פארק תמנע

פארק תמנע, הנמצא בבקעה רחבת ידיים מוקפת בהרים, כ-25 ק"מ מצפון לאילת, הוא אחד מאתרי הטבע הייחודיים בישראל. לצד תצורות הנוף המרהיבות שהטבע פיסל תמצאו כאן אתרים היסטוריים קדומים ופעילויות מגוונות לכל המשפחה

פארק תמנע

פארק תמנע, טל'  08-6316756

להגדלה ודפדוף לחצו על התמונות

 

פארק תמנע, אשר שוכן על שטח של 60 קמ"ר בעמק האדום שבערבה הדרומית, במרחק כ-25 ק"מ מצפון לאילת, הוא אחד מאתרי הטבע והנוף הייחודיים בישראל. הפארק נמצא בלבה של בקעה בצורת פרסה, אשר נוצרה לפני עשרות מיליוני שנים תוצאה מפעילות טקטונית.

הפארק מפורסם בסלעים בשלל צבעים, בהם סלעי גרניט אדומים וסלעי גיר צהובים, ובשלל התצורות הגאולוגיות הייחודיות שבו, בהן הפטרייה, הספינקס, הקשתות ועמודי שלמה. הפארק מציע גם עניין היסטורי – במקום הזה נמצא מכרה הנחושת הקדום ביותר בעולם, כשכריית הנחושת החלה לפני כ-6,000 שנה. במרכז המבקרים תוכלו לצפות במיצג מולטימדיה בעקבות הנחושת

אטרקציות

אפשר לטייל ברחבי הפארק ברכב, ללכת במסלולי הליכה או לרכוב על אופניים במסלולים המתאימים לרוכבים ברמות שונות. מלבד הטבע המדברי והנופים הייחודיים, תמצאו בפארק תמנע אתרים ארכאולוגיים, כמו מקדש האלה חתחור ותחריטי סלע עתיקים מהמאות ה-12-14 לפנה"ס, ואטרקציות משפחתיות רבות. במרכז הפארק יש אגם מלאכותי, שאפשר לשוט בו בסירות פדלים, וסביב האגם יש פינות ישיבה מוצלות, משחקים לילדים, מסעדה וחנות מזכרות  וכן פעילות של מילוי בקבוקים בחול צבעוני. עוד תמצאו כאן אוהל מועד, אשר משחזר את המשכן ששימש את בני ישראל במדבר, ובו דגם של המזבח, המנורה, ארון הברית, בגדי הכוהנים ועוד.

בקעת תמנע הינה עמק נרחב בצורת פרסה המוקף משלושה כיוונים במצוקים אדירים ובליבו מתנשא הר תמנע. הבקעה מהווה מוזיאון גיאולוגי מרתק עם תצורות סלע אשר פוסלו על ידי כוחות הטבע לאורך אלפי שנים ומסלע מגוון ועתיר מינרלים המעניקים לנו יחדיו חוויית טבע מדברי עתירת צבעים וצורות.

מסלולי הרכיבה יעניקו לנו הצצה אל הנוף וההיסטוריה המרתקים הללו, בשילוב עם חוויית רכיבה משובחת הכוללת טיסה בסינגלים זורמים בהם מפוזרים אלמנטים טכניים להוספת עניין ואדרנלין.

בחופשות ובחגים מתקיימים בפארק הפעלות ואירועים מיוחדים, כגון מופעים מוזיקליים, פעילויות למשפחות, סיורי עששיות וסיורי שקיעה.

לינה בפארק תמנע

למבקרים בפארק מוצעות מספר אפשרויות לינה:

קמפינג – מתחם ללינה באוהלים פרטיים ליד האגם, ובו שירותים ציבוריים ומקלחות, תשתיות חשמל, תאורת חוץ, סוכת צל וספסלים.

וילה קאמפ – עשרה אוהלי קמפינג משודרגים. כל וילה מתאימה לאירוח משפחה בת ארבע נפשות ובכל וילה שני חדרים ומבואה מרווחת. במתחם הווילה קאמפ יש מקלחות, שירותים ושולחנות קמפינג.

חדרי אירוח – תשעה חדרי אירוח ממוזגים מול האגם, בכולם שירותים ומקלחת, טלוויזיה, פינת קפה מאובזרת, מקרר מיני בר וקומקום חשמלי.

קרוואנים – מתחם חדש ובו עשרה קוואנים חדישים. בכל קרוואן יש שש מיטות: מיטה זוגית, מיטת קומתיים ומיטה וחצי. בקרוואן יש חדר שירותים כולל מקלחת, מטבחון קטן עם מכונת אספרסו, מקרר, מיקרוגל ותנור לחימום, כלי מטבח וסכו"ם, מצעים ומגבות. מחוץ לקרוואן יש פינת מנגל מוצלת.