תפריט עמוד

ברלין בחינם

ברלין נחשבת לאחת מהערים הזולות באירופה, ובצדק. בנוסף למסעדות ומלונות במחירים סבירים, אפשר ליהנות בעיר משלל פעילויות חינמיות ואתרים שהכניסה אליהם חופשית

טיול באחת מערי הבירה האירופיות דורש לרוב תקציב לא מבוטל, אבל ברלין, למרות היותה יעד תיירות פופולרי מאוד, אינה יקרה במיוחד. עם זאת, גם בעיר שמציעה לינה, אוכל וקניות במחירים שפויים, תמיד טוב ליהנות מאטרקציות ואתרים בחינם. הנה כמה דברים נהדרים שתוכלו לעשות בברלין מבלי לפתוח את הארנק:

תצפית על העיר ממרומי הרייכסטאג
הדרך הטובה ביותר לפתוח ביקור בברלין (וכמעט כל עיר, בעצם) היא לבחור נקודת תצפית טובה, כזו שממנה ניתן להשקיף על כל העיר מלמעלה. בברלין יש כמה נקודות תצפית מוצלחות כאלה. הכניסה לחלקן היא בתשלום, כמו העלייה לראש מגדל הטלוויזיה, אבל יש נקודות תצפית לא פחות מוצלחות שהכניסה אליהן לגמרי בחינם. אחת מהן נמצאת בבניין הפרלמנט הגרמני, הרייכסטאג, שהוא אחד מאתרי החובה של כל מבקר בברלין. בכניסה לבניין משתרך תור לא קצר אבל ההמתנה משתלמת. טיפוס על משטחי הליכה ספירליים יוביל אתכם לגג הבניין בו ניצבת כיפת זכוכית ענקית ומרשימה, שממרומיה אפשר להשקיף על העיר. המראה פשוט מרהיב, במיוחד אם מגיעים למקום בשעת שקיעה. הכניסה למקום מותנית ברישום מוקדם באתר האינטרנט.
איפה? Platz der Republic 1 אתר אינטרנט


כיפת הזכוכית של הרייכסטג, ממנה נשקף נוף מרהיב של העיר | צילום: Visit Berlin

שער ברדנבורג
סמל העיר, שהפך לסמל אחדות גרמניה. השער ניצב בקצה המערבי של שדרת אונטר דן לינדן (Unter den Linden) וזוכה ליותר צילומי תיירים מכל אתר אחר בעיר. נבנה במהלך השנים 1791-1788 לפי הזמנה של המלך פרידריך וילהלם השני. בתקופה הקומוניסטית הוא שולב בחומה שהפרידה בין מזרח העיר למערבה, והיה אחד מסמלי העיר המחולקת עד שנפתח מחדש בדצמבר 1989. בשעות הלילה, כשהמקום מואר, המראה מרשים במיוחד. המקום הומה אדם בכל שעות היום ובסביבתו יש הרבה בתי קפה ומוכרי מזכרות.
איפה? השער נמצא בקצה המערבי של שדרות אונטר דן לינדן, ליד פריזר פלאץ


שער ברדנבורג (בתמונה) הומה אדם בכל שעות היום
| צילום: Visit Berlin

איסט סייד גלרי
מ-156 הקילומטרים של החומה שחילקה לשניים את ברלין במשך 28 שנה נותרו רק שרידים אחדים. לא כדאי להחמיץ סיור מרתק לצד קטע החומה הקרוי "איסט סייד גלרי" ליד תחנת הרכבת המזרחית של ברלין. הצד המזרחי של החומה מכוסה בציורי קיר צבעוניים שצוירו על ידי 106 אמנים מרחבי העולם, רובם עוסקים בחירות, שלום ואחווה. בתקופת גרמניה המזרחית ציורים כאלה לא היו אפשריים, וכתובות גרפיטי רוססו דווקא בצידה המערבי של החומה.
איפה? תחנת Warschauer Strasse.

איסט סייד גלרי, ציורי קיר של אמנם מרחבי העולם | צילום: סימי שאואר

סיורים רגליים
הדרך הטובה ביותר להכיר עיר היא דרך הרגליים, וזה נכון גם לעיר גדולה כמו ברלין. אפשר לסייר בעיר באופן עצמאי, וזה מהנה מאוד, אבל אין כמו לקחת סיור עם מדריך מקומי שמכיר היטב את העיר. חברת Sandmen's New Berlin Tours מארגנת סיורים חינמיים ברחבי העיר. הסיורים, שנמשכים 3.5 שעות, עוברים ברבים מהאתרים המרכזיים בעיר, בהם שער ברדנבורג, הרייכסטאג, האנדרטה לזכר קורבנות השואה, צ'ק פוינט צ'ארלי, מגדל הטלוויזיה, אי המוזיאונים ועוד. כדאי לקחת בחשבון שמדריכי הסיורים הם סטודנטים נלהבים שעושים עבודה מצוינת ומתפרנסים רק מטיפים. הסיור יוצא בכל יום בשעות 11:00 ו-13:00 מסניף סטארבקס שליד שער ברדנבורג. פרטים נוספים באתר האינטרנט

טירגארטן, הריאה הירוקה של העיר | צילום: סימי שאואר

פארק טירגארטן
אחרי שצפינו על העיר מלמעלה, הכרנו אותה דרך הרגליים וספגנו תרבות והיסטוריה, הגיע הזמן למנוחה באחת מהריאות הירוקות של העיר, וכאלה לא חסרות. טירגרטן הוא הפארק המרכזי, הוותיק ולדעת רבים גם היפה ביותר בעיר. פלגי מים, אגמים, נהר, יערות, שבילים מתפתלים וסנאים שמטפסים על העצים הם חלק ממה שתזכו לראות במהלך שיטוט בפארק. הפארק נחצה על ידי שדרה מרכזית ורחבה, "שדרות 17 ביוני", שבסופי שבוע מתקיים בה שוק פשפשים.
איפה? משער ברדנבורג מערבה – Strasse des 17 juni


צ'קפוינט צ'רלי, אחד הסמלים של המלחמה הקרה | צילום: Visit Berlin

צ'קפוינט צ'רלי
מקום נוסף שמאפשר להתרשם מן החיים בברלין המחולקת הוא נקודת המעבר בין מזרח העיר למערבה. השם "צ'רלי" נבחר בגלל האות C, כיוון שהמעבר היה השלישי בסדרת מעברים בחומה בין מזרח למערב העיר. כיום ניצבת כאן עמדת בידוק משוחזרת במקום המקורית, שנהרסה. בחנויות סביב מוכרים שרידים "אותנטיים" מן החומה, תיירים מצטלמים תמורת חמישה אירו במדי הצבא האדום וממול פועל מוזיאון שמוקדש לחומה. הכניסה למוזיאון בתשלום, אבל את האווירה באזור נקודת המעבר ניתן לספוג לגמרי בחינם.
איפה? Haus am checkpoint Charlie, Friedrichstrasse 43-45, Mitte


הגנים המקיפים את ארמון סנסוסי בפוטסדאם | צילום: Torsten Maue

מחוץ לעיר: פוטסדאם והגנים של ארמון סנסוסי
אחרי כמה ימים בברלין הסוערת ייתכן שתרצו להאט קצת את הקצב ולראות צבעים אחרים. זה הזמן לעלות על רכבת ולנסוע לפוטדסאם הסמוכה. פוטסאדם היא עיר מקסימה עם אווירה כפרית והאווירה בה שונה לחלוטין מהאווירה בברלין. נעים לטייל בעיר ברחובות העיר, אבל האטרקציה העיקרית כאן היא ארמון סנסוסי (Sanssouci) ובעיקר הפארק שמקיף אותו. הארמון נבנה ב-1745 על ידי פרידריך השלישי, גדול שליטיה של פרוסיה. הכניסה אליו היא בתשלום, אבל הסיור בגנים מסביבו, שמזכירים את גני ורסאי בצרפת, הוא בחינם. הגנים מעוצבים בסגנון בארוקי עם מדשאות, ערוגות פרחים, פלגי מים, עצים וטרסות שלמרגלותיהן מזרקה גדולה המוקפת בפסלי שיש של האלים האולימפיים.

טיסות לופטהנזה למינכן, ברלין ועוד מגוון יעדים . היכנסו>>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.