תפריט עמוד

שלדמינג-דאכשטיין, אוסטריה: חופשה בין הרים ואגמים

כדאי שתתחילו לשנן את השם שלדמינג-דאכשטיין: האזור היפהפה, בחבל שטיירמארק מדרום לזלצבורג, עמוס בפסגות מרשימות, אינספור אגמים ומעיינות, עמקים ירוקים, מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים והמון אטרקציות משפחתיות בחיק הטבע. צרפו לכך את הכרטיס המאפשר כניסה בחינם לאטרקציות נהדרות ותבינו למה זה המקום האידאלי לחופשת קיץ מוצלחת

את השם שלדמינג-דאכשטיין (Schladming-Dachstein) אולי תתקשו לבטא, אבל תאמינו לנו שאחרי שתטיילו באזור ותראו עד כמה הוא יפה לא תבינו איך לא הגעתם קודם… אבל כמו שאומרים, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא, והקיץ הנוכחי הוא הזמן המושלם לצאת לחופשה משפחתית בין הרים ואגמים.

מדריך מסע אחר לאוסטריה

אתר הסקי שלדמינג-דאכשטיין, הממוקם ברכס דאכשטיין, כ-90 ק"מ מדרום לזלצבורג ופחות מ-300 ק"מ מווינה (ראו מפות בסוף הכתבה), הוא מקום נהדר לחופשה חורפית והוא מתאים לא פחות לחופשת קיץ לכל המשפחה. זהו אזור יפהפה של הרים ואגמים, עמקים ירוקים, אוויר צלול וקריר והרבה תצפיות עוצרות נשימה – כל מה שאנחנו משוועים לו בקיץ הישראלי.

עם נופים כאלה, לא תתחילו לתכנן את החופשה הבאה בשלדמינג-דאכשטיין? | צילום: Herbert Raffalt

עם נופים כאלה, לא תתחילו לתכנן את החופשה הבאה בשלדמינג-דאכשטיין? | צילום: Herbert Raffalt

לרכוב, לטפס או להירגע מול הנוף

שבע מעליות הסקי פועלות גם בקיץ ומביאות את המטיילים אל ראשי ההרים, שם הם ימצאו יותר מאלף קילומטרים של מסלולי הליכה ומסלולי רכיבה על אופניים. אבל לא רק הרים יש פה, אלא גם שפע של מים, עם המון אגמים, נחלים, מעיינות ומפלים. למעשה, זהו גן עדן למשפחות ולכל מי שרוצה חופשה פעילה בטבע עם אינספור אפשרויות מהנות, מטיולי אופניים, דרך רפטינג וקניונינג ועד פארקי חבלים. גם לקטנטנים מובטח שלא ישתעממו, עם גני שעשועים בראשי ההרים מול הנוף. ואם כבר הזכרנו נוף – גם מי שמחפש פשוט להירגע יגלה שהנופים המהפנטים עושים פלאות לגוף ולנפש.

יותר מאלף ק"מ של מסלולי רכיבה מחכים למטיילים בשלדמינג-דאכשטיין | צילום: Martin Huber

יותר מאלף ק"מ של מסלולי רכיבה מחכים למטיילים בשלדמינג-דאכשטיין | צילום: Martin Huber

בקיץ יש סיבה נוספת להגיע לכאן – כרטיס Schladming-Dachstein Summer Card, שניתן בחינם לכל מי שלן באזור מסוף מאי ועד אמצע אוקטובר. הכרטיס מקנה כניסה בחינם ליותר ממאה אטרקציות באזור והנחות למאה אטרקציות נוספות. כל מי שיוצא לחופשה משפחתית יודע שהכניסה לאטרקציות מהווה נתח לא מבוטל מתקציב הטיול, כך שהכרטיס הזה עשוי לחסוך מאות ואפילו אלפי שקלים למשפחה, מה שהופך את שלדמינג-דאכשטיין ליעד אטרקטיבי לא רק מבחינת הנופים וההרפתקאות, אלא גם יעד משתלם. הכרטיס מקנה כניסה בחינם למוזיאונים, בריכות שחייה, פארקי חבלים והרפתקאות, גני חיות ופינות חי, טיולי רכיבה על סוסים וחמורים, סדנאות שונות ועוד. ובנוסף, הוא כולל גם נסיעה בחינם בתחבורה הציבורית בכל האזור ונסיעה בחינם במעליות הסקי וברכבלים. היש טוב מזה?

הטבע הוא מגרש המשחקים הכי כיפי בשלדמינג-דאכשטיין |צילום: Christine Höflehner

הטבע הוא מגרש המשחקים הכי כיפי בשלדמינג-דאכשטיין | צילום: Christine Höflehner

הרים מכל עבר

באזור שלמינג-דאכשטיין יש הרבה פסגות, שבחורף הן מושלגות ומזמינות לסקי, ובקיץ הן ירוקות ומזמינות לטיולים רגליים. לכל הר אופיו המיוחד וכל הר מציע אטרקציות ייחודיות. העלייה לכולם נעשית ברכבלים או במעליות סקי, מה שתורם לחוויה. הנה כמה מההרים ששווה להעפיל אליהם:

Hauser Kaibling, המתנשא לגובה 2,015 מטר, מציע המון מסלולי טיול ואטרקציות לכל המשפחה. מוקד המשיכה המרכזי הוא מאות הכבשים הרועות בהר, ואפשר לפגוש אותן במהלך הליכה במסלול Schafsinn, שמקיף את הפסגה. יש גם תחנות להאכלת כבשים, שיאפשרו לכם מגע קרוב עם החיות הצמריריות והידידותיות הללו. בנוסף למסלול המקיף את הפסגה, יש כאן עוד מסלולי הליכה נהדרים, בהן זה המוביל לאגם מורלזי (Moaralmsee), מסלולי אופניים (אפשר לשכור אופניים רגילים או חשמליים), דיסק גולף (מעין צלחת מעופפת שקולעים לסל), שביל הרפתקאות לילדים, גני שעשועים ועוד. ואם אתם חובבי גבהים, למה שלא תשקיפו על הנוף ממצנח רחיפה?

כבר בהגיעכם לתחנת העמק בשלדמינג, הופסי הארנב יזמין אתכם לבקר בביתו החדש בפסגת פלנאי. אולי אף תהיו ברי מזל ותצליחו לתפוס את רכבל הופסי החדש למעלה ההר. זה יהיה כיף! שם בראש ההר הופסי בכבודו ובעצמו יראה לכם מספר אתרי שעשועים לילדים. בנוסף הופסי מכיר את השבילים היפים ביותר שבהם תוכלו לחקור את הר פלנאי וסביבתו הטבעית.

פרטים נוספים על האזור תמצאו באתר אינטרנט

ההרים באזור מציעים מסלולי הליכה נפלאים בין פסגות ואגמים | צילום: Herbert Raffalt

ההרים באזור מציעים מסלולי הליכה נפלאים בין פסגות ואגמים | צילום: Herbert Raffalt

הר נוסף שמציע מסלולי הליכה נפלאים הוא Hochwurzen. יש בו מסלולי הליכה רבים, בהם מסלול פנורמי שלאורכו פזורים ספסלים מיוחדים המשקיפים אל הנוף, מסלול העובר בין אגמים ועוד מסלולים יפים בדרגות קושי שונות. יש גם מכוניות קרטינג ייחודיות לילדים לירידה מסעירה מן ההר, רחיפה במצנחי רחיפה מעל כרי מרעה ירוקים ועוד. עוד על האזור באתר אינטרנט

בהר Reiteralm תמצאו שביל הליכה (נגיש גם לעגלות) המוביל לאגם צלול, שהפסגות שמסביב משתקפות בו כבמראה. אם אתם בקטע אתגרי, תגלו כאן מסלול טיפוס על צוקים עם יתדות וחבלים, ויש גם מסלולי רכיבה על אופניים, כולל כאלה המותאמים במיוחד לילדים (ניתן לשכור במקום אופניים רגילים או חשמליים). בנוסף, לילדים מחכים גני שעשועים והרפתקאות. אתר אינטרנט

הרפתקאות בטבע הן חלק בלתי נפרד מהחופשה באזור ההררי | צילום: Rene Eduard

הרפתקאות בטבע הן חלק בלתי נפרד מהחופשה באזור ההררי | צילום: Rene Eduard

קרחון דכשטיין (Dachstein), המתנשא לגובה 2,700 מטר, וחולש על האזור, הוא אחד היפים באלפים האוסטרים. הטיפוס לראש הקרחון מהווה חוויה מופלאה, שכן את הנוף המרהיב אפשר לראות לא רק מבעד הקירות השקופים של הגונדולה, המטפסת יותר מאלף מטר, אלא גם מהגג הפתוח שלה! למעלה תגלו לצד מסלולי הליכה רבים גם אטרקציות משמחות כמו ארמון קרח, גשר תלוי שקוף ועוד.
אתר אינטרנט

הגונדולה המטפסת לקרחון דאכשטיין | צילום: Hochwurzen Bahnen

הגונדולה המטפסת לקרחון דאכשטיין | צילום: Hochwurzen Bahnen

ואם אין לכם פחד גבהים, למה שלא תעלו לגג הגונדולה לתצפית מדהימה על הנוף | צילום: Gery Wolf

ואם אין לכם פחד גבהים, למה שלא תעלו לגג הגונדולה לתצפית מדהימה על הנוף | צילום: Gery Wolf

ולסיום, אי אפשר בלי להזכיר את הר Riesneralm המציע המון אטרקציות לכל המשפחה. לצד שבילי הליכה רבים, יש כאן פארק אופניים אתגרי, שביל צמחי תבלין, שביל רגליים יחפות, גן שעשועים המורכב מדגמי עץ ענקיים של בעלי חיים, מסלול מציאת אוצרות לילדים ועוד. גולת הכותרת היא בריכת השחייה שנמצאת בפסגה, בה ניתן ליהנות מטבילה מרעננת, עם נופים מקסימים מסביב. אתר אינטרנט

בפסגת הר Riesneral יש בריכה שמזמינה לטבילה מרעננת | צילום: Herbert Raffalt

בפסגת הר Riesneralm יש בריכה שמזמינה לטבילה מרעננת | צילום: Herbert Raffalt

מים בששון

בשלדמינג-דאגשטיין יש יותר מים מאשר בכל מקום אחר באוסטריה, ולא במקרה האזור זכה לכינוי "עמק אלף המעיינות". יש בו לא פחות מאלף מעיינות לצד כ-300 אגמים הרריים קטנים וכ-100 מפלים. אחת הדרכים לחוות את שפע המים היא בהליכה בשביל הנקרא "מים פראיים" (Wilde Wasser), לאורך נהר הטאלבך. ההליכה בשביל המיוער, שאורכו 14 ק"מ, מתאימה לכל המשפחה והיא כוללת תצפית על מפלים ומפלונים וחצייה של גשר תלוי באורך 50 מטר. ההליכה מסתיימת באגם Riesachsee. אתר אינטרנט

האזור השופע מים מציע מסלולי רפטינג ושאר פעילויות רטובות | צילום: באדיבות Photo Austria

האזור השופע מים מציע מסלולי רפטינג ושאר פעילויות רטובות | הצילום באדיבות Photo Austria

חופשה פעילה לכל המשפחה

האזור מציע, כאמור, המון פעילויות ואטרקציות למשפחות ולכל אוהבי האקשן. הר המתאים במיוחד לבילוי משפחתי הוא Rittisberg, שיש בו מסלולי הליכה, פארק חבלים, מגלשות הרים אלפיניות, חץ וקשת, מסלול סגוויי ושביל רגליים יחפות. אתר אינטרנט

מגלשות הרים אלפיניות בהר ריטיסברג | צילום: באדיבות Erlebnis Rittisberg

מגלשות הרים אלפיניות בהר Rittisberg | הצילום באדיבות Erlebnis Rittisberg

רוצים עוד קצת אדרנלין? בשלדמינג-דכשטיין תמצאו האומגה הגדולה מסוגה באירופה. האומגה נמצאת בסטודרזינקן (Stoderzinken), היא יורדת מגובה של 1,600 מטר אל העמק שמתחת במהירות מסחררת של 115 קמ"ש. אתר אינטרנט

האומגה הגדולה מסוגה באירופה גולשת מראש ההר לעמק הירוק | צילום: Martin Huber

האומגה הגדולה מסוגה באירופה גולשת מראש ההר לעמק הירוק | צילום: Martin Huber

דרך נוספת ליהנות מהאזור הירוק ושופע המים היא לשכור אופניים ולצאת לטיול על שני גלגלים. אפשר לשכור אופניים רגילים או חשמליים באחת מתחנות ההשכרה הרבות הפזורות באזור. למשפחות יש מסלולי אופניים המותאמים במיוחד לילדים. מלבד זאת, יש כאן עוד הרבה מאוד פעילויות מסעירות למשפחות, כמו רפטינג, קניונינג, קרטינג, מגלשות הרים ועוד. אין ספק שגם הילדים הכי פעלתניים, כאלה שמתקשים לשבת בשקט, לא ישתעממו פה לרגע.

אוכל, קדימה אוכל

אוכל, כידוע, הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול, ובשלדמינג-דכשטיין מצפה לכם תענוג קולינרי גדול במיוחד. בהרים פזורות כמאה בקתות הרים בהן תוכלו להשביע את רעבונכם במהלך הטיול. במסעדות האלו מגישים מאכלים טיפוסיים לאזור – גבינות נהדרות, שאפשר לאכול כמו שהן, על לחם שחור עם חמאה או על אטריות, תבשילי בשר ולקינוח – הגרסה המקומית (הטעימה מאוד!) לסופגניות ופנקיייקים עם אוכמניות טריות.

במסעדות כפריות הפזורות באזור תוכלו להשביע את הרעב במהלך הטיול | צילום: Herbert Raffalt

במסעדות כפריות הפזורות באזור תוכלו להשביע את הרעב במהלך הטיול | צילום: Herbert Raffalt

ואם תרצו לגוון את הארוחות, בשלדמינג-דכשטיין יש מסעדות בינלאומיות רבות, בהן פיצריות ומסעדות המבורגרים, שיקרצו למרבית הילדים.

אז מה היה לנו? נופים ירוקים, הרים מרשימים, מים מכל עבר, פעילויות ואטרקציות בטבע ואוכל טעים – כל המרכיבים הנחוצים לחופשה מושלמת. נכון שעכשיו השם שלדמינג-דכשטיין נשמע קליל ומזמין? העיפו מבט במפות המצורפות ותתחילו לתכנן את חופשת הקיץ. פרטים נוספים על שלדמינג-דכשטיין תמצאו באתר של לשכת התיירות

• איך מגיעים? אזור שטיירמארק נמצא במיקום מרכזי מאוד באוסטריה וההגעה אליו קלה ופשוטה. סאן דור מפעילה טיסות שבועיות ישירות מתל אביב לזלצבורג – שדה התעופה הקרוב ביותר לשטיירמארק. פרטים באתר.

הפסגות של שלדמינג-דכשטיין והמרחק מערים מרכזיות באוסטריה ומדינות נוספות (לחצו להגדלה):

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.