תפריט עמוד

תאילנד – המפל שעל השטר

הביקור במפל קרונג ג'ינג בדרום תאילנד היה חוויה עוצמתית, אך עם זאת רועשת למדי. אל סאון המים הנופלים נוספו קולות הילדים שלא שתקו לרגע. ככה זה כשמצטרפים לטיול של בית ספר מקומי

הגענו לנאקון סרי טמראט (Nakhon Si Thammarat), עיר המחוז של פרובינציה תאילנדית הנושאת את אותו השם, והלכנו לברר מה יש לעשות בסביבה. במרכז העיר מצאנו משהו שנראה לנו דומה לסוכנות תיירות. "אני לא יודעת אם זה מתאים לכם", אמרה הבחורה החייכנית אליה פנינו, "אבל בדיוק מחר אנחנו מוציאים טיול לקרונג צ'ינג".

קרונג צ'ינג (Krung Ching) הוא המפורסם במפלי תאילנד, מפורסם עד כדי כך שאחד ממפלסיו מופיע על שטר של 1,000 באט. הטיול, המדריכה הדגישה, אינו מיועד לתיירים אלא מדובר בטיול בית ספר. היא הוסיפה שזהו מסלול הליכה לא ארוך במיוחד, בן ארבעה קילומטרים, שבסופו מגיעים למפל הגדול ביותר בתאילנד. אם תרצו תוכלו להצטרף, אמרה לנו, ונקבה בסכום מגוחך למדי גם במונחים מקומיים. קפצנו על המציאה – סוף סוף משהו שלא מופיע במדריכי התיירים.

תלמידים רעשנים ומפל אדיר
בבוקר המחרת מצאנו את עצמנו במיניבוס עם עוד עשרים נערים ונערות שלא ממש ידעו אנגלית ולא הפסיקו להתרגש מנוכחותנו. ההפתעה האמיתית הייתה למצוא איתנו את אותה סוכנת חייכנית מאמש, מצוידת בכובע ובנעלי הליכה. בתאילנד כמו בתאילנד, הדברים עובדים אחרת. נוכח מספר התיירים האפסי בעיירה, לא ברור כלל למי מיועד משרד הטיולים הלא מוגדר אותו הפעילה הבחורה ובן זוגה. בני הזוג התפרנסו גם מהדרכת תלמידים, ואחת לשבוע יצאו השניים לטייל עם כיתה ללימודי סביבה, קבוצה של תלמידים בני גילים שונים שהתקבצו לתכנית הלימודים המיוחדת, ובין היתר מטיילים יחדיו.

המפל נמצא בלב שמורת הטבע קאו-לואנג (Khao Lung), הקרויה על שם ההר הגבוה בדרום תאילנד (1,835 מטר). בשמורה, 570 קמ"ר של יער גשם טרופי, יותר מ-300 מיני סחלבים, בהם כאלו הגדלים בה בלבד, וכן מינים רבים של בעלי חיים, בהם טפיר מלאי, סרו סומטרי (ממשפחת היעלים), מקוק זנב חזיר, דרבן עב זנב אסייתי, נמר ערפילי, אייל סמבר,סוג של גחן הנקרא בינטורונג, פנתר, טיגריס, חזיר בר, ושני מיני לנגור.

למען האמת, יש גם חסרונות לטיול עם קבוצת תלמידים רעשנים. הצצה באינטרנט מעלה שזהו אתר הצפרות הטוב ביותר בדרום תאילנד. יותר ממאתיים מיני ציפורים, בהם מינים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. ממרחק הזמן אני לא זוכר אף לא אחד ממיני בעלי החיים שראינו באותו יום. כל שנחקק בזכרוני הם המדריך המקסים שמנסה להסות את הילדים, הסבר מאלף על חרק כלשהו שהסתיים במשפט מחץ: "ואז הוא מת בכדי להפוך שוב לזחל", וכמובן את המפל האדיר.

מתברר שהמדריכה המקומית התעלמה מעט מעובדות, והמפל אינו הגדול במדינה, בכל אופן הוא אינו הגבוה ביותר. עם זאת, הנשימה נעתקת נוכח יופיו ועצמתו. למפל יש מדרגות אחדות, ובמרשימה שבהן, זו שמככבת על שטר הכסף, המים נופלים לאורך מצוק תלול בגובה מאה מטר. שם המדרגה, נאן פון שין האר (Nan Fon Sen Har, "טיפות גשם רבות"), מתאר היטב את המבול הנופל מראש הסלע. לשמחתנו, זה היה הגשם היחיד שזכינו לו. לא עניין של מה בכך: האזור חוטף כ-3,500 מילימטר גשם בשנה. גם מזל צריך לפעמים.


שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.