תפריט עמוד

טיול בחבל בורדו – בירת היין

בכל העולם, כשרוצים לעשות יינות גדולים באמת, כאלו שישאירו חותם וישתבחו במשך דורות, נושאים עיניים אל חבל בורדו בדרום-מערב צרפת. מולדת הקברנה סוביניון והמרלו היא ביתם של היקבים הטובים בעולם ובירת היין ותרבות היין העולמית - ביקור חובה לכל אוהבי יינות

טיסה קלה ונוחה, אפילו ישירה, תוביל אתכם לעיר בורדו, השוכנת בנוחות אופטימלית במרכז החבל הנקרא על שמה, בדרום-מערב צרפת. הנהר רחב הידיים החוצה את העיר ומוביל אל האוקיינוס, הוא עורק החיים העיקרי של האזור כולו. לצד אניות המובילות יין, ניתן אפילו לצאת לשייט תענוגות על גבי יאכטה, בין הכרמים והיקבים של האזור.

מוזיאון היין בבורדו

מוזיאון היין בבורדו | הצילומים באדיבות Vinspiration

בעיר תמצאו מסעדות צרפתיות מסורתיות לצד מסעדות מישלן מפוארות, ברי יין, שווקים וחנויות מעצבים. רחובות רחבים, מרוצפי אבן, המיועדים להולכי רגל בלבד, שקוראים לשיטוט של שעות ו"הליכה לאיבוד" בין הסמטאות שסביבם.

חבל בורדו כאילו עוצב במיוחד עבור המטיילים: עיר מרכזית במיקום מושלם וסביבה אזורים שונים, שכדאי להקדיש לכל אחד מהם יום שלם (לפחות).

חביות יין ביקב של Château Pape Clément. חבל בורדו הוא ביתם של היקבים הטובים בעולם

חביות יין ביקב של Château Pape Clément. חבל בורדו הוא ביתם של היקבים הטובים בעולם

מדוק – דיסנילנד לילדים גדולים

דרך היין והטירות (La Route des Châteaux) באזור מדוק (Médoc) נוסכת על המבקרים הרגשה של כניסה לסיפור אגדות. טירות מרשימות, מוקפות כרמים עד קצה האופק וכביש צר ומתפתל. מעט כפרים פזורים באזור, אך נדמה שהקרקע כאן מוקדשת כל כולה לענבים ובכל מקום שניתן יעדיפו לנטוע עוד כרם. חשוב לתאם את הביקור בצורה מסודרת, מספיק זמן מראש וברגע שאושר הביקור, תוכלו להיות בטוחים שהחוויה תהיה מושלמת.

נסיעה בדרך היין והטירות במדוק מובילה לעולם שכמו יצא מספרי אגדות

נסיעה בדרך היין והטירות במדוק מובילה לעולם שכמו יצא מספרי אגדות

הצרפתים יודעים לארח ומקפידים על כל הפרטים הכי קטנים, עד כדי כך שבעלי יקבים מכל העולם נוהרים לחבל בורדו, כדי ללמוד על חווית הביקור הבורדולזית. הרצינות התהומית שבה מקפידים הכורמים הבורדולזים להתייחס ליין שלהם, ראויה להערצה. כל אשכול וכל ענב נבדק ונברר היטב ורק הענבים הטובים ביותר מגיעים אל מיכלי היין ואל הבקבוקים.

אלפי חביות עץ מרשימות שוכבות במנוחה במרתפי היקבים וממתינות לעיתים גם שנה ושנתיים להתבגרותו של היין, כדי שיגיע לשיא הפוטנציאל שחבוי בו.

סנט אמיליון – על נזירים וימי הביניים

ההיסטוריה של האזור מתחילה כאן, על ראש הגבעה החולשת על העמקים שסביבה. העיירה סנט אמיליון (Saint-Émilion) הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו וההיסטוריה שלה בת כמעט 2,000 שנים. זוהי עיירה בה רחובות תלולים והיא מוקפת בכרמים מכל עבר. מסעדות קטנות ומסורתיות, לחלקן כוכבי מישלן, ואין ספור חנויות יין שמבחוץ נראות קטנות, אך בירור מעמיק יגלה מרתפים בלתי נגמרים.

כרמים בסנט אמיליון. שווה להקדיש לפחות יום שלם לביקור ביקבים המקיפים את העיירה

כרמים בסנט אמיליון. שווה להקדיש לפחות יום שלם לביקור ביקבים המקיפים את העיירה | צילום: שאטרסטוק

היקבים המקיפים את העיירה שווים לפחות יום שלם של ביקור. מבנים מעוצבים השוכנים על הגבעות המקיפות את העיירה ויינות ענקיים, מעט עגולים ופחות עוצמתיים מאחיהם שבחבל המדוק. לא לפספס ביקור בכפר השכן, פומרול (Pomerol), בו חבויים יקבים קטנטנים, "גראז'יסטים" שמפיקים כמה מהיינות הטובים (והיקרים) ביותר בעולם. שאטו פטרוס (Chateau Petrus) לדוגמה מוכר את יינותיו בלמעלה מ 2,000 אירו לבקבוק!

הכפרים שמדרום – "הזהב הנוזלי"

דרומית לעיר בורדו נמצא הכפר סוטרן (Sauternes), החתום על יינות הקינוח הגדולים ביותר בעולם: יינות מתוקים, המאוזנים היטב בחמיצות גבוהה ומרעננת, שלצד כבד אווז או גבינת רוקפור ייתנו שילוב קולינרי מרגש.

כרמים באזור הכפר סוטרן

כרמים באזור הכפר סוטרן | צילום: שאטרסטוק

שאטו ד'איקם (Chateau d’Yquem) הוא, ללא ספק, המוערך והמרשים ביותר מביניהם. יקב מרתק שחובה לתאם את הביקור בו זמן רב מראש, ולקחת בחשבון שמדובר על ביקור יקר, אבל שווה. היקב שוכן על גבעה המשקיפה על כל האזור, טירה שנראית כלקוחה מסיפורי האגדות סמוכה לו, והכרמים מקיפים אותו מכל עבר.

הכרם של Chateau Climens בסוטרן

הכרם של Chateau Climens בסוטרן

עשרות רבות של יקבים מצוינים נוספים פזורים כאן בין הכרמים, ובהחלט כדאי לבקר בעוד כמה מהם: היקב של משפחת רוטשילד Château Rieussec למשל, או Château Climens המייצר יינות קינוח אורגניים ומפתח שיטות מרתקות לטיפול טבעי בכרמים.

יינות של Château Cos d'Estournel

יינות של Château Cos d'Estournel

קוניאק – "מי החיים" הצרפתיים

נסיעה קלה בת כשעה, תוביל את המבקרים לחבל קוניאק הסמוך, בו מיוצר הברנדי היוקרתי והמשובח ביותר בעולם. בתי קוניאק מפורסמים כמו רמי מרטין (Remy Martin) והנסי (Hennessy) מציעים ביקורים מרשימים הכוללים טעימות. מרתק לבקר דווקא אצל היצרנים הקטנים, כמו שאטו מונטיפו (Château Montifaud), שבניגוד לגדולים, מגדלים בעצמם את הענבים ועורכים את כל תהליך הייצור אצלם.

בתים עתיקים בעיר קוניאק

בתים עתיקים בעיר קוניאק | צילום: gumbao / Shutterstock.com

העיר קוניאק עצמה שווה ביקור, ארוחת צהריים ושיטוט בין הסמטאות. תוכלו למצוא בה גם חדרי טעימה של בתי הקוניאק השונים ולהמשיך בטעימה. מומלץ  להגיע בליווי מדריך ונהג כך שתוכלו לשתות בחופשיות ולא לדאוג מהנהיגה שאחרי…

בית הקוניאק מיוקוב

בית הקוניאק מיוקוב

לפרטים על טיול יין בחבל בורדו לחצו כאן >>

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...