תפריט עמוד
1. מלון הקרח, שוודיה
מעבר לחוג הקוטב הצפוני, בעיירה יוקאסרווי (Jukkasjarvi), ניצב, כמה חודשים בכל שנה, מלון הקרח הגדול בעולם. אלפי טונות של קרח ושלג משמשים כדי לבנות שישים חדרים זוגיים ו-25 סוויטות, לובי, מרכז לאמנות קרח, אולם קולנוע, בר, שאין בו מחסור בקוביות קרח, עם כוסות מים קפואים וכנסייה בה מתקיימות חתונות, הטבלות וחגיגות חג המולד.
הכול החל ב-1990. הרעיון המקורי היה לבנות חדר בו ילונו המבקרים בתערוכות אמנות הקרח שהתקיימו במקום. כיום מגיעים מדי שנה אמנים מקומיים ובינלאומיים כדי לתרום מכישרונם לבניית המלון, החדרים, הדלתות, הריהוט והפסלים – הכול מקרח. הבנייה מתחילה בנובמבר ומסתיימת באמצע דצמבר. המלון נסגר (או בעצם נמס), בסוף אפריל-תחילת מאי, עם בואן של קרני השמש החמימות הראשונות.
איפה: בצפון לפלנד, כ-17 קילומטר מקירונה (Kiruna) וכ-12 קילומטר משדה התעופה שלה.
מחיר: לינה בחדרי הקרח תעלה מ-214 אירו לאדם בחדר זוגי. אפשר להגיע לביקור יומי, במחיר של כ-11 אירו לאדם. תאום ביקורים בטלפון: 46-98066800.
הזמנות בטלפון: 46-98066800.
מידע נוסף: אתר המלון.
2. פסטיבל Burning Man, ארצות הברית
מדי שנה עושים את דרכם במדבר אלפי אנשים כדי לברוח מהמציאות היומיומית ולהיכנס לעולם אחר, הזוי ודמיוני. פסטיבל הברנינג מן הוא בהחלט אירוע שלקוח מהחלומות.
במהלך הפסטיבל מקימים המארגנים על מישור ענק ("פלאיה", Playa) במדבר בלאק רוק, עיר שלמה הנקראת בלאק רוק סיטי. במרכז העיר ניצב פסל עץ ענק בדמות אדם המכונה "האיש הבוער", וכפי שניתן לנחש – בסוף הפסטיבל הפסל והעיר כולה עולים בלהבות עד שלא נותר מהם זכר. בכל שנה עוסק הפסטיבל בנושא חדש, סביבו מקימים את כל מתחם האירוע. וכך זה נראה – עיר שמקושטת בפסלי ענק ויצירות אמנות, תושביה לבושים בתלבושות מקוריות או לא לבושים בכלל, ובכל יום מתקיימים בה מופעים ולהטוטים יוצאי דופן.
משנה לשנה גוברת מסחריותו של האירוע ואיתה החשש לאבד את הייחוד והמקוריות.
מתי: השנה הוא יתקיים מה-29 באוגוסט ועד 5 בספטמבר.
כרטיסים: כרגע נותרו למכירה כרטיסים בעלות של 250 דולר בלבד.
כרטיסים אפשר לרכוש דרך האינטרנט.
איך להגיע: מסן פרנסיסקו נוסעים לכיוון רינו שבמדינת נוואדה. הפסטיבל נמצא במרחק קצר משם.
מידע נוסף: אתר הפסטיבל.
3. הקומבה מלה, הודו
אחד האירועים הלא שגרתיים בעולם מתקיים אחת ל-12 שנה בהודו (בפעם האחרונה נערך האירוע בינואר 2001). מדובר בהתכנסות הדתית הגדולה בעולם עם מיליוני עולי רגל שמגיעים לעיר אללאהבאד כדי לקחת חלק במפגש הרוחני, בתקווה לפגוש את הסאדואים (אלו שחיים חיי פרישות), לטבול במי הגנגס הקדושים ולהתנקות מכל החטאים.
נקודת ההתכנסות של כל ההמון האנושי היא הסנגאם שבעיר אללאהבאד, מפגש שלושת הנהרות: הגנגס, הימונה והנהר המיתולוגי והבלתי נראה – סארסווטי, שטבילה בהם נחשבת חוויה רוחנית קדושה ולידה מחדש.
פולחן הטבילה בנהר מתקיים בשישה מועדים שנקבעים על פי מיקום הכוכבים, בדרך כלל בזריחה ובשקיעה. המאמינים שוטפים את גופם, מחטאים את נפשם ושולחים מנחות על גבי הזרם. נזירי הסאדהו צועדים עירומים לכיוון הנהר ועולי הרגל חולקים להם כבוד רב.
איך להגיע: מישראל טסים לדלהי ומשם ברכבת אקספרס (כעשר שעות) לתחנת הרכבת המרכזית של אללאהבאד.
מידע נוסף: האתר הרשמי של הקומבה מלה.
4. הפאליו בסיינה, טוסקנה, איטליה
ב-2 ביולי וב-16 באוגוסט, שובתים תושביה של העיר סיינה בצפון איטליה מכל מלאכה ויוצאים לחגוג את מרוץ הסוסים של סיינה – הפאליו (Palio), שמתקיים לכבודה של מריה הקדושה ומקורו בתקופת ימי הביניים.
במרוץ מתחרים נציגים מעשרה רבעים (קונטראדה, Contrade) שונים בסיינה (בעיר 17 רבעים), כאשר לכל רובע יש מסורת, סמל, צבעים ותלבושות שמאפיינים אותו.
לכבוד האירוע מכסים את כיכר "הקאמפו" בעפר והופכים אותה למסלול מרוצים.
ביום האירוע ממלאים את הכיכר המוני אנשים, כולם ממהרים לתפוס מקום ביציעים שמסביב, על הגגות ובמרפסות הבתים. הרוכבים וסוסיהם ממתינים לאות הפתיחה, וברגע המכריע פורצים בדהרה קדימה ומקיפים את הכיכר שלוש פעמים. המרוץ עצמו נמשך כתשעים שניות בלבד, אבל ההתרגשות עצומה.
בסיום המרוץ הזוכה מקבל את הפאליו – דגל משי (המכונה על ידי המקומיים "הסמרטוט") עליו מצוירת דמותה של מריה הקדושה. הפרס האמיתי הוא כמובן הכבוד הגדול לה זוכה הרובע המנצח.
איך להגיע: טסים לפירנצה ומשם שוכרים רכב או לוקחים אוטובוס לסיינה.
מידע נוסף: לשכת המידע בסיינה, מדריך סיינה.
5. זריחה באבו סימבל, מצרים
פעמיים בשנה מתחולל מעין "נס" במקדש שבדרום מצרים. קרני השמש הזורחת חודרות בימים אלו אל תוככי המקדש, זוחלות לתוך האפלולית ומאירות את האבנים העתיקות. ברגע השיא נופלות קרני השמש על דמויותיהם המפוסלות בנות מעל שלושת אלפים השנה של רעמסס, אמון ורע.
ה"נס" יוצא הדופן לא התגלה במקרה, אלא תוכנן בקפידה. המקדש המיוחד נבנה ב1279-1213- לפני הספירה למען רעמסס השני. המלך המצרי דרש להקפיד על דיוק כדי ליצור מבנה מושלם, שפעמיים בשנה מואר ברגע הזריחה – פעם אחת ביום עלייתו של רעמסס לכס המלכות ובפעם השנייה ביום הולדתו. המקדש נחצב כולו בסלע, בחזיתו ארבעה פסלי ענק ובתוכו ציורים מרהיבים.
בתחילת שנות השישים של המאה העשרים לאחר בניית סכר אסואן, הוזז המקדש למקום גבוה יותר במבצע הצלה בינלאומי ובעקבות העברתו מתרחש ה"נס" יום אחד לאחר התאריך המקורי.
מתי: פעמיים בשנה, בדרך כלל ב-22 באוקטובר וב-22 בפברואר.
מידע נוסף: אתר עם מידע על מקדש אבו סימבל, אתר תיירות במצרים.
6. חגיגת כדורים פורחים, אלבוקרקי, ניו מקסיקו
מדי שנה, בתחילת אוקטובר, מתכנסים בלב המדבר בדרום ארצות הברית כמאה אלף טייסים ותיירים מכל העולם להשתתף באליפות הכדורים הפורחים באלבוקרקי. מאות כדורים פורחים וצבעוניים ממלאים את שמי העיר, ובכל אחד מהם נציגים ממדינה אחרת. החגיגה היא מצד אחד מפגן של אחווה וכיף ומצד שני תחרות רצינית בין טייסי הכדורים הפורחים הטובים בעולם.
במהלך השבוע מתרחשים כמה אירועים מיוחדים, בהם ה-Balloon Glow. בערב הראשון, לקראת השקיעה מנפחים את מאות הכדורים הפורחים. הלהבות שמחממות את האוויר בכדורים מאירות את שמי הלילה בתאורה מרהיבה, בשמים החשוכים מלאים במאות בלונים צבעוניים, חלקם עגולים וחלקם בצורות שונות. אין ספק כי זהו אחד מרגעי השיא של החגיגות באלבוקרקי.
במהלך הימים הבאים מתחרים בכל תחום: מרחק, זמן טיסה, דיוק בהטלת חפצים, ניווט מדויק ברוח, צורות מקוריות וכדומה.
טלפון: (505)8211000.
מידע נוסף: אתר האירוע והאתר הרשמי של העיר אלבוקרקי.
7. הפריחה בנמקוואלנד, דרום אפריקה
מדי שנה לקראת סוף אוגוסט-תחילת ספטמבר מתרחשת באזור נמקוואלנד הצחיח תופעת טבע יוצאת דופן ועוצרת נשימה. כמו משום מקום פורחים מהאדמה החיוורת מרבדי פריחה עצומים בשלל צבעים שמחים ויופי משגע.
כדי להבין את הייחוד והקסם הרב של תופעת טבע זו, יש להבין כי נמקוואלנד הוא אזור יבש שמתאפיין באקלים קשה וקיצוני. ברוב ימות השנה לא יורד בו גשם ורק לקראת יולי מגיעים הממטרים הראשונים. מתחת לפני השטח היבש מתחבאים זרעים של צמחים חד-שנתיים, אשר נובטים עם בוא הגשם. תקופת הפריחה הפתאומית אינה ארוכה ובמהלכה פורחים בו זמנית כל הפרחים וממלאים שטח של אלפי מטרים מרובעים בכתמים צבעוניים וחגיגיים – כתומים, צהובים וסגלגלים. עם עלייתן של הטמפרטורות, ונשיבתן של רוחות חמות ויבשות נעלמים מרבדי הפריחה הנהדרים כשם שהופיעו, מותירים אחריהם נוף בגוונים של חום-אפור, עד לחגיגה של שנה הבאה.
איך להגיע: מישראל טסים ליוהנסבורג ומשם בטיסה פנימית אל שדה התעופה של קייפטאון. בקייפטאון שוכרים רכב ונוסעים כביש N7 ישירות לספרינגבוק. יש גם טיולים מאורגנים מקייפטאון.
מידע נוסף: האתר הרשמי של נמקוואלנד.
8. הקרנבל הגדול של ריו, ברזיל
הקרנבל האגדי של ריו דה ז'נרו מפורסם בכל העולם כאחיהם הגדול של כל הקרנבלים האחרים ודוגמת מופת לחגיגה לטינית אמיתית בקצב הסמבה.
במשך שנים רבות מהווה פרויקט הקרנבל מקור פרנסה לתושבי העיר, שנדרשים למקצועיות רבה בשל יוקרתו ושמו הטוב של הקרנבל. במשך חודשים רבים שוקדים כולם על הכנת התלבושות, שיעורי הריקוד בבתי הספר המקומיים לסמבה, התכנון המדוקדק וההפקה המורכבת. והתוצאה – ארבעה ימים של שיכרון חושים, ריקודי סמבה סוערים, מוזיקה קצבית, תלבושות גרנדיוזיות, הרבה נוצות, הרבה גופות חשופים, התלהבות ואנרגיות מופלאות שחווים רק פעם בחיים.
לילות הקרנבל מציעים לקהל הרחב אפשריות רבות להמשך החגיגות. מצד אחד מתקיימים נשפי ריקודים מפוארים ויוקרתיים ומסיבות במועדונים ומצד שני מתקיימות מדי ערב חגיגות רחוב שפתוחות לקהל הרחב עם מגוון להקות ומופעים אקזוטיים.
מידע נוסף: האתר הרשמי של הקרנבל בריו.
9. הגרנד פרי של מונטה קרלו
מדי שנה בחודש מאי מתמלאת נסיכות מונקו הקטנה באלפי מבקרים נלהבים, חובבי מהירות וספורט הרפתקני, דוגמניות צמרת, כוכבי קולנוע וידוענים, שבאים במיוחד כדי לצפות במותחן הגדול של עולם הספורט המוטורי העולמי – מרוץ הפרומולה 1 היוקרתי והנוצץ בעולם.
במהלך המרוץ מקיפים המתחרים 78 (כ-260,520 מטר!) הקפות של המסלול אשר עובר ברחובותיה הראשיים והצרים של מונטה קרלו. מסלול זה הינו יחיד במינו בשל היותו קטן, צר ובעל עיקולים חדים ומסוכנים.
מכוניות הפרומולה 1 מגיעות למהירויות עצומות של 280 קמ"ש ויותר ולכן חלק בלתי נמנע מהתחרות הן התאונות הרבות שלעיתים מסתיימות בפגיעות לא נעימות.
בעלי המזל והממון יזכו לצפות במרוץ עוצר הנשימה מהיאכטות הפרטיות שלהם אשר עוגנות בנמל העיר. שאר הצופים מוזמנים לצפות מבמת התצפית המיוחדת ומהאזורים המתוחמים לאורך המסלול.
כרטיסים: אפשר לרכוש בקופת הכרטיסים המקומית, או באינטרנט.
מידע נוסף: במועדון הרכב של מונקו, באתר האינטרנט הכולל מידע על מונקו והגרנד פרי.
10. חגיגות פריחת הדובדבן ביפן ובוושינגטון
מדי שנה בעונת האביב פורצת במלוא הדרה פריחת הדובדבן הססגונית ומקשטת את העצים בצבעי ורוד ולבן, זהו הזמן לחגיגת הטבע המופלאה של הדובדבנים.
ביפן ישנם מאות סוגים של עצי דובדבן והם פזורים בכל מקום – בשטחים פתוחים, בגנים, ברחובות, בחצרות הבתים ואפילו בבתי הקברות.
בכל ערי יפן, מהדרום ועד הצפון, מנצלים אלפי אנשים את הפריחה הקצרה (כעשרה ימים) כדי לצאת אל הטבע ולערוך את הפיקניקים המסורתיים. מתחת לכל עץ מתמקמות קבוצות של אנשים על מחצלות, הם שותים סאקי ובירה, אוכלים ארוחה קלה, משוחחים ושרים.
באותו הזמן נערכות חגיגות דומות בוושינגטון, בירת ארצות הברית. במהלך החגיגות נערכת בעיר תהלוכה לאורך שדרת Constitution בין הרחובות7 ל-17. בנוסף לתהלוכה מתקיימות גם חגיגת של טעימות סושי וסאקי, טקסי נטיעת עצים ומופע זיקוקי דינור שמסמל את סיום החגיגות.
מידע נוסף: לשכת המבקרים בטוקיו, האתר הרשמי של פריחת הדובדבן בוושינגטון.
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.