תפריט עמוד

 

אזור האגמים בצפון איטליה הוא אחד היעדים הפופולריים לטיולי משפחות, וגם זוגות שמחפשים חופשה רומנטית ירוו כאן נחת. יש לא מעט סיבות לפופולריות של האזור. ראשית, נוחות ההגעה: יש טיסות סדירות מישראל לצפון איטליה, לנמלי התעופה של מילאנו ושל ונציה, ובקיץ יש גם טיסות שכר לוורונה. בשדה התעופה אפשר לשכור רכב ובתום נסיעה קצרה מגיעים אל היעד. בכל מקרה, את הטיול באזור האגמים מומלץ מאוד לעשות ברכב ולא בתחבורה ציבורית מכיוון שזו אינה נוחה ולא מקשרת ביעילות בין אתרי התיירות באזור.

מדריך מסע אחר אונליין לצפון איטליה כאן

אזור האגמים נוח מאוד לטיולי כוכב, המתאימים מאוד למשפחות. פשוט מתמקמים במקום אחד, וממנו יוצאים בכל יום לטיול אחר, בלי נסיעות ארוכות ובלי לפרוק ולארוז מחדש את המזוודות. באזור האגמים יש לא מעט אפשרויות לינה – מדירות להשכרה ועד לכפרי נופש על שפת אגם.

אגם מאג'ורה. מוקף הרים ועיירות ציוריות

אבל הסיבה המרכזית שאזור האגמים מבוקש כל כך היא הנתונים הטבעיים שלו והאטרקציות סביבו. סביב האגמים היפים יש מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, ובאגמים עצמם ניתן לשוט ולעסוק בספורט מים. את האגמים מקיפות עיירות ציוריות שתענוג לטייל בהן, ומעליהן מתנשאים הרים, אל חלקם ניתן להעפיל ברכבל וליהנות מנוף מרהיב. כל אלה הופכים את האזור לאידיאלי עבור משפחות שרוצות לבלות בטבע. ואם לא די בכך, אפשר ליהנות באזור גם מאטרקציות מעשה ידי האדם, פארקי שעשועים, גני חיות, פארקי מים ועוד. במהלך הטיול באזור האגמים כדאי לשלב גיחות אל הערים המדהימות שבאזור: וונציה, ורונה ומילאנו. והכי חשוב: אל תוותרו על הגלידה האיטלקית המשובחת, בין אם נמצאים בעיר הגדולה או בעיירה קטנה ופסטורלית.

קסטלו סקאליג'רו, האטרקציה העיקרית בעיירה סירמיונה

אזור אגם גארדה

אגם גארדה הוא הגדול בין אגמי איטליה, וגם הפופולרי ביותר, הודות לשפע האטרקציות סביבו. מיקומו נוח – כ-30 קילומטר מוורונה ו-100 קילומטר ממילאנו. מוקד המשיכה העיקרי סביב האגם הוא העיירות הציוריות ששוכנות לשפת האגם. המפורסמת מכולן היא סירמיונה (Sirmione). היא גם המתויירת והממוסחרת ביותר ובכל זאת לא כדאי להחמיץ את הביקור בה. בעיירה, שבנויה על לשון יבשה צרה וארוכה בתוך האגם, יש רחובות קטנים וסמטאות מרוצפות אבן, עם שפע של בתי קפה, מסעדות וגלידריות. האטרקציה העיקרית בעיירה היא קסטלו סקאליג'רו, מצודה שנבנתה בשנת 1250 על ידי משפחת סקאליג'רי, משושלות השליטים של ורונה, שממנה נשקף נוף מרהיב.

העיירה המקסימה מאלצ'סינה בצפון אגם גארדה

הכפר שנחשב בעיני רבים לכפר היפה ביותר בכל האזור הוא הכפר בורגטו (Borghetto). זהו כפר זעיר ששוכן באמצע נהר מינצ'יו (Mincio). יש בו בתים עתיקות, טחנות מים, כנסייה, כמה חנויות ומסעדות. אין בו אטרקציה מיוחדת אבל הביקור בכפר מהנה מאוד ומתאים לבוקר של שלווה. עיירה מקסימה נוספת היא מאלצ'סינה, בחלקו הצפוני של האגם. זוהי עיירה קטנה עם רחובות מרוצפי אבן ובתי קפה לרוב. האטרקציה המרכזית בעיירה היא העלייה ברכבל להר מונטה בלדו. שם, בגובה 2,218 מטר, אפשר להשקיף על נוף מרהיב של האגם וההרים ולצאת למסלולי הליכה בחיק הטבע. זוהי אחת הפעילויות החביבות ביותר על מטיילים באזור.


הנוף הנשקף ממונטה בלדו שבצפון אגם גארדה

בחלקו הצפוני ביותר של האגם שוכנת ריבה דל גארדה, עיירת קיט שמהווה מרכז של נופש פעיל. יש בה שפע של גני שעשועים ומתקני ספורט, מסלולי אופניים (והרבה מקומות בהם ניתן לשכור אופניים), מגוון אפשרויות ספורט ימי (שיט, גלישה, קייאקים ועוד) ובעיקר חופי רחצה יפים. במרחק שלושה קילומטרים מצפון לעיירה נמצא אחד מאתרי הטבע המרשימים ביותר באזור: מפל ורונה. גובהו של המפל כמאה מטרים והוא זורם דרך מחילות סלע ונקיקים.

מפל ורונה ליד ריבה דל גארדה. זורם דרך מחילות סלע ונקיקים

לצד אטרקציות של טבע, אזור אגם גארדה מתגאה במגוון רחב של פארקי שעשועים ושאר אטרקציות שישמחו את הילדים והוריהם. הפארק הכי פופולרי באזור ובאיטליה כולה הוא גארדלנד. הפארק, שממוקם בין סירמיונה לוורונה, הוא הגדול מסוגו באיטליה. יש בו מגוון מתקני שעשועים לגדולים ולקטנים, רכבות הרים, מגלשות מסוגים שונים ואפילו שיט אבובים. המבקרים בפארק יכולים ליהנות ממופעים מושקעים, בהם מופע הוליוודי עם מוזיקה וריקודים בסגנון שנות ה-40, מופע דולפינים ומופע עם מזרקות קסם, זיקוקין די-נור ואפקטים מיוחדים. בסמוך לגארדלנד נמצא פארק עולם הים (Gardaland Sea-Life Aquarium). בפארק יש אקווריומים מרשימים, וניתן לצפות בו במופעים של חיות ובהאכלת החיות.

גארדלנד. מגוון מתקני שעשועים לגדולים ולקטנים

עולם שעשועים נוסף הוא Canevaworld. במתחם יש שלוש אטרקציות מרכזיות: פארק מים בעיצוב טרופי עם מגוון שעשועי מים, מגלשות מים, נהרות, איים, סירות, מפלים ואפילו חוף מלאכותי. מובילנד – פארק שעשועים המוקדש לעולם הקולנוע, ומופע אבירים הכולל ארוחת ערב. אוהבי החיות ייהנו מ-Parco Natura Viva. זהו פארק ספארי המחולק לשלושה אזורים: אזור ספארי המעוצב כספארי באפריקה ובו ניתן לנוע רק ברכב (פרטי או ברכבים מיוחדים של המקום), גן חיות עם למעלה מ-1,500 חיות מ-280 מינים, ופארק דינוזאורים עם מגוון דגמים של דינוזאורים.

ילדים חובבי מכוניות ייהנו ממוזיאון ניקוליס (Museo Nicolis) בעיירה וילה פרנקה, בו יש אוסף של מכוניות עתיקות וחדשות.

אגם קומו והסביבה

אגם קומו, השלישי בגודלו באיטליה, נחשב למגוון ולדרמטי מבין אגמי צפון איטליה. זהו גם העמוק ביותר מבין האגמים. העיר קומו היא העיר המרכזית באזור וכדאי לבקר בה אם מאסתם בכל הטבע שמסביב. יש בה עיר עתיקה יפה, קתדרלה מרשימה וכמה מוזיאונים ששווים ביקור, בהם המוזיאון הארכיאולוגי, מוזיאון ההיסטוריה ומוזיאון המשי. לא כדאי להקדיש לעיר יותר מכמה שעות מכיוון שהאטרקציה המרכזית של האזור היא יפי האגם והעיירות הנהדרות שסביבו. אחת הדרכים הנעימות ביותר לטיול באזור היא בשייט בין העיירות והכפרים.

בלג'יו, הפנינה של אגם קומו

העיירה המפורסמת מכולן היא בלג'יו (Bellagio), הידועה בכינויה "הפנינה של אגם קומו". העיירה ממוקמת על חצי אי שמפריד בין ימת קומו לימת לקו. כיאה לעיירות מהסוג הזה, יש בה סמטאות עתיקות, בתים מעוצבים ווילות אופייניות לאזור, בהן וילה מלזי ווילה סרביוני, שתיהן מתהדרות בגנים נפלאים. עיירה נוספת שכדאי לבקר בה היא העיירה טרמצו (Tremezzo). האטרקציה העיקרית כאן היא וילה קרלוטה, אשר בנוסף לתצפית מדהימה על בלג'יו היא מציעה גנים מטופחים עם שלל מזרקות ופסלים.

אגם מאג'ורה והאגמים הקטנים

אגם מאג'ורה הוא השני בגודלו באגמי איטליה ואחד היפים שבהם. שני שלישים ממנו נמצאים באיטליה ושליש בשווייץ, ואכן רבים מהמטיילים באזור משלבים גם טיול בשווייץ השכנה. בדומה לאגם גארדה, זהו אזור אידיאלי לטיול עם ילדים, על אף כי כאן יש פחות פארקי שעשועים ויותר אטרקציות מן הטבע. אם לאדם גרדה יש את סירמיונה ולאגם קומו יש את בלג'יו, הרי שהעיירה של אגם מאג'ורה היא סטרזה, עיירת קיט יפה עם רחובות ציוריים וטיילת המשקיפה על האגם. למשפחות כדאי לבקר בפארק של וילה פלאויצ'ינו, פארק יפהפה שבו יש גן חיות קטן, ממנו נשקפים נופים מרהיבים של האגם וההרים שמסביב.

הגנים המרהיבים באיזולה בלה

סטרזה היא גם בסיס נהדר לטיולים בסביבה. ניתן לצאת ממנה לשיט באיים הבורומאים. מדובר בשלושה איים: איזולה בלה, איזולה מדרה ואיזולה פסקטורי. השניים הראשונים הם מתוירים במיוחד, ויש בהם ארמונות וגנים מרהיבים, עם בריכות נוי, צמחים מכל רחבי העולם וטווסים שמסתובבים חופשי. אחת החוויות שלא כדאי להחמיץ באזור היא עלייה ברכבל לפסגת הר מוטארונה (Monte Mottarone). זוהי הפסגה הגבוהה באזור, היא מתנשאת לגובה 1,491 מטר, והיא מציעה תצפית נהדרת על האזור ומגוון מסלולי הליכה.

בנוסף לביקור בשלושת האגמים המרכזיים והגדולים, יש באזור גם אגמים קטנים ופחות מפורסמים שבהחלט שווים ביקור. אחד היפים שבהם הוא אגם אורטה, המוקף ביערות עבותים ובמרכזו נמצא אי קטן ומקסים, איזולה סן ג'וליו. אגם נוסף ששווה לטייל בסביבתו הוא אגם טנו, לא רחוק ממפלי ורונה. זהו אגם קטן שצבעו מדהים והוא מושלם לפיקניק משפחתי.


האי סן ג'וליו במרכז אגם אורטה
אגמים ברכס הדולמיטים

הדולומיטים, שנמצאים בצפון-מזרח איטליה, נחשבים לאחד האזורים היפים ביותר במדינה. בחורף, אתרי הסקי המצוינים מושכים גולשים מרחבי אירופה, וגם בשאר עונות השנה יש כאן שפע של עניין. באביב, בקיץ ובסתיו, המטיילים יכולים ליהנות ממעליות הסקי והרכבלים כדי להגיע לאזורים נפלאים בראשי ההרים, שמתנשאים על לגובה של 3,342 מ', משם יש לתצפיות נוף מרהיבות במיוחד. בנוסף למסלולי הליכה ונסיעה בטבע היפהפה, הדולומיטים משופעים בפסגות מרשימות, עמקים ירוקים, אגמים ומפלים. באזור פזורים עיירות וכפרים ציוריים, שמציעים מקומות אירוח מיוחדים ומסעדות משובחות.

בין האגמים היפהפיים של אזור הדולומיטים נציין כאן את אגם טובל ואת אגם מולבנו, שניהם מתאימים לפיקניק נינוח בנופים עוצרי נשימה. למשפחות חובבות אתגר, מרכז הספורט האתגרי בדימארו (Dimaro) מציע רפטינג, המתאים גם לילדים מגיל חמש, שיט קיאקים, מסלולים של רכיבת אופניים, סנפלינג ועוד.

למידע מעשי, מפות, המלצות וכתבות על צפון איטליה לחצו כאן >

בתמונה הראשית: אגם קומו, המגוון מבין אגמי צפון איטליה

צילומים בכתבה: אייסטוק

מפת אזור האגמים:

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...