תפריט עמוד

208 מינים חדשים התגלו באזור המקונג

הקרן העולמית לשימור הטבע הודיעה כי בשנה החולפת התגלו יותר מ-200 מינים חדשים של צמחים ובעלי חיים בסביבת נהר המקונג, שזורם לאורך אלפי קילומטרים דרך כמה מדינות בדרום-מזרח אסיה

מין חדש של קוף נדיר, לטאה שמתרבה על ידי שכפול עצמי, שממית המתהדרת בשלל צבעים בוהקים וצמחים טורפים שניזונים מציפורים – אלו הם הם רק אחדים מתוך 208 מינים חדשים שהוגדרו על ידי מדענים בשנת 2010 באזור המקונג בדרום-מזרח אסיה. מהקרן העולמית לשימור הטבע (WWF) נמסר כי המינים החדשים התגלו באזור המכונה "מקונג רבתי" (Greater Mekong), שאינו מציין אזור גיאוגרפי מסוים אלא כולל שטחים במדינות שבהן זורם נהר המקונג האדיר: קמבודיה, לאוס, מיאנמר (בורמה), תאילנד, וייטנאם ודרום-מערב מחוז יונאן בסין. בסך הכל התגלו באזור הזה בשנה זו 145 מיני צמחים, 28 זוחלים, 25 דגים, שבעה דו-חיים, שני יונקים וציפור אחת.

התגליות החשובות הללו ממחישות את המגוון העצום של צמחייה ובעלי חיים בסביבת המקונג. ב-15 השנים האחרונות התגלו כאן יותר מ-1,500 מינים חדשים של צמחים ובעלי חיים בשטחים פתוחים, באזורים חקלאיים ואפילו בסביבה עירונית. עם זאת, האזור כולו נתון תחת לחצים כבדים של בנייה ופיתוח, וגורלם של המינים הרבים החיים בו נמצא בסכנה מתמדת. רק לאחרונה הוכרז כי קרנף ג'אווה נכחד בוייטנאם – סמל טרגי לסכנות הסביבתיות שהאזור מצוי בהם.

בין המינים החדשים שהתגלו בשנת 2010 ניתן למנות מין נדיר של קוף הנוהג להסתיר את פניו בין רגליו בעת הגשם מחשש שמים ייכנסו לאפו הסולד להפליא; לטאה שמתרבה על ידי שכפול עצמי ללא הפריה זכרית (ולכן המין הזה כולל רק נקבות); עלווית, ציפור קטנה ממשפחת הסכביים, שקריאותיה הרמות הפתיעו את החוקרים ואותתו להם שמדובר במין חדש; סחלב בעל עלי כותרת לבנים וגביע בולט בצבע כתום וצמחים טורפים שניזונים מלטאות, עכברים ואפילו ציפורים.

לקריאה נוספת:

מקונג: המים הגדולים חזקים מכולם
מקונג: המים הגדולים חזקים מכולם
נהר המקונג הענק, החוצה בנפתוליו את כל דרום מזרח אסיה, הוא גדול ומגוון מכדי שאפשר יהיה לתפוס ולהבין אותו במבט אחד. העמים היושבים על גדותיו שונים זה מזה בתרבותם, בלשונם, באמונתם ובמנהגיהם. למרות כל אלה הנהר הוא עדיין יחידה אחת


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.