תפריט עמוד

6 דרכים לתעד את הטיול שלך

לא מספיק לטייל ולהתרשם מהנופים והאתרים, היום יש אפשרויות רבות ומגוונות לתעד את הטיול. כך תתעדו ותשתפו את החוויות, המקומות והאנשים שאתם פוגשים ברחבי העולם

כיום אנשים יודעים שמלבד העובדה שהם חווים את הטיול דרך העיניים שלהם, גם כיף שאנשים נוספים שותפים לחוויה, ועל כן ממש כפי שברור שיש להניח במזוודה בגדי החלפה, כך גם ברור שיש לקחת בחשבון ציוד צילום, ואם פעם מצלמה ומסרטה כיסו את מנעד האופציות, הרי שכיום בעידן הדיגיטלי קיימות דרכים נוספות, דרכים יצירתיות ואף הרבה יותר נוחות ואיכותיות. עומדים לטייל ולצד התלבטות לגבי היעדים גם מתלבטים לגבי אופציות התיעוד והשיתוף? תנו לנו לעזור לכם – להלן 6 דרכים מבטיחות:

1. להיות עם ולהרגיש בלי

אם פעם המצלמה תפסה נפח מהותי מתיק הגב, הרי שכיום ניתן להשאיר אותה בבית ועדיין לא לוותר לרגע על צילום איכותי. כיצד? ממש כפי שאתם מתעדים את החיים שלכם ביום יום, באמצעות המכשיר הנייד שתמיד זמין ומוכן בלחיצת כפתור לקחת עוד תמונה (שאותה תסדרו אח"כ עם פילטרים ומגוון אפליקציות מגניבות), כך שאפילו צלמים מקצועיים כבר לא צריך להיות. אז לאחר שהבנו שהשאלה היא לא איזו מצלמה לוקחים אלא איזה מכשיר נייד, נעצור להמליץ על סמארטפון בעל מצלמה איכותית של LG, ופה לא נכביר במילים, וכפי שאמרו לא פעם לפנינו: תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים.

2. רשתות חברתיות

אז הובן כיצד לצלם תמונה, מהו השלב הבא? להפיץ כמובן ופה נמצא מגוון אפיקים מעניינים, אך הראשון ששווה להזכיר הנו הרשת החברתית. בנקודה זו כל אחד מוזמן לבחור ביעד המועדף עליו, ולו מבחינת המיקום שבו נמצאים החברים וקרובי המשפחה. מכאן שיש מי שיבחר לפרסם בפייסבוק, יש מי שיבחר לפרסם באינסטגרם ויש מי שיבחר לפרסם בשניהם בו זמנית. היכולת לשתף בזמן אמת מאוד מרגשת ומהנה, כך שהימים שבהם הצטרכנו לחזור ארצה ולפתח את התמונות נשארו מאחור, ממש כמו תמונה דהויה.

3. אלבומי תמונות דיגיטליים

יש אנשים שקוראים חדשות באתרי אינטרנט ויש אנשים שנאמנים לעיתון המוחשי, זה שמשאיר צבע על האצבעות ושדורש כיווץ של האצבעות בעת העברת הדפים. באותה נשימה יש אנשים שיסתפקו בלפתוח תיקייה במחשב עם תמונות מהטיול ויש אנשים שיבחרו את התמונות הטובות ביותר ויערכו אלבום דיגיטלי, כזה שבסוף התהליך יישב על מדף הספרים שבבית ויהיה זמין עבור כל רגע שמעורר געגוע.

4. העלאת סרט ליוטיוב

אין כמו לדעת שמכל מחשב בעולם אפשר להיכנס ליוטיוב וליהנות מסרטון שצילמתם במהלך הטיול. אי לכך כל שצריך לעשות הנו לצלם סיטואציה מיוחדת, למשל רכיבה על טרקטורון בדרך יפה, לשלב קטעי הסבר, או מוזיקה, ולהעלות ליוטיוב. באופן שכזה ניתן לשתף את החוויה בקלות עם חברים ואף לשלוף את הקטע המדובר בכול רגע רצוי.

5. יומן מסע ויראלי

עבור לא מעט אנשים המילה הכתובה היא חלק בלתי נפרד מהמסע ועל כן הם משלבים בין שתי האהבות, בין הטיול לבין התיעוד, כך שהם אט אט מפתחים יומן מסע. הם מקלידים בכול יום (או יומיים) חוויות, לצד תיאור מילולי (ולעיתים גם ציורי) של אנשים, מאכלים, מראות וכדומה. כל עוד הם משלבים תמונות וכותבים היטב, הם אט אט צוברים עוקבים, משמע היומן האישי הופך לוויראלי וסוחף עוקבים נוספים.

6. מצגת

פחות מתחברים לאפליקציות ולרשתות החברתיות, אך עדיין מבקשים לערוך יומן מסע מרשים? כזה שיהווה זיכרון וישתף אנשים אהובים בחוויות? ובכן באמצעות תוכנת המצגות הפשוטה "פאוור פוינט" כל אחד יכול לשלב בין תמונות לטקסט ופשוט לשמור את התיקייה במחשב, ואם ישנו רצון, אז גם ניתן להעביר את המצגת לאנשים נוספים באמצעות המייל.

רצון לצד עשייה

בין אם תבחרו באופציה כזו או אחרת, חשוב ביותר לתעד את הטיול ואף לעשות משהו עם התיעוד. משמע לשמור על המחשב תיקייה עם תמונות זה אינו מספיק, ולו כי התיקייה עשויה להימחק ובאופן כללי אם לא תרשמו היום את שם המקום, מחר כבר תשכחו. מכאן שמיד לאחר הטיול (או עוד במהלכו) רצוי להחליט כיצד מתעדים ואף לנקוט באמצעים הנחוצים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.