תפריט עמוד

6 סיבות טובות לטייל בקרוואן

באירופה ובארצות הברית טיולי קראוונים נחשבים פופולריים מאוד, אבל אצלנו דרך הטיול הזאת עדיין לא מוכרת מספיק. הנה כמה סיבות מצוינות למה כדאי לצאת לטיול עם קרוואן. כשהאוטו הוא גם הבית

אם המילה "קמפינג" מעלה בכם זיכרונות מטיולים של תנועת הנוער, עם שק שינה, אוהל, מסטינג ואוכל מקופסאות, יש לנו חדשות בשבילכם. בעולם הגדול, המוני מטיילים נהנים מטיולי קמפינג מודרניים המתנהלים בקרוואנים מאובזרים היטב, לעיתים בפאר של ממש, ובנוחות מרבית. עבור האמריקאים והקנדים זוהי תרבות שלמה ופופולרית של בילוי בחיק הטבע במחירים עממיים, הקיימת כבר כמה עשרות שנים. גם באירופה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה תרבות זו מפותחת מאוד. זאת גם הסיבה שבצפון אמריקה אפשר לראות מספר גדול של אירופים ואוסטרלים מטיילים בקרוונים שכורים.

בארצות הברית ובקנדה מדובר בתעשייה עצומת ממדים, הכוללת מאות אלפי חניונים ברמות שונות, מרכזי מכירה והשכרה, חנויות מתמחות לציוד, ירחונים, חברות ביטוח, מועדוני לקוחות ועוד. בארצנו הקטנטונת, טיולי קרוואנים אינם מוכרים מספיק, אך כמות השוכרים של קרוואנים לחו"ל נמצאת בעלייה מתמדת משנה לשנה.  הנה שש סיבות טובות למה כדאי לצאת לטיול בקרוואן:


1. בגלל החוויה
טיול בקרוואן מציע חוויה שונה לגמרי מטיול רגיל לחו"ל, הכולל לרוב חדר במלון או במוטל, רכב שכור וארוחות במסעדות. זהו טיול חווייתי, כיפי ומהנה לכל חובבי הטבע והקמפינג. טיול בקרוואן מתאים לאוהבי טבע, למחפשים חוויות לא שגרתיות, ובמיוחד למשפחות וילדים. בקרוואן יש מרחב תנועה, החסר ברכב פרטי, וניתן להעביר את זמן הנסיעה בפעילויות שונות עם הילדים, החל ממשחקי שולחן וכלה בצפייה בטלוויזיה או בווידיאו.


הקרוואן אידיאלי לילדים, שיכולים להעביר את הזמן במשחקים ובצפייה בטלוויזיה

בטיול בקרוואן יש מגוון רב של חוויות מתחלפות, ולילדים המשתעממים בקלות יש המון עניין. נסעתם שעתיים-שלוש ונמאס לכם? מצאו במפה או במדריכים אתר מעניין, אטרקציה לילדים או סתם פינת חמד, עצרו את הקרוואן, הכינו קפה או ארוחה קלה, תיהנו מהנוף ומהחברה, ואחר כך תוכלו להמשיך בדרך. בטיול כזה יש מקום להרבה ספונטניות: בדרך כלל אין צורך להזמין מראש מקום לינה וניתן להחליט במקום על שינויים מהותיים בתוכנית הטיול, במסלול ובלוח הזמנים. גם אם זה לא בתכנון, ופתאום מתחשק לעצור לפיקניק ליד אגם יפה – קלי קלות. נמאס להישאר באותו מקום? נכנסים לרכב ונוסעים הלאה. מתחשק לכם לאכול משהו? בא לכם גלידה או משקה קר? צריכים לשירותים ואין היכן לעצור? איזה כיף שיש מקרר עם כל מה שרוצים, מיטה נוחה ושירותים צמודים ונקיים, והכל זמין 24 שעות ביממה. ומי שאוהב לרכוב על אופניים, יכול לשכור אותם בנוסף, בדרך כלל עם מתקן תלייה מאחורי הקראוון.

2. בגלל הנוחות
אפשר לסכם את הטיול בקראוון במשפט קצרצר – כל הבית אתכם. בארצות הברית קרוואנים נקראים RV, ראשי תיבות של Recreational Vehicle, כלומר – "רכבי פנאי". זהו שם כולל לכל סוגי הקרוואנים – הנגררים והממונעים, כשהממונעים נקראים Motor Home, וכשמם כן הם – בית ממונע, או בעברית תקנית מעונוע. הקרוואנים יכולים להכיל שניים עד שבעה נוסעים, תלוי בדגם, החל ממה שנראה כמיני ואן גדול ועד ממדים של אוטובוס מפואר המצויד בכל המותרות. כל הקרוואנים הממונעים מצוידים במערכות מים, חשמל, גז וביוב, ממש כמו בבית.


כל הבית אתכם – פינת ישיבה, חדר שינה ושפע של מקומות אחסון

המוטור הום הממוצע מתוכנן להכיל ברווחה ארבעה או חמישה נוסעים, והוא מצויד ומאובזר על מנת לספק את מירב הנוחות במינימום מקום. רוב הדגמים להשכרה מצוידים במיכלי מים המשמשים לשתייה ולרחצה, מיכל גז (פרופן) לבישול וחימום, מטבח המכיל מקרר, מקפיא, תנור או מיקרוגל וכיריים, מיטות, ארונות, רדיו טייפ או מיני דיסק. כמעט בכל הרכבים יש מקלחת או אמבטיה עם מים חמים, בדגמים המפוארים יותר יש גם טלוויזיה ווידיאו. בנוסף, יש אפשרות לשכור כלי מיטה, מגבות, כלי אוכל ובישול, ציוד ניקוי, ציוד קמפינג בסיסי, שולחן וכיסאות פיקניק וגם אופניים וכסא תינוק. בקיצור – בית שלם על גלגלים, מאובזר ומצויד. גם בזמן נסיעה ניתן להשתמש במערכות הרכב השונות, וזה יתרון גדול בפני עצמו. תפעול הקרוואן פשוט ולא נדרש כל ידע מוקדם או חוש טכני. גם לשומרי כשרות הקרוואן הוא פתרון אידיאלי. ברגע שמכשירים את המטבח פעם אחת, נהנים מרכב כשר לכל אורך הדרך.

3. בגלל החופש המוחלט
היתרון הגדול ביותר של הטיול הוא החופש המוחלט. לא צריך להזמין חדרים, לא צריך לפרוק מזוודות ולארוז אותן מחדש בכל פעם, לא צריך לעצור במסעדות או בשירותים ציבוריים. מטיילים היכן שרוצים, מתי שרוצים וכמה שרוצים – בלי הגבלת זמן. הבית נוסע אתכם ואתם נהנים מכל העולמות: מצד אחד, נוסעים ברכב מרווח וחדיש, מצד שני, נהנים מכל הנוחות של חדר במלון, כולל מיטה נוחה, מקלחת חמה, מטבחון, שירותים צמודים וכל מה שנדרש לחופשה מוצלחת בטבע.

4. בגלל המחיר

יתרון נוסף הוא העלות הכוללת של הטיול. אם משקללים את מחיר השכרת הרכב, הלינה, הארוחות וכן הלאה בטיול רגיל, מגלים שטיול בקראוון משתלם יותר, במיוחד במקרה של משפחה. קיימים דגמי קרוואנים המכילים עד שבעה אנשים – צאו וחשבו את עלות השכרת החדרים לאותה כמות של מטיילים. באירופה, למשל, קשה מאוד להשיג חדר ליותר מארבע נפשות, כך שלמשפחה עם שלושה או ארבעה ילדים יידרשו שני חדרים במלון או לחילופין וילה גדולה במיוחד – והמחיר בהתאם. כדאי לדעת, שכאשר מטיילים מחוץ לעונת התיירות הבוערת, הכל יותר זול, גם חניוני הקמפינג. בנוסף, הנוסעים לאירופה יכולים לרכוש כרטיס חבר של איגוד הקמפינג האירופאי ACSI המקנה הנחות, בעוד שהנוסעים לארצות הברית וקנדה יכולים לרכוש מנוי המקנה הנחות בחניונים.


הקרוואן מאפשר ליהנות מטיול רגוע המשלב נופים, אטרקציות ומנוחה

5. בגלל הרוגע
המטרה בטיול עם קרוואן היא לא לבלות על הכבישים, אלא ליהנות מטיול רגוע המשלב נופים, אטרקציות ומנוחה. החוכמה היא למצוא את המינון הנכון בין הזמן המוקדש לנסיעות לזמן המוקדש לבילוי, טיולים בטבע, אטרקציות, מוזיאונים וסתם מנוחה או הסתובבויות. תכננו את הטיול שלכם בהתאם לזמן העומד לרשותכם ולדרך שאתם רוצים לעבור: אין טעם לדחוס נסיעה מחוף לחוף בארצות הברית לתוך שבוע, ובאותה מידה אם יש לכם שבועיים לטייל, ודאי לא תרצו להישאר במשך שבוע שלם במקום אחד.

למי שמוגבל בזמן מומלץ להתמקד ברדיוס קטן יותר, לנסוע פחות ולראות יותר. למי שהזמן לא מהווה עבורו מגבלה, ניתן לשלב נסיעות ארוכות יותר. בעיקרון, לא מומלץ לנסוע יותר מ-150 ק"מ (או 100 מייל) ביום.

6. בגלל הווי חניוני הקמפינג
בחניוני הקמפינג יש הווי מיוחד, בו נפגשים נוסעי קרוואנים ממקומות שונים. החניונים מציעים שירותים שונים, החל משירותים בסיסיים כמו מקלחות ציבוריות, שירותים ציבוריים, נקודת ריקון ביוב ומילוי מים ומשרד קבלה, דרך שירותים נרחבים יותר כמו מינימרקט, מסעדה, מכבסה אוטומטית, מגרש משחקים לילדים ועד פינוקים כמו ברכת שחייה וג'קוזי. לא חשוב אילו שירותים מציע חניון הקמפינג שאליו הגעתם, תמיד תוכלו לטייל באזור, לפגוש את הנוסעים האחרים, להחליף חוויות ולקבל טיפים להמשך הדרך. משהו שודאי לא הייתם עושים במסדרון בית המלון שלכם…


באתרי הקמפינג נוצר הווי מיוחד ואפשר לפגוש ולהתיידד עם מטיילים מכל העולם

איך מזמינים?
אפשר להזמין קרוואן באופן עצמאי דרך האינטרנט, אבל כדי להבטיח שתקבלו בדיוק מה שאתם מחפשים, עדיף לפנות לחברה מקומית שתטפל בכל הצדדים של ההשכרה. חברת מוטורהום ישראל מתמחה בטיולי קרוואנים, וחשוב לא פחות – מכירה היטב את צרכיו של המטייל הישראלי. בין השירותים שהחברה מספקת, בנוסף לקרוואנים להשכרה, תמצאו גם מוצרים המשלימים את הטיול, כגון עזרה בתכנון מסלול הטיול, תפירת מסלולים אישיים, ייעוץ בנושאים טכניים ושפע של טיפים גדולים וקטנים להנאה מושלמת מהטיול.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.