תפריט עמוד

10 צעדים לחוויית שייט מושלמת

לפני שאתם עולים על הספינה שתיקח אתכם להפלגת החלומות, יש כמה דברים שחשוב לדעת, כמו מתי כדאי להפליג, איזה חדר מומלץ להזמין, מתי המחירים יורדים ולמה עדיף להגיע ליעד יום לפני היציאה. מדריך נבוכים ליוצאים לשייט

חופשות שייט הפכו בשנים האחרונות לאופציה תיירותית מועדפת עבור המוני ישראלים. אבל כיוון שתחום השייט טומן בחובו אינספור אפשרויות, יעדים, רמות ומחירים, אנו מציגים לכם כאן, באדיבות אופיר טורס, מורה נבוכים: עשרה צעדים להפלגה מושלמת.

לחבילות שייט ברחבי העולם לחצו כאן >>

1. לאן להפליג? החליטו על היעד המועדף: האם אתם רוצים לבקר באנטרקטיקה המרתקת או באיים הקריביים? אולי אתם מעדיפים דווקא את אגן הים התיכון או את צפון אירופה? חברות השייט מציעות מגוון רחב של מסלולים ושילובי יעדים – אחרי שתגדירו את "רשימת החלומות" יהיה קל יותר לקבל את ההחלטה.

2. מתי להפליג? בעונות מעבר יתכנו מחירים מוזלים להפלגות. האם אתם יכולים לבחור את תקופת ההפלגה? נהדר! סעו בתקופה שבה שאר העולם לא נמצא בחופשה (מאי וספטמבר הם אופציות טובות, גם מבחינת מזג האוויר), כך תוכלו ליהנות ממחירים מועדפים.

3. עם מי להפליג? בחירת חברת השייט המתאימה לכם היא חיונית. האם אתם מעדיפים לנסוע עם ישראלים או שמא אתם מעדיפים להיות הישראלים היחידים בספינה? האם חשוב לכם לשמור על כשרות במהלך ההפלגה? בחלק מחברות השייט קיים קוד לבוש, שעות קבועות לארוחות ופעילויות מעטות לילדים. בחברות אחרות קיים דגש רב על חוויות משפחתיות. חברות כמו הקריסטל והריג'נט, שמדי שנה זוכות בפרסים נחשבים על איכות השייט, מציעות חוויה יוקרתית יותר, ולפיכך גם יקרה יותר (ספינות אלגנטיות, מאובזרות, עם ארוחות גורמה ושירות מיומן ומוקפד). חברות אחרות, כמו נורוויג'ן קרוז ליין (NCL), עמוסות באטרקציות ובפעילויות – וידידותיות מאוד למשפחות. במקרה של שייט ראשון, אין תחליף לסוכן נסיעות טוב אשר יעזור לבחור באפשרות הטובה ביותר עבורכם.

4. כמה זה עולה? בנוסף לעלות השייט, קיימות הוצאות נוספות שיש לקחת בחשבון: הטיסה, הלינה ביעד ממנו יוצאת הספינה, תשלומי אקסטרה בספינה (אלכוהול, למשל, פרט לאוניות כמו הריג'נט, שבהן הכל כלול במחיר), וכמובן אל תשכחו את סיורי החוף והטיפים.

5. מתי להזמין? חברות שייט רבות מעניקות הנחות על הזמנה זמן רב מראש. מדובר בעניין של היצע וביקוש, ובמקרה של שייט יש קו מנחה אחד: אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לתכנן את חופשת השייט שלכם…

6. הגודל קובע! גודלה של הספינה מכתיב את מספר האנשים במהלך ההפלגה ואת אפשרויות הבילוי: ככל שהספינה גדולה יותר, אפשרויות הבילוי מגוונות יותר – שאלה של העדפה אישית.

7. איזה תא להזמין? בהתאם לאופי המסלול תוכל להחליט האם להזמין תא עם מרפסת או חלון או אם אפשר לוותר עליהם. בהפלגה ארוכה על פני האוקיינוס הפתוח אולי ניתן לוותר על מרפסת, אבל בהפלגות באלסקה ובים התיכון הנוף עושה את ההבדל! באופן כללי, רצוי להזמין מבעוד מועד חדר בצד ימין או שמאל של הספינה על פי מסלול השיט, כדי ליהנות מנוף של קו החוף. כמובן שאם מדובר על שייט הלוך-חזור (כלומר, יציאה וחזרה מאותו היעד) הנושא הזה פחות משמעותי.

8. מתי להגיע? הגיעו מוקדם ככל האפשר והישארו מאוחר עד כמה שניתן: הגיעו לנמל המוצא לפחות יום לפני תאריך ההפלגה – לא חסרים מקרים של איחורים ועיכובים בטיסה, ואתם לא רוצים שההפלגה תצא בלעדיכם… הרחבות שיוט הן אופציה פופולארית יותר ויותר. מרבית חברות השייט מציעות סיורים נלווים לפני ההפלגה או בסיומה. בררו עם סוכן הנסיעות אילו אופציות קיימות: אם אתם כבר שם – למה לא ליהנות עד כמה שאפשר ולחסוך טרחה ותקציב?

9. אל תבזבזו זמן בהמתנה בתור. אמנם הספינות מציעות אטרקציות מרובות, אבל האטרקציות המבוקשות ביותר מתמלאות מהר, לכן הקפידו לתכנן פעילויות שניתן להזמין עוד לפני העלייה על הספינה – הדבר נכון במיוחד בכל הנוגע לסיורי החוף.

10. אל תתפשרו על מומחיות. כשמדובר בהפלגות, עצה מקצועית היא לעתים קרובות הכרחית ויכולה לעשות את ההבדל בין חוויה מדהימה לאכזבה גדולה (וזו הסיבה העיקרית לכך שמירב ההפלגות מוזמנות באמצעות סוכני נסיעות).

לחבילות שייט ברחבי העולם לחצו כאן >>

הכתבה באדיבות אופיר טורס


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.