תפריט עמוד

123 מינים חדשים של בעלי חיים התגלו בבורנאו

דו"ח של הקרן העולמית לשימור הטבע מציין כי במרכז בורנאו מתגלים מדי חודש מינים חדשים של בעלי חיים וצמחים, אולם כריתת יערות הגשם מעמידה את עתידם בסכנה

צפרדע ללא ריאות, חשופית היורה חיצים בבן זוגה בעת ההזדווגות והמקלון הארוך ביותר עלי אדמות, אלה הם רק שלושה מתוך 123 מינים חדשים שהתגלו במרכז האי בורנאו, כך על פי דו"ח שפרסמה הקרן העולמית לשימור הטבע (WWF). הדו"ח מתבסס על סקר שנערך בשלוש השנים האחרונות ואשר כלל מיפוי של אזורי היער במרכז בורנאו ותיעוד החי והצומח שם. בדו"ח נאמר כי מרכז בורנאו הוא למעשה "אי בתוך אי" והוא מהווה בית לעשרה מינים של קופים, יותר מ-350 מיני ציפורים, 150 מיני זוחלים ודו-חיים ו-10,000 צמחים אנדמיים, כלומר שנמצאים רק שם מכל העולם. עוד נאמר בדו"ח כי במרכז ברונאו מתגלים מדי חודש מינים חדשים, אולם כריתה מאסיבית של יערות הגשם עלולה להביא כליה לא רק על המינים הללו, אלא על כל בעלי החיים שזהו אזור מחייתם. בין השאר חיים בבורנאו קופי אורנג אוטן, נמרים ערפיליים, טיגריסים סומטריים וקרנפים סומטריים – כולם בסכנת הכחדה. בין המטרות שהקרן לשימור הטבע שמה לעצמה לשנים הבאות בבורנאו: להגן ולשמר על אזורי יערות בשטח כולל של 240 אלף קמ"ר ולעזור לייצר מקורות הכנסה נוספים לקהילות המקומיות, כדי לחזק אותן ולספק אמצעי פרנסה חלופיים לכריתת היערות.

בורנאו הוא האי השלישי בגודלו בעולם והוא מחולק בין שלוש מדינות: אינדונזיה, מלזיה ובורניי. הוא נחשב לאחד האזורים המגוונים והייחודיים ביותר בעולם מבחינת החי והצומח, אולם שטחים נרחבים שבעבר היו מכוסים ביערות גשם סבוכים, משמשים כיום לתעשייה והעצים שבהם נכרתו או נשרפו.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.