תפריט עמוד

תיק תרופות לטיול הגדול

רגע לפני שעולים על המטוס לטיול התרמילאים הגדול, חשוב לארוז תיק תרופות עם כל מה שאתם עלולים להזדקק לו. הנה המלצות לדברים שיש לשים בתיק התרופות, על כל צרה שלא תבוא

ההתרגשות בשיאה. הנה הגיע התאריך המיוחל לטיסה שתיקח אתכם לטיול הגדול. חסכתם כסף, עבדתם קשה, תכננתם מסלול, קיבלתם המלצות והחלום להיות על חוף לבן מבודד או בטרק פראי קרוב יותר מתמיד.

לצד התכנון והציפייה לטיול ממושך שכזה, יש גם לתת תשומת לב רצינית להכנת תיק התרופות שאותו תיקחו אתכם, תיק זה יגבה אתכם במידת הצורך אם חלילה יצוצו בעיות בריאותיות תוך כדי הטיול. הנטייה לצאת רק עם תיק גב "קל עד כמה שניתן", ללא חשיבה מה עלול לקרות – מסוכנת. היא לא שווה את הסיכונים הבריאותיים ועדיף לצאת מוכנים לכל תרחיש, במיוחד אם ידועות אצלכם בעיות בריאותיות כרוניות הדורשות טיפול שוטף. אם אתם נמנים על אלו, חשוב להצטייד בכמות מספקת של תרופות כבר בארץ ולא בחו"ל, מאחר שלעיתים אין זהות בין התרופות ובמספר מקומות בעולם שוק התרופות המזויפות פורח.

איך לסדר את תיק התרופות?
בבואנו לסדר את תיק התרופות לטיול הגדול, בהנחה שאתם יוצאים ליעד אקזוטי ולא למדינה מפותחת עם שירותי בריאות ועזרה ראשונה זמינים, עלינו להיצמד לרשימה בסיסית המכסה כמה תסריטים אפשריים. מפו את היעדים ובהתאם הכינו את התיק הרלוונטי. הבינו מראש מה מעניין אתכם במדינה שבה תבקרו ושקללו גם את הצרכים הרפואיים – למשל, אם תטיילו בג'ונגלים במרכז אמריקה חשוב להצטייד במשחות נגד עקיצות יתושים, או אם תגיעו למקום שבו קיימת סכנת מלריה חשוב לבצע חיסון טרם היציאה מהארץ ולקחת כגיבוי כדורים נגד המחלה לפי מרשם רופא.

גם אם אתם רוצים לקחת תרמיל קטן וקל, אל תוותרו על תיק תרופות מאובזר היטב

מה חשוב ומומלץ לקחת?
משככי כאבים
כל תרופה ממשפחת משככי הכאבים יכולה לסייע לכם בהתמודדות עם כאבים פנימיים קלים, כגון כאבי ראש או כאבי גרון. לכאבי שרירים ודלקות פרקים קחו את המשחות הרלוונטיות, הן יקלו עליכם באופן מיידי.

מערכת העיכול
מערכת העיכול "חוטפת" ראשונה את השוק התרבותי במקום בו אתם נוחתים. התזונה ברוב הפעמים משתנה לחלוטין, מאכלים חדשים, ריחות, חומרי גלם – הכל שונה ממה שאתם רגילים. הפתיחות לספוג את התרבות המקומית מגיעה לרוב דרך הבטן בדוכני הרחוב, במסעדות או בבתים בהם תלונו ותאכלו, שלשול הנגרם בשל מים מזוהמים או מזון מקולקל ידוע בכינוי "שלשול מטיילים". ולכן, לנושא העיכול יש לתת התייחסות מיטבית. הכניסו לתיק תמיסות מלחים לשתייה נגד התייבשות ואיבוד נוזלים, תרופות נגד בחילות (לאלו שמתכננים שייט), תרופות נוגדות כאבי בטן ובעיקר תרופות נגד שלשולים. לעניין לא נעים אך שכיח זה, חשוב להתמקד בתכשיר שנותן מענה בהפחתת תסמיני השלשול במהירות (תוך 12 שעות) ובמקביל מסייע בהבראת ושיקום דופן המעי ולא רק מפסיק את השלשול לפרק זמן קצר.

עור
הכניסו לתיק דוחי יתושים למיניהם, משחות לעקיצות וכוויות, מקדמי הגנה נגד שמש (חשוב ביותר, במיוחד לאלו המתכוונים לטפס או לשהות בחופים זמן ממושך) וכמובן משחות נגד פטריות שעלולות לצוץ ושכיחות במיוחד לאחר כמה ימי הליכה בלחות של יערות טרופיים. שינויי האקלים משפיעים גם על רמת הלחות של העור. היובש בעור ובשפתיים עלול להיפך לחתכים כואבים, לכן קחו עמכם קרם גוף טיפולי ומשחות ליובש בשפתיים.

עזרה ראשונה
על מנת שתוכלו לתת מענה מיידי לבעיות כגון חתכים ופציעות, אתם חייבים לכלול בתיק חומרי חיטוי ועזרי חבישה. בנוסף, מד חום (עדיף דיגיטלי), מחטאי ידיים, אלכוהול, מי חמצן, פלסטרים, תחבושות, תחבושת אלסטית, פדים סטריליים וטבליות לחיטוי מים.

לא לשכוח גם:
גלולות נגד היריון, קונדומים, תכשירים נגד תגובות אלרגיות וכמובן מזרק למי שמוגדר כסובל מאלרגיה ברמה מסכנת חיים. למרכיבי עדשות מגע או משקפיים: תמיסה לעדשות, טיפות נגד יובש בעיניים וזוג נוסף של עדשות או משקפיים. חולים הנוטלים תרופות כרוניות, לא לשכוח את התרופות האישיות.

הקפידו לארגן את תיק התרופות בצורה נוחה, גם אם לא תעשו בו שימוש תכוף ורוב הסיכויים שהוא יימעך בתחתית התיק. נסו לארגן את התרופות כך שהן מסודרות על פי נושאים, עטופות בניילון ששומר עליהן ומונע דליפה של משחות. הכירו את השימוש הנכון מבחינת ההתוויה לכל דבר ודבר, ומומלץ גם לרשום בצד את ההוראות כדי שאם הקופסה תינזק תדעו כיצד לנהוג.

אבי יוסופוב – רוקח ומנכ"ל ברשת בתי המרקחת פנופארם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.