תפריט עמוד
במחזור החיים של כל טכנולוגיה ישנו שלב המכונה "שלב הטוענים לכתר", במהלכו מאיימת טכנולוגיה חדשה להאפיל על טכנולוגיה מבוססת ונפוצה. ברוב המקרים, בתוך זמן לא רב הטכנולוגיה הוותיקה תידחף לשלב הבא במחזור החיים שלה, "שלב ההתיישנות", ולמעשה תיעלם מן השוק הרחב.
ראשיתו של הצילום הקונבנציונלי, המבוסס על תהליך כימי המתבצע במהלך חשיפת סרט הצילום לאור, בשנות הארבעים של המאה ה־19. כעת, פחות ממאתיים שנה לאחר שהומצא, נמצא "הצילום הכימי" בשלב בו טכנולוגיית הצילום הדיגיטלי (הספרתי) דוחפת אותו במהירות לקראת שלב ההתיישנות.
ההוכחה לכך נמצאת במספרים: מדי שנה מוכפל מספר המצלמות הדיגיטליות הנרכשות כל שנה בעולם. על פי נתוני חברת המחקר הגרמנית GFK, בשנת 2005 צפויות להימכר פחות מארבעים מיליון מצלמות סרט, לעומת כשישים מיליון מצלמות דיגיטליות וכ־150 מיליון מצלמות דיגיטליות המשולבות בטלפונים סלולריים. מכירות סרטי הצילום צפויות לרדת ב־12 עד 20 אחוז. חברת ניקון שוקלת להפסיק כליל את ייצור מצלמות הסרט לחובבים, תעשיית מצלמות הסרט הפשוטות בהונג קונג נמצאת בפשיטת רגל וחברת קודאק מפטרת אלפי עובדים שהועסקו בייצור סרטי צילום. למעשה, עד שנת 2008 צפוי כי המצלמות הדיגיטליות יחליפו כמעט לחלוטין את מצלמות הסרט בארצות הברית.

סוד ההצלחה
מה גורם לצילום הדיגיטלי להיות מושא מאווייהם של חובבי צילום רבים כל כך? ניתן לחלק את התשובה לשלושה גורמים עיקריים:

1. איכות
הטכנולוגיה הדיגיטלית ההולכת ומשתכללת מאפשרת לצלמים חובבים להשיג תוצאות צילומיות באיכות שאינה נופלת ולפעמים אף עולה על מה שהיו רגילים לקבל ממצלמת הסרט הישנה.

2. נוחות
חוויית הצילום מועצמת. ניתן לראות את הצילום מיד לאחר ש"תפסנו את הרגע", לחזור עליו במידת הצורך, למחוק אם טעינו, לשפר ולהפיץ בקלות באמצעות הדואר האלקטרוני לכל העולם. בה בעת נוכל לקבל הדפסות איכותיות (ורק את אלו בהן אנו מעוניינים) על נייר צילום צבעוני רגיל במחיר זהה להדפסה מסרט צילום, או להדפיס תמונות בבית באמצעות מדפסת איכותית וזולה. כל זאת מתאפשר ללא צורך ברכישת סרט צילום ופיתוחו. מצלמות סטיל דיגיטליות רבות מאפשרות לצלם גם קטעי וידיאו עם קול.

 
3. אופנתיות
מצלמות דיגיטליות נתפסות כיום כפריט אופנתי המעוצב בהתאם לקהל היעד. קיימות מצלמות צבעוניות, עגולות, משולבות בנגני מוזיקה ובטלפונים סלולריים. על מידת הפופולריות של ההתעניינות בתחום הצילום הדיגיטלי ניתן ללמוד מן המספר הרב של אתרי האינטרנט, הספרים והמגזינים (גם בעברית) העוסקים בתחום ומריבוי ההצעות לקורסים שונים בכל הרמות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.