תפריט עמוד

חופים בזנזיבר – כל הטורקיז הזה

ביקור בזנזיבר, אי התבלינים שלחופי מזרח אפריקה, מגלה עולם קסום של דקלי קוקוס, חולות לבנים, כפרי דייגים, אתרי צלילה וחופים מבודדים. להתפעל, לצלול ולנוח

האי זנזיבר מפורסם בכמה מהחופים הטרופיים היפים בעולם. רצועות ארוכות ורחבות של חול אלמוגים לבן, דקלי קוקוס נטויים מתנודדים ברוח ומי הטורקיז החמימים של האוקיינוס ההודי שמלטפים את החוף. שונית אלמוגים מקיפה את כל חופה המזרחי של זנזיבר ויוצרת חומה טבעית המפרידה בין הים הפתוח לבין האי. הלגונה הרדודה, המוגנת על ידי השונית, מאפשרת שחייה בטוחה בכל חופי האי. זנזיבר נתונה למשטר גאות ושפל מיוחד שבשיאו, בחלק מן החופים, יכול להביא לנדידת החוף למרחק מאות מטרים בתוך הלגונה.

הנה כמה מהחופים היפים ביותר בזנזיבר:

חוף קיוונגווה (Kiwengwa): זהו החוף הטרופי הקלאסי שפרסם את זנזיבר. רצועת חוף ארוכה ורחבה עם חול הנראה כפודרה לבנה ועם שורת דקלים אינסופית. החוף משתרע בין הכפר קיוונגווה לבין פוואני מצ'אנגני (Pwani Mchangani) שבצפון-מזרח האי. הלגונה התכולה של קיוונגווה מככבת בגלויות ובתמונות מזנזיבר, ומבחר של בתי מלון מצוי לאורך חוף זה, ובהם כמה מהמלונות היוקרתיים באי.

בכפר פוואני מצ'אנגני אפשר לראות חקלאות אצות, ובזמן השפל תוכלו ללכת ברגל מהחוף עד לשונית האלמוגים. מהחוף אפשר לצאת לשנירקול או לצלילה, לשכור אופניים או לרכב על סוסים ולצאת עם דייגים להרפתקאות דיג.

חוף נונגווי  (Nungwi): ראס נונגווי הוא הנקודה הצפונית ביותר באי, והוא שוכן במרחק 55 קילומטר מזנזיבר טאון, העיר היחידה בזנזיבר. זהו אחד החופים היפים ביותר על האי, הידוע במים בצבע הטורקיז ובחול הלבן והרך. הוא מיוחד בהיותו מתאים לרחצה כל שעות היום, בלי קשר לגאות ולשפל. עקב היותו בנקודה הצפונית ביותר, אפשר לצפות ממנו גם בזריחות וגם בשקיעות. באזור יש אתרי צלילה ושנירקול טובים. הכפר עצמו מסורתי ומרתק, ותוכלו לראות בו בניית סירות דאו (dhow), דייגים, שולות אצות ועוד. בנונגווי מלונות ובתי הארחה רבים, לצד כמה ברים ומועדונים, והאזור מושך בעיקר צעירים ותרמילאים.

חוף נונגווי הידוע בחול הלבן ומי הטורקיז הצלולים שלו

חוף קנדווה (Kendwa): בסמוך לחוף נונגווי בצפון-מערב האי נמצא החוף היפה הזה שכאילו נלקח ממגזין לתיירים, עם חול לבן ורך, מי טורקיז צלולים ותצפית על האי טומבטו. האווירה פה רגועה ושלווה יותר בהשוואה לחוף נונגווי הסמוך. החוף מתאים לשחייה בכל שעות היום ואין בו את תופעת הגאות והשפל האופיינית לרבים מהחופים באי.

חוף מטמווה (Matemwe): חוף שקט ומבודד עם חול רך ועדין. הוא מיוחד במצוקי האלמוגים המאובנים, היוצרים קשתות וצורות פסיכודליות. החוף נמצא בצפון-מזרח האי, כ-45 קילומטר מזנזיבר טאון, ומובילה אליו דרך סלולה. כפר הדייגים מטמווה ציורי, שקט ומסביר פנים. במקום כמה מלונות וחדרי הארחה. חלק מהמלונות מציעים צלילה באטול מנמבה (Mnemba Atoll), אי אלמוגים טבעתי במרחק 15 דקות הפלגה מהחוף.

חוף מיצ'אמווי (Michamvi): החוף השוכן בדרום-מזרח זנזיבר משתרע על רצועה ארוכה ושקטה, במרחק כ-55 קילומטר מהעיר. מול החוף הלבן מצויה לגונה מרהיבה ועמוקה יחסית, שבמקומות מסוימים מאפשרת לשחות ולצלול בתוך השונית גם בזמן השפל. לאורך החוף יש כמה בתי מלון מצוינים. מועדוני הצלילה באזור מתמחים באתרים לאורך שונית החומה ומציעים חוויות נהדרות לצוללים מנוסים.

סירת דאו מסורתית יוצאת אל הים

חוף ג'מביאני (Jambiani): החוף נמצא כעשרה קילומטרים מדרום לחוף מיצ'אמווי ודומה לו. ג'מביאני הוא מגנט לצעירים ולשוחרי חופים המעוניינים בחופשה שקטה ומבודדת, בשונה מחיי הלילה דמויי סינַי של נונגווי. מדרום לג'מביאני משתרעים קירות האלמוגים המפורסמים של קיזימקאזי (Kizimkazi), ומועדוני צלילה במקום מציעים צלילות באזור מרוחק זה. במקום יש מלונות במחירים סבירים ומסעדות חוף פשוטות, המציעות פירות ים ודגים

פומבה (Fumba): כפר דייגים שקט ומנומנם על החוף הדרום-מערבי של האי, מדרום לסטון טאון. מול פומבה משתרעת שמורת מפרץ מנאי (Menai Bay), שדולפינים שוחים במימיה המנוקדים בעשרות איוני חול לבנים. איונים אלו בלב הים, שאינם אלא ראשיהם של שרטונות, מציעים את היפים שבחופי בזנזיבר. הם מוקפים שוניות אלמוגים צבעוניות וים צלול, ומנוקדים בקונכיות ובפיסות אלמוג. כדאי לנסות לתאם יום סיור לפומבה במהלך טיול באי. כדי להגיע לאיונים ולחופים היפים יש להירשם לסיורים ולהפלגות היוצאים מבתי המלון.

האי הציורי מנמבה מול חופי זנזיבר

מנגפוואני (Mangapwani): בצפון-מערב האי, בין כפרים ומטעי תבלינים, מתפתלת הדרך אל חוף מנגפוואני. החוף ידוע בתצורות סלע ציוריות המפרידות מפרצונים רומנטיים ומבודדים, שאפשר לטייל בהם בזמן השפל. היער הירוק מגיע עד לחוף, ובמקומות מסוימים נושק לקו המים. מסעדת פירות הים הטובה ומרכז הספורט הימי הופכים את השהות בחוף לנוחה. בקרבת מקום נמצאות מערות העבדים המפורסמות, שבהן החביאו עבדים אשר הוברחו דרך האי עד תחילת המאה העשרים.

חוף פאג'ה (Paje): החוף היפהפה ועטור הדקלים הוא אחד החופים הפופולריים בדרום-מזרח האי. זה המקום למטיילים שרוצים קצת אקשן, עם מגוון פעילויות ספורט ימי, בית ספר לצלילה, ברים ומסעדות. בחוף יש בונגלוס וחדרי אירוח.

חופים מבודדים: אל חופים רבים בזנזיבר לא מגיעים מבקרים כלל, ומעט מאמץ יוביל אתכם למקומות עוצרי נשימה שיהיו שלכם בלבד, למעט ילדים מקומיים סקרנים. כולם מצריכים אמצעי תחבורה פרטי כמו ג'יפ או אופנוע.
חופים כאלה שכדאי לבקר בהם הם חוף מויוני (Muyuni) בצפון-מזרח האי, המשמש מרכז לדייגים ומשקיף ישירות על האי הציורי מנמבה (Mnemba) בין מטמווה לנונגווי. חוף אוזי (Uzi) שבדרום-מזרח זנזיבר נמצא על חצי אי שהדרך אליו נמצאת מתחת לפני הים בזמן הגאות. אל החוף והכפרים שסביבו כמעט שלא מגיעים תיירים, ויום טיול לשם הוא מרתק.

זנזיבר - גן עדן לחובבי דגים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.