תפריט עמוד

תאילנד: פסטיבל הסירות בנהר המקונג

השתתפות בפסטיבלים בתאילנד היא דרך מצוינת להכיר מקרוב את התרבות והמסורת המקומית. בחודשי הסתיו כדאי לשים לב בעיקר לאירועים המתקיימים סביב נהר המקונג

מדי שנה בחודשים ספטמבר עד נובמבר מפנים תושבי תאילנד את היומן כדי לחגוג תרבות ומסורת. החגיגה נערכת בעיקר בצפון המדינה והיא כוללת תחרויות בין סירות מירוץ, הדלקת נרות צפים בנהרות והשטה של סירות מיניאטוריות עשויות עלי בננות, במבוק וחומרים צפים.

ב-16 באוקטובר מצוין סיום הצום הבודהיסטי בנהר המקונג ובו שורה ארוכה של טקסים פולחניים באווירה מיוחדת. גולת הכותרת היא הקדשת ערב סיום הצום להשטת עשרות סירות מוארות, ותהלוכת בוקר מפוארת בליווי רקדנים מקומיים. האירוע נערך בפרובינציית Nakhon Phanom והוא מסמן את תחילת עונת הפסטיבלים.

מדריך מסע אחר לתאילנד


דיג פורש רשת בנהר המקונג בתאילנד | צילומים: שאטרסטוק

מה מיוחד בנהר המקונג?
כדי להבין את אופי האירוע צריך לחזור אחורה ולהזכיר את המאפיינים של נהר המקונג. זהו אחד הנהרות הגדולים ביבשת אסיה, ואורכו 4,350 ק"מ. המקונג זורם דרך סין, בורמה, לאוס, תאילנד, קמבודיה ווייטנאם, והוא הנהר ה-11 באורכו בעולם. המקור שלו בצ'ינגהאי שבסין והוא נשפך לים סין הדרומי בדרום וייטנאם. בשיאו מגיע הנהר לגובה של 5,224 מטר ויש בו מגוון ביולוגי עשיר עם למעלה מ-1,200 מיני דגים.

תאילנד ידועה בפסטיבלים המרהיבים שלה. השילוב בין המאפיינים של נהר המקונג לבין החגיגה הצבעונית בפסטיבלים מותיר את רישומו על התיירים, וקשה להישאר אדישים גם לחגיגות הפרחים והטבע, חגי ההודיה לנהרות והמים והמועדים המסורתיים.

בנוסף, בתקופת הפסטיבלים של ספטמבר-נובמבר מתקיימים טקסים ייחודיים, תחרויות יופי, ירידי אוכל וריקודים. ה-5 בדצמבר מוקדש לחגיגות יום הולדתו של המלך ראמה התשיעי. חגיגת יום ההולדת כוללת טקס הדלקת נרות לאומי בנוכחות ראש הממשלה ומופע זיקוקי דינור בשלל צבעים.


שמי בנגקוק מוארים באינספור זיקוקים ססגוניים לכבוד יום ההולדת של המלך

למה כדאי להגיע לצפון תאילנד בעונת הפסטיבלים?
עוד עניין שהופך את השטת הסירות בנהר המקונג לחוויה בלתי נשכחת הוא האקלים. תאילנד היא כידוע מדינה בעלת אקלים טרופי והמאפיין הבולט שלה הוא ריבוי גשמי המונסון. התקופה שבין אמצע מאי לסוף ספטמבר גשומה, חמה ולחה, מנובמבר ועד אמצע מרץ מזג האוויר יבש וקריר יותר. בכל מקרה, קחו אתכם מספיק בגדים להחלפה. הזמן הטוב ביותר לטייל בצפון תאילנד הוא בעונה היבשה, כשהטמפרטורה נוחה וכמעט שאין גשמים. גם בתחילת עונת הפסטיבלים, כאשר יורדים גשמים, יש רצף של ימים בהירים, מה שמאפשר לשלב את הבילוי בפסטיבל עם אטרקציות נוספות באזור.


בלוני נייר עם נרות דולקים מופרחים באוויר בפסטיבל לואי קרא טונג | IRIT / Shutterstock.com

אם אתם מחפשים טיסות לתאילנד במטרה להגיע ולחגוג דווקא בחלק הדרומי, כדאי שתכירו את פסטיבל לואי קרא טונג (Loi Kra Tong). זה הפסטיבל שנחשב לחג האורות התאילנדי והוא מתחיל ב-15 בנובמבר בכל המדינה. הפסטיבל נראה מרשים מקרוב ומרחוק ובמסגרתו מפריחים לאוויר כדורי נייר עם נרות. לפסטיבל הזה שורשים הינדיים, והוא נועד במקור להודות לאלים על גשמי הברכה של סוף עונת המונסונים.

בתמונה הפותחת: מרוץ סירות במקונג | צילום: Thor Jorgen Udvang / Shutterstock.com

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.