תפריט עמוד
1.מבשלת גינס, דבלין
המפעל המקורי שבו החל ארתור גינס לייצר בשנת 1759 את הבירה המפורסמת שלו. המוזיאון בנוי ככוס בירה ענקית מזכוכית, ומשולבים בו צינורות וקורות ברזל מן המפעל המקורי. לו מולאה ה"כוס", היא היתה יכולה להכיל 14.3 מיליון פיינט גינס.
אתר אינטרנט

2.טריניטי קולג', דבלין
אחת מהאטרקציות שאסור לפספס בדבלין. טריניטי קולג' (Trinity College) מפורסם בעולם בזכות הספרייה העתיקה שלו, שבה נמצא "The Book of Kells" – כתב יד מן המאה השמינית שעוטר בידי נזירים אירים בימי הביניים באיורי חיות וזימה.
אתר אינטרנט
 

אגם באזור גלנדלוך | צילום: איילת נעמן

3.מחוז וויקלו
מחוז וויקלו (Wicklow) שמדרום לדבלין מכונה "הגן של אירלנד", על שום שפע הנהרות, האגמים וההרים שבו. אחת האטרקציות כאן הם הגנים של בית פאוורס־קורט, פסטיבל הגנים השנתי (אוגוסט), המנזר שבגלנדלוך
(Glendalough) ומפגש הנהרות אוונמור  ואוונבג.

4.טירת קילקני, מחוז קילקני
טירת קילקני (Kilkenny) היתה ביתם של הבטלרים, משפחה שבאה לאירלנד ב־1171. הבטלרים היו המרקיזים והדוכסים של אורמונד.
ב־1967 מכרו צאצאי משפחת בטלר את הטירה לממשלת אירלנד תמורת חמישים לירות שטרלינג, וב־1976 נפתח המקום למבקרים. מסביב לטירה יש גנים מטופחים, ובקיץ מתנהל במטבח בית תה מקסים.

טירת קילקני | צילום: איילת נעמן

5.העיר קורק ואבן בלארני, מחוז קורק
עיר הנמל קורק (Cork) היא השלישית בגודלה באירלנד. היא נמצאת על אי בשפך הנהר לי (Lee) ובנויה על יותר גבעות מאשר רומא. לא רחוק נמצאת מצודת בלארני (Blarney), שנבנתה על ידי מלך מונסטר ב־1446. במצודה שוכנת "אבן בלארני" המפורסמת. על פי האמונה מי שמנשק אותה מבורך בצחות לשון ובמזל.
אתר אינטרנט

6.טבעת קרי
"טבעת קרי" (Ring of Kerry) הוא הכינוי למסלול הסובב את חצי האי היפהפה איוורה (Iveragh), במחוז קרי שבדרום־מערב אירלנד. זהו אחד מיעדי התיירות הכי פופולריים, ויש בו המון המון נוף ירוק־כחול של ההרים הגבוהים ביותר באירלנד ושל חופי האוקיינוס האטלנטי, מנזרים עתיקים ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים רבים.
אתר אינטרנט

7.גולוויי, מחוז גולוויי
העיר גולוויי (Galway) נחשבת בירת האמנויות האירית ובירת הסטודנטים האירים. העיר מתעוררת עם רדת החשכה, ואלפי תרמילאים מגיעים אליה מדי שנה. מומלץ לבקר בה בייחוד בזמן פסטיבל האמנויות השנתי (יולי).
אתר אינטרנט

צוקי מוהר. צונחים לתוך האוקיינוס האטלנטי מגובה של כמאתיים מטרים

8.צוקי מוהר ומגדל או'בראיין, מע' מחוז קלייר
צוקי מוהר (The Cliffs of Moher) המפורסמים משתרעים לאורך שמונה קילומטרים וצונחים לתוך האוקיינוס האטלנטי מגובה של כמאתיים מטרים. מגדל או'בראיין (Castle O’Brien’s of Bunratty) נבנה בשנת 1835 על ידי קורניליוס או'בראיין, צאצא של אחד ממלכי אירלנד, כדי שישמש כנקודת תצפית לתיירים.

9.ניוגריינג', מחוז מית'
אתר ניוגריינג' (Newgrange), העתיק אף יותר מן הפירמידות, הוא מתלי הקבורה המגליתיים הבולטים בעולם. פעם בשנה – בתקופה של היום הקצר ביותר בחצי הכדור הצפוני – חודרות קרני השמש דרך תעלה חצובה בסלע אל החלל המרכזי של אתר הקבורה. מכיוון שמספר המבקרים שיכולים להיכנס לתל מצומצם ואילו הביקוש עצום, נעשית מדי שנה הגרלה בין עשרות אלפי בני אדם. מאה המאושרים, המחולקים לחמש קבוצות, זוכים לראות את האירוע הדרמטי, שנמשך 17 דקות בלבד, באחד הבקרים שבין 19 ל־23 בדצמבר.
אתר אינטרנט

10.איי ארן, מחוז גולוויי
שלושת איי ארן (Aran) — אינישמור (Inishmore, הגדול), אינישמאן
(Inishmaan, האמצעי) ואינישיר (Inisher, הדרומי) — נמצאים במפרץ גולוויי (Galway). תושבי האיים ידועים בהכנסת האורחים הלבבית שלהם.
אתר אינטרנט

 

חוויה ירוקה באירלנד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.