תפריט עמוד

שייט עצמאי – טיפים ועצות

מים צלולים, אוויר צח, נוף ציורי ופסטורלי והמון רוגע - כל אלה הם חלק בלתי נפרד מחופשת שייט בנהרות ובתעלות ברחבי אירופה. טיפים ועצות לשייט עצמי, והמלצה לשייט בספינת גולט מסורתית בין מפרצים קסומים בים התיכון

החדשות המטרידות שנוחתות עלינו מכל עבר, חום יולי אוגוסט, החופש הגדול, שבו הפעילות העיקרית מתבצעת בין כתלי הבית או קירות הקניון – כל אלה עושים חשק לארוז תיק, לקחת את המשפחה או קבוצת חברים ולנסוע לחו"ל לחופשה שמהווה ניתוק מושלם משאון היום וטרדותיו.

שייט בנהיגה עצמית באירופה היא ללא ספק אופציה לחופשה כזו: זוהי חופשה חווייתית ובלתי נשכחת, שתותיר בכם טעם של עוד. כל מה שצריך זה לבחור את היעד הנכסף – צרפת, אנגליה, אירלנד, הולנד או מדינות אחרות באירופה, שהתברכו במים רבים ובנהרות פסטורליים (הנהרות מאוד רגועים ולא שוצפים וקוצפים), להצטייד בציוד בסיסי קל ונוח ולצאת לדרך.

היתרונות בחופשה מסוג כזה רבים ומגוונים: אין צורך במסלול מתוכנן ומפורט, לא צריך לעשות "וי" על אתר תיירותי כזה או אחר או לרוץ אחר היעד הבא, ובאופן כללי זוהי חופשה שאינה דורשת מאמץ, והיא מורכבת רובה ככולה מרגעי קסם, פסטורליה, רוגע ושלווה אינסופית.

שייט נהרות. תענוג לעצור לאורך הדרך לפיקניק על גדת הנהר הירוקה

כל אחד יכול
אחד היתרונות הבולטים בשייט נהרות נעוץ בעובדה כי למעט הדרכה קצרה כיצד להפעיל את הספינה, אין צורך בהכנות מיוחדות. איש לא מצפה מכם להפוך לסקיפרים, אלא רק להשיט כלי שיט פשוט, קל ונוח להפעלה. "חופשה כזו יכולה להתאים לכל אחד", אומר ישי מולד, מנהל השיווק של חברת "גורדון טורס" המציעה שיט נהרות באירופה, "בין אם מדובר בחופשה משפחתית מגבשת, חופשה רומנטית, ירח דבש או סתם קבוצת חברים שמעוניינים לצאת לחופשה בקצב אחר, שלו ורוגע. חופשה כזו מתאימה לילדים, לילדים בנשמתם וכמובן גם לאנשים מבוגרים שהשייט מהווה עבורם אופציית טיול נוחה וקלה".

אפשר לעצור כמעט בכל מקום שמתחשק, לערוך פיקניק על גדת נהר ירוקה לאורה של שמש נעימה ומלטפת, לצאת לטיול אופניים במסלול ייחודי ומעניין, לשוטט בעיירה קטנה השוכנת ממש על גדת הנהר, להתוודע אל החיים של המקומיים, שדאגתם העיקרית מתמקדת באיזה יין לבחור לארוחת הערב (במקרה של צרפת) או איזו בירה תלווה את ה"פיש אנד צ'יפס" הבריטי המפורסם וכדומה.

הבית הצף – טיפים לחופשת שייט מושלמת
אין צורך בתכנון קפדני – מי שחושש כי טיול כזה מצריך תכנון קפדני, אופרציה מסובכת, עשרות שיחות טלפון טרנס אטלנטיות או אי-מיילים בשפה זרה, יכול להירגע: על ארגון הטיול אמונה החברה המזמינה עבור הנופשים את כלי השיט המבוקש ביעד הנבחר, וזה הופך לביתם למשך שבוע, שבועיים ואפילו יותר.

הגודל כן קובע
– מומלץ לשכור יאכטה שמיועדת למספר נוסעים גדול יותר מהקיים על מנת ליהנות ממרחב מחייה גדול ומרווח.

זורמים עם המים
– גם אם תכננתם מסלול מפורט, אין צורך לדבוק בו. מותר, ואפילו רצוי, להיות ספונטניים ולעשות מה שמתחשק באותו הרגע: לעצור ולטייל בכפר ציורי שאינו כתוב בשום ספר הדרכה, לקפוץ לפאב שכוח אל באנגליה או לבקר במסעדה מקומית משובחת, שאינה מוזכרת במדריך מישלן.

שטים וקוראים
– טיול כזה מחזיר אותנו לימים רחוקים, לסיפורי מסעות ולילדות נשכחת. רצוי להצטייד בספר שמזמן תכננתם לקרוא אבל לא היה לכם זמן, ולהתענג על התחושה שאתם לא ממהרים לשום מקום ואפשר להתמכר להנאת הקריאה מבלי לחוש יסורי מצפון.

הצטיידו במזומנים
– לאורך המסלול תתקלו בכפרים ועיירות שהקדמה טרם הגיעה אליהם, לכן מומלץ להצטייד בכסף מזומן על מנת לא להיתקע.

ערבי גיבוש ומשחק – השייט מהווה הזדמנות מצוינת לגיבוש משפחתי ולבילוי זמן איכות עם הילדים או עם חברים. הצטיידו מראש במשחקים יצירתיים, קלפים או ספרים בהתאם לגיל הילדים.

 

ספינת גולט. הפלגה תפורה בדיוק על פי דרישות השטים והסגנון שלהם

שייט בגולט: הפלגה בסגנון אישי
סוג אחר של נופש על המים, שבו לא תצטרכו לעשות דבר מלבד ליהנות מהים, השמש, הרוח הקלילה והנופים המרהיבים הוא נופש על גולט. הנופש הייחודי והפרטי הזה מתאים לזוגות, למשפחות או לקבוצת חברים, והוא משלב שירות ונוחיות יחד עם הפלגה התפורה בדיוק על פי דרישת המשתתפים וסגנונם. הלקוח יכול לבחור בעצמו את מסלול ההפלגה, את נקודות העצירה ואת מקומות הסיור.

ספינות הגולט (Gulet) הן ספינות עץ קלאסיות, עם מפרש ומנוע, ששימשו בעבר למשא ולדיג. בשנים האחרונות הן הוסבו לספינות נוחות ומצוידות היטב המציעות שייט מפנק ומלא תוכן. המבנה המיוחד שלהן מאפשר להגיע איתן למפרצים מיוחדים ומרהיבים. אורך ספינת גולט נע בין 24 ל-45 מטר, והיא יכולה להשיט עד 24 אנשים. אפשר לבחור מתוך כ-30 סוגים של ספינות בגדלים שונים וברמות שונות, בהתאם לסגנון ההפלגה שתבחרו ולמספר האנשים בקבוצה שלכם.

ספינות הגולט מצוידות היטב, והן כוללות מטבח מאובזר, סלון עם מערכת שמע ופינת טלוויזיה, סיפון עם מזרונים לרביצה נינוחה וקבינות ממוזגות עם שירותים ומקלחת אישיים. על הספינה יש כל מה שדרוש להנאה מושלמת בים: ציוד שחייה וצלילה, קנו, גלשן רוח, אופנוע ים וציוד סקי מים ועוד. הגולט מפליגה בים התיכון במקומות מוגנים, בין איים ומפרצים, והשוהים על סיפונה נהנים מהפלגה שקטה ויציבה, ללא חשש ממחלת ים. צוות הספינה דואג לכל צורכיהם של הנופשים, כולל השטת הספינה, בישול הארוחות, ניקיון ותחזוקה. להפלגה מתלווה נציג של החברה ומדריכים מקומיים שמלווים את הקבוצה בסיורי חוף ובפעילויות השונות.

– הכתבה באדיבות גורדון טורס –

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.