תפריט עמוד

דברים שחייבים לזכור לפני הטיסה

כל טיסה לחו"ל מחייבת היערכות מוקדמת, גם אם אתם מתכננים טיול קצר מהרגיל. כדאי לבדוק בראש ובראשונה את תוקף הדרכון, לברר האם יש צורך בהוצאת ויזה, להשוות מחירים, לקחת כסף וכמובן לא לשכוח ביטוח נסיעות

היערכות לקראת חופשה בחו"ל מחייבת אתכם להשקיע זמן בתכנון מוקדם. הנה, למשל, חמישה דברים שחייבים לזכור, בלי קשר לאורך הטיול:

1. תוקף הדרכון

סקר שנערך על ידי סטודנטים למנהל עסקים במכללת ראשון לציון גילה שמעל 25% מהישראלים מגלים רק כשהם מגיעים לנמל התעופה שהדרכון שלהם לא בתוקף. מלבד עוגמת הנפש, זו טעות חמורה שעשויה לעלות ביוקר.

חידוש דרכון דרך אתר האינטרנט של רשות האוכלוסין וההגירה במהלך החורף ובין החודשים נובמבר עד פברואר עולה 190 ש"ח בלבד, לעומת 245 ש"ח בחודשי הקיץ. עם זאת, החידוש בשדה יעלה לכם 700 שקל. המחירים של חידוש דרכון בשדה אמנם ירדו ב-40% (עד שנת 2015 השירות היה עולה 1,100 שקל!), אך הם עדיין גבוהים משמעותית בהשוואה למה שתצטרכו לשלם אם תזכרו לדאוג לזה מראש.

 לפני שתוכלו להתגאות בעוד חותמת בדרכון צריך לוודא שהוא בתוקףלפני שתוכלו להתגאות בעוד חותמת בדרכון צריך לוודא שהוא בתוקף | צילומים: שאטרסטוק

2. הוצאת ויזה
אזרחים ישראלים שמתכננים לטייל בעולם צריכים לבדוק איזו מדינה דורשת הנפקת ויזה. אל תסמכו על הטיול האחרון שלכם אחרי הצבא ועל זיכרונות עמומים של חברים או בני משפחה, ובדקו בעצמכם האם קיימת דרישה כזו. תוכלו לעשות זאת באמצעות שורה ארוכה של אתרי אינטרנט שמספקים את המידע, אפליקציות ייעודיות או פנייה לגופים הרשמיים.

כמו כן, השירות חשוב עבור אנשים עם אזרחות נוספת. אם יש לכם למשל אזרחות אמריקאית או צרפתית, תוכלו לבדוק את הצורך באשרת כניסה ספציפית או לחילופין להימנע מהטרטור הכרוך בהוצאת ויזה.

3. השוואת מחירים
אל תעלו על טיסה לפני שתבצעו השוואת מחירים בין חברות התעופה והתיירות. החל משנת 2014 חלה עלייה במספר היציאות לחו"ל, אך את השינוי הגדול ביותר רואים בשנים האחרונות. כך למשל בשנת 2012 נרשמו 4.3 מיליון יציאות לחו"ל של ישראלים בלבד, בעוד ב-2014 נרשם מספר שיא של 5.2 מיליון יציאות. במונחים אבסולוטיים, מדובר על עלייה של 9% לעומת שנת 2013 ושל לא פחות מ-20% בהשוואה לשנת 2012.

כפי שניתן להבין, רפורמת השמיים הפתוחים, הירידה במחירי הדלק והתחרות בין חברות התעופה הביאו לזינוק משמעותי במספר הישראלים שנוסעים לחו"ל מדי שנה וגם לירידה של עשרות אחוזים במחירים. השוואת מחירים יכולה לחסוך עבורכם הוצאות מיותרות ולהשאיר מקום בתקציב לעוד בילויים ואטרקציות במהלך הטיול.

 גם אם אתם מצוידים בכרטיס אשראי בינלאומי או בטרוולר צ'ק, תמיד טוב שיהיה לכם גם מעט כסף מזומן 
גם אם אתם מצוידים בכרטיס אשראי בינלאומי או בטרוולר צ'ק, תמיד טוב שיהיה לכם גם מעט כסף מזומן

4. החלפת כסף
הצטיידו בשני סוגים לפחות של אמצעי תשלום לפני שאתם טסים לחו"ל. האפשרויות הנפוצות הן כסף מזומן, כרטיס אשראי בינלאומי וטרוול צ'ק. רובנו מעדיפים לטוס לחו"ל עם מעט כסף מזומן, אבל כדאי גם לקחת כרטיס אשראי או טרוול צ'ק לצורך גיבוי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, טרוול צ'ק עדיין רלוונטיים. זהו כסף מבוטח שניתן בצ'קים ואותו צריך לשמור במקום נפרד. היתרון הוא שגם אם הם נגנבים, אי אפשר להשתמש בהם ללא חתימה שלכם.

5. ביטוח
פוליסת ביטוח נסיעות יכולה לעשות את ההבדל בין טיול מוצלח וחוויה בלתי נשכחת, לבין סיוט מתמשך והוצאות של מאות אלפי שקלים. הביטוח חייב להתאים לאופי הטיול ולמספר המשתתפים. התייעצו עם סוכן הביטוח והשוו בין הפוליסות.
התעריף של הפוליסה נקבע בהתאם לקבוצת הגיל שלכם והמצב הבריאותי שעליו תצהירו בפני החברה. לפיכך, תנו עדיפות לפוליסה מותאמת אישית שמכסה אתכם מרגע העזיבה ועד הנחיתה חזרה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.