהם ההברידים במערב, איי אורקנִי ושֶטְלֶנד בצפון-מזרח (אלה מהווים חלק מסקוטלנד) איי סילי בדרום, איי התעלה והאי מַן, הנמצא בין האי בריטניה לבין אירלנד. גם אירלנד הצפונית נכללת בתחומי בריטניה.
אורכה של בריטניה מצפון לדרום הוא כאלף קילומטר, ורוחבה המירבי כ-500 קילומטר. זוהי ארץ שטוחה יחסית. קרוב לחמישים אחוז משטחה הם שפלה, שגובהה עד מאה מטר מעל פני הים. השטח הנותר הוא ברובו רמה בגובה של עד 610 מטר מעל פני הים. רק חמישה אחוזים משטח בריטניה נמצאים בגובה של יותר מ-610 מטר מעל לפני הים. הפסגה הגבוהה ביותר היא הר בן נוויס (1,343 מטר מעל פני הים), הנמצא בסקוטלנד. אירלנד הצפונית היא ברובה שפלה, שגובהה 150 עד 180 מטר מעל פני הים. הנהר הגדול באנגליה הוא התֶמזָה, שאורכו 350 קילומטר. הנהרות הגדולים האחרים הם סֶוֶורן ומֶרסִי באנגליה; קלֵייד, סְפיי וטְוויד בסקוטלנד ובן וארן באירלנד הצפונית.