תפריט עמוד

5 דברים שלא כדאי לפספס בעת ביקור בפורטוגל

ישראלים רבים זכאים לאזרחות פורטוגלית – אשר מקנה לא מעט זכויות ולא רק בפורטוגל אלא גם בכל שאר המדינות השייכות לאיחוד האירופי. אז בין אם אתם מתכננים לנצל את האזרחות החדשה שלכם ולעבור לחיות בפורטוגל ובין אם אתם כלל לא זכאים או מעוניינים באזרחות ובסך הכול מתכננים לבקר במדינה היפה, להלן 5 דברים שלא כדאי לכם לפספס במדינה (תוכן שיווקי)

בשנים האחרונות פורטוגל הפכה להיות נושא שיחה של אנשים רבים בישראל – כאשר, אחת הסיבות המרכזיות לכך, טמונות בעובדה שבשנת 2016 קודם חוק ההתאזרחות בפורטוגל, אשר עשתה זאת בעקבות שכנתה, ספרד, והחליטה להכיר בעברו של העם היהודי ובעוול אשר נגרם לו בהליך הגירוש. בעקבות חוק זה, כיום לא מעט יהודים (בעיקר צאצאים לבני עדות המזרח) זכאים לאזרחות פורטוגלית – אשר מקנה לא מעט זכויות ולא רק בפורטוגל אלא גם בכל שאר המדינות השייכות לאיחוד האירופי.
אז בין אם אתם מתכננים לנצל את האזרחות החדשה שלכם ולעבור לחיות בפורטוגל ובין אם אתם כלל לא זכאים או מעוניינים באזרחות ובסך הכול מתכננים לבקר במדינה היפה, להלן 5 דברים שלא כדאי לכם לפספס במדינה:

לקריאה נוספת:

לאכול דגים ופירות ים

רוב התיירים אשר מגיעים למדינה חדשה, יבקשו להתנסות במאכלים המקומיים שלה ובמקרה של פורטוגל, מדובר בעיקר בדגים ובפירות ים טריים.
כל מי שנכנס למסעדת דגים בפורטוגל, עתיד לגלות מגוון רחב של דגים אשר מוצגים על מצע של קרח – ניתן לבחור מתוך ההיצע את הדג המועדף ולקבל אותו צלוי בגריל עם תוספת כזאת או אחרת.
יש לקחת בחשבון, שמחיר הדג יושפע ממשקל הדג – כאשר, אחרי שבוחרים מתבצעת שקילה ולכן, מי שרוצה למנוע מעצמו "הפתעות" פחות נעימות, ההמלצה היא לבקש מהמלצר, הערכה של מחיר המנה, בטרם ההזמנה.
מאכל נוסף אשר נחשב לפופולארי בפורטוגלי הן הקדרות למיניהן, כאשר, אם אתם לא נמנים על שומרי הכשרות, כדאי להתנסות בין היתר גם בקדרות פירות ים.

לשבת בבר ולשתות פורט

בפורטוגל יש לא מעט ברים – אם אתם תרי אחרי אזור בילויים, אז לדוגמא בליסבון תוכלו למצוא ברובע באירו אלטו בליסבון וברחוב Rua da Galeria de Paris בפורטו.
הברים וחיי הלילה של לסבון מתחילים בשעה יחסית מאוחרת בלילה – סביבות 23 בלילה – כאשר, ניתן גם להירשם לאחד מאותם סיורי ברים אשר נחשבים למאוד פופולאריים ונפוצים בפורטוגל.
אז כאמור, אם אתם מגיעים לפורטוגל, אין שום סיבה שתוותרו על ביקור באחד מאותם ברים וכמובן, על כוס פורט – מי שמסיבה כזאת או אחרת לא שמע על פורט, מדובר ביין אדום ומוחזק, אשר מקורו בעמק דורו, הסמוך לעיר פורטו בצפון פורטוגל – פורט מכיל כ-20 אחוז אלכוהול.

לשלב חופשה "רגל על רגל"

רוב התיירים הישראלים אשר טסים לפורטוגל, בוחרים להשכיר רכב או לנסוע ברכב מליסבון לפורטו.
אבל, יש גם אפשרות נוספת שהיא לא פחות אטרקטיבית והיא נקראת – אלגרבה.
אלגרבה נמצא בדרום פורטוגל ולמעשה, מהווה כיעד התיירות הפופולארי ביותר במדינה. כך שאם הגעתם למדינה בעונת הקיץ ואתם רוצים ליהנות  מחוף ים פסטורלי ותכול ומפינוקים מושקעים אשר מוצעים במלונות היוקרה באזור, אל תוותרו על לשלב בטיול גם ביקור באזור זה.

לעשות טיול יקבים

אם הגעתם לפורטו, על תוותר על ביקור באחד או במספר יקבים אשר נמצאים בעיר, שם תוכלו לראות ולגלות מקרוב איך מייצרים יין פורט – צורת ההכנה שונה מזו של יין רגיל, מכיוון, שבמקרה של פורט היין מעורבב גם בברנדי. בעת ביקור ביקב שכזה, תוכלו לסייר במרתפים ולהתרשם מחביות היין, להסתובב בכרמים ואף לקבל הסברים מפורטים ומעניינים על יין פורט, על ההיסטוריה שלו ועל שיטת הייצור שלו.

לראות מופע של הרכב פאדו

פאדו הוא סגנון מוזיקלי הנפוץ בפורטוגל, כאשר השירים בסגנון זה מתאפיינים בגעגועים, ברגשות ובכמיהה למסעות. אם תהיה לכם אפשרות לראות הופעה של הרכב המנגן מוזיקת פאדו, אל תפספסו את ההזדמנות. אפשרות נוספת היא לבקר במוזיאון הפאדו בליסבון.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.