תפריט עמוד

טיפים לטיול בסין – לגלות את הקסם

סין היא ללא ספק אחת המדינות המיוחדות בעולם ויעד אקזוטי לחופשה, אך יש לקחת בחשבון תרבות שונה לחלוטין ולהכיר את הטיפים החשובים לטיול מוצלח. הנה כל הפרטים

סין פתחה את שעריה בפני המערב כבר לפני מספר עשורים אך רק בשנים האחרונות החלו ישראלים לגלות את הקסם שלה. המדינה שנחשבה בעבר לסגורה ורחוקה מציעה מגוון רחב של אפשרויות לטיול, חופשה וביקור. זו לא רק אחת המדינות המרתקות והמיוחדות בעולם מבחינה תרבותית, אלא גם מקום שבו ניתן לשלב בין ערים עתיקות, אתרים ארכיאולוגיים וחדשנות מעוררת פליאה.

 

עם זאת, חשוב לזכור שסין היא לא מדינה מערבית והיא דורשת היערכות מיוחדת. הנה 5 טיפים לסין, שיעזרו לכם להבטיח טיול מוצלח בסין:

 

1. היערכו מראש עם ויזה מתאימה

ישראלים שנוסעים לסין זקוקים לאשרת כניסה. הוויזה הבסיסית מאפשרת שהות של 30 ימים במהלך טיול לסין, היא תקפה ל-3 חודשים ןמחירה 100 שקל. אם תצטרכו אשרה ארוכה יותר תקבלו הארכה לעד שלושה חודשים נוספים, אך קיימת גם אופציה של אשרה כפולה או רב פעמית. הדבר החשוב ביותר הוא להיערך מראש עם אשרת כניסה מתאימה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.

 

2. בחרו את שדה התעופה

טיול מוצלח מתחיל בנחיתה קרובה ליעדים שבהם אתם עומדים לבקר. מיותר לציין שסין היא מדינה עצומה מבחינת גודל, לכן נחיתה בבייג'ינג שונה לחלוטין מנחיתה בשנחאי או בהונג קונג. בחרו שדה תעופה שעולה בקנה אחד עם משך הטיול ועם הפעילויות המתוכננות. בדקו אפשרות לטיסות ישירות מישראל ובררו גם על טיסות לערים שונות בסין דרך יעדי ביניים באירופה ובמזרח הרחוק.

 

3. שמרו על הביטחון האישי

סין נחשבת למדינה בטוחה לתיירים, אך כמו בכל מקום אחר בעולם, גם בה האחריות האישית היא שלכם בלבד. קחו אתכם כרטיס ביקור של המלון כדי שתוכלו להראות אותו לנהג מונית או לעוברי אורח במקרה שטעיתם בדרך. הימנעו ממקומות מבודדים וסמטאות חשוכות וזכרו לשמור כסף, דרכון וכרטיסי טיסה לארץ בחגורת בטן ולא במזוודה.


4. היעזרו בדוכני התיירות

אחד הקשיים העיקריים שעלולים להעיב על טיול לסין הוא עניין השפה. רוב הסינים אינם דוברים אנגלית והפתרון מבחינתכם הוא להשתמש בדוכני התיירות הממשלתיים. בדוכנים אלו יהיו בדרך כלל אנשים שדוברים אנגלית והם יוכלו לכוון אתכם למקומות המתאימים. בנוסף, כדאי לבקש מפקיד הקבלה במלון לכתוב בסימנים סינים את יעדי הטיול. פקידי הקבלה לרוב דוברים אנגלית וההתנהלות מולם פשוטה. כמובן שמי שבוחר ללכת על טיול מאורגן לסין לא ייאלץ להתמודד עם בעיות מסוג זה.

 

5. החליפו כסף רק במקומות מורשים

עברנו על 4 טיפים לסין והנה האחרון לפניכם: המטבע הסיני הוא יואן ולא כדאי לסמוך על כספומטים כדי להוציא מזומן. אפשר להשתמש בכרטיסי אשראי בחנויות או להחליף כסף במקומות רשמיים כמו בנקים או בבתי מלון עם הצגת דרכון. אם אתם מביאים דולרים, הם צריכים להיות משנת 2003 ואילך.

בתמונה הפותחת: החומה הגדולה של סין | צילום: שאטרסטוק

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסין

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני
נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה הסיני עולה גם בזמן שבו אתם קוראים את הכתבה הזאת, וכך גם מספר השאלות והתהיות. בצל האיום הבריאותי, טל רשף, יועץ עסקי בשווקים במזרח אסיה, שופך אור על המצב בסין ולא יכול שלא לדאוג ...

באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים
באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים

סוס, ארנב או קוף? רגישות, נאמנות או ערמומיות? בלוח השנה הסיני כל שנה מיוצגת על ידי בעל חיים אחר - אלו הם המזלות הסיניים. לכל בעל חיים יש אופי ותכונות ייחודיות, שמשתקפות גם באנשים שנולדו באותה שנה. בדקו ...