תפריט עמוד

שייט באיים הקריביים

עם חופי ים יפהפיים, תרבויות מגוונות ונופים פסטורליים, האיים הקריביים הם יעד הדגל של עולם הקרוזים. לאן שטים בים הקריבי? איפה עוצרים במהלך ההפלגה? מה עושים באיים השונים? קבלו את מדריך ההפלגות לאיים הקריביים

הים הקריבי הוא חלק מהאוקיינוס האטלנטי – האיים הפזורים באזור יוצרים מעין שובר גלים בצורת רצף איים. הרצף הזה של האיים, מקובה בצפון ועד טרינידד בדרום, הופך את הים הקריבי לשקט ונוח ומתאים מאוד לסיורי שייט.

בים הקריבי יש איים רבים, חלקם גדולים ומהווים מדינות עצמאיות, אחרים הם חלק מרצף איים השייכים למדינה מסוימת. ישנם איים שהם שטחי חסות המהווים עדות למעצמות שפעלו במשך דורות באזור, וישנם גם איים זעירים שכלל אינם מיושבים. באיים הקריביים התגוררו בני שבט הקריב ובני שבטים אחרים, עד לבואו של כריסטופר קולומבוס בשנת 1492.


החופים היפהפיים ומי הטורקיז הצלולים הם ממוקדי המשיכה העיקריים של האיים הקריביים

במהלך השנים שלטו באיים הספרדים, האנגלים, הצרפתים וההולנדים, וכולם הותירו את חותמם. אל אלה התווספו העבדים שהובאו מאפריקה וכך נוצרו חברות חדשות מעירוב של המקומיים לאלה שהגיעו לאיים במהלך השנים. גם היהודים הגיעו לקריביים ויסדו כאן קהילות קטנות אך מרשימות. בכמה איים עומדים עד היום בתי כנסת יפים ומיוחדים, אשר חלקם עדיין בשימוש.

חופים יפים כמו חלום
על אף ההיסטוריה המרתקת והתרבות הייחודית, מוקדי המשיכה העיקריים של האיים הקריביים הם הטבע והחופים. יש באיים שפע של אתרי טבע ונופים יוצאי דופן, עם הרים, יערות טרופיים, מפלים, מעיינות חמים ומערות. חופי הרחצה בקריביים נהדרים ומזמינים לשחייה, צלילה ודיג. את החוויה משלימות הערים הקולוניאליות, שבהן אפשר ליהנות מאדריכלות יפה, שווקים מלאי חן, מוזיקה נהדרת וקולינריה ייחודית. מזג האוויר הטרופי תורם אף הוא לתחושה של חופש ואקזוטיקה.


האנייה Empress of the Seas מפליגה לאיים הקריביים

השייט בקריביים פופולרי במיוחד בקרב זוגות, שבוחרים לחגוג בדרך זו את ירח הדבש שלהם. יחד עם זאת, השייט בקריביים מושך גם משפחות רבות, אוהבי טבע, חובבי גלישה וצלילה, ולמעשה את כל מי שאוהב את החיים הטובים.

כמעט כל חברות השייט מציעות מסלולי שייט מגוונים ורבים בקריביים, ובהן רויאל קריביאן, נורוויג'ן, קרניבל, סלבריטי, הולנד אמריקה, פרינסס, MSC, דיסני ועוד. השייט בקריביים נמשך לרוב בין ארבעה ימים ועד שבועיים. העונה המועדפת לשייט באיים הקריביים היא החורף, בין נובמבר למאי, כשמזג האוויר באזור נעים ונוח והלחות נמוכה יחסית.


אין רגע דל: אומגה על סיפון Allure of the Seas

אזורי שייט בים הקריבי
אפשר לחלק את השייט באיים הקריביים לשלושה אזורי משנה: הקריביים המזרחיים, הקריביים המערביים והקריביים הדרומיים. מרבית מסלולי השייט יוצאים מפלורידה.

מערב הקריביים
אזור זה פופולרי בעיקר בשל קרבתו לפלורידה והאפשרות לשייט קצר יחסית. לצד עגינה בג'מייקה ובאיי קיימן, הספינות בנתיב זה עוגנות גם בחופי ארצות מרכז אמריקה, במדינות כמו בליז, הונדורס ומקסיקו. נמלי היציאה הם לרוב מיאמי ופורט לודרדייל שבפלורידה. הזמן המומלץ לצאת לשייט במערב הקריביים הוא בחודשים דצמבר ועד מרץ.

ג'מייקה. האי השלישי בגודלו בקריביים מהווה את אחד משיאי ההפלגה במערב הקריביים. ג'מייקה מושכת תיירים רבים הבאים ליהנות מנופיה היפים וחופי הים הרבים, אבל גם כדי לשמוע מוסיקה טובה, ובראש וראשונה מוסיקת רגאיי. בג'מייקה הספינות עוגנות לרוב באוצ'ו-רויס. מומלץ לטייל במפלי נהר דון, או במונטגו ביי, שם יש חופים נהדרים. ג'מייקה מציעה גם ביקור בבתי אחוזה, בהם ייצרו סוכר, קפה, קקאו וכמובן רום.


ביקור בג'מייקה מהווה את אחד משיאי ההפלגה במערב הקריביים

איי קיימן. מושבת כתר בריטית המורכבת משלושה איים, המפורסמים באתרי הצלילה המרהיבים שבהם, מהטובים בעולם. אניות רבות עוגנות בבירת האיים ג'ורג'טאון, בה ניתן לערוךסיורים רגליים, ליהנות ממוזיאון העיר, מאתרים היסטוריים, מהגנים הבוטניים ומחוות צבי הים שבקרבת העיר.

צב ים שוחה ליד איי קיימן. עולם תת ימי עשיר ומלא עניין

מזרח הקריביים
מסלולי השייט במזרח הקריביים כוללים עצירה באיי הבהאמה, שאינם שייכים מבחינה גיאוגרפית לאיים הקריביים, איי הבתולה הבריטיים והאמריקאים, פורטו ריקו, סן מרטין ועוד. הזמן המועדף לצאת לשייט באזור זה הוא בחודשים נובמבר עד מאי.

סנט תומס. האי, שמהווה חלק מאיי הבתולה האמריקאים, הוא אחד מיעדי הקרוזים הפופולריים ביותר. בירת האי, שארלוט אמיליה, היא יעד שופינג אהוב (קניות ללא מכס) ויש בה אתרים היסטוריים, בית כנסת מהמאה ה-19, אקווריום ורכבל שמציע תצפית נהדרת על האזור.

פורטו ריקו. האי, שהוא שטח חסות אמריקאי, הוא עוד יעד פופולרי אליו מגיעות אניות קרוז רבות. יש כאן אתרים היסטוריים רבים, אתרי טבע (הבולט שבהם הוא יער הגשם אל יונקה) והרבה אפשרויות נופש ובילוי. בבירה סאן חואן יש עיר עתיקה, מבצרים, מוזיאונים ועוד.


רחוב בסן חואן, בירת פורטו ריקו

דרום הקריביים
האיים הדרומיים מרוחקים יותר מנמל היציאה בארצות הברית ולכן קצת פחות מוכרים למטיילים. עם היעדים אליהם מגיעות אניות הקרוז ניתן למנות את אנטיגואה, ברבדוס, ארובה, סנט לוסיה, דומיניקה, מרטיניק, סנט קיטס, גרנדה ועוד. הזמן המועדף לצאת לשייט באזור זה הוא בחודשים דצמבר עד אפריל.

אנטיגואה. האי מפורסם בחופיו הנפלאים ובאתרי הצלילה המצוינים שבו. בנוסף לבילוי בחופים ועיסוק בספורט ימי, אפשר לבקר בבירה סנט ג'ונס ובמפעל לייצור סוכר.

ארובה. אי נופש פופולרי עם השפעות הולנדיות, חופים מעולים ואפשרויות רבות לספורט ימי. במרכז האי נמצא הפארק הלאומי אריקוק ובו בריכות, מערות וגשרים טבעיים.


חוף בברבדוס וברקע – אניית קרוז

ברבדוס. אחד האיים הפופולריים והמפותחים ביותר בדרום הקריביים, עם השפעות בריטיות מובהקות. בירת האי ברידג'טאון היא עיר תוססת עם ארכיטקטורה קולוניאלית, אתרים היסטוריים ובית כנסת. בנוסף, מציע האי ביקור בחוות ומטעים, גן בוטני יפהפה, מזקקות רום, פסטיבלים וספורט ימי.

שייט באיי הבהאמה
לאלה שזמנם קצר ובכל זאת רוצים לצאת לשייט מפלורידה, הפלגה לאיי הבהאמה מספקת טעימה קצרה וזולה יחסית מעולם הקרוזים. כל סיורי השייט לאיי הבהאמה כוללים עגינה בנסאו, בירת האיים, עיר תוססת עם ארכיטקטורה קולוניאלית, גנים בוטניים, אתרים היסטוריים ומרכזי בילוי וקניות. בנוסף, מציעים הסיורים בילוי בחופים היפים שהאיים מפורסמים בהם ובעיקר הנאה ממנעמי האנייה.


למרות שמבחינה גיאוגרפית איי הבהאמה אינם שייכים לקריביים, הפלגות רבות כוללות עצירה גם בהם

ההפלגות לאיי הבהאמה נמשכות בין שלושה לחמישה ימים ומרביתן יוצאות מנמל מיאמי. ההפלגות יוצאות ברוב חודשי השנה.

לקריאה נוספת:

הפלגות חורף – יעדי השייט הנחשקים
הפלגות חורף – יעדי השייט הנחשקים
בכל עונות השנה יוצאות הפלגות לתור את הימים והאוקיינוסים, וכך גם בחורף. בין אם אתם חולמים להשתזף בחופים טרופיים, לטייל בנופים געשיים או לשוטט בקרב המוני פינגווינים – כל האפשרויות פתוחות בפניכם בהפלגות חורפיות

 

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.