תפריט עמוד

שופינג וילדים

בכל עיר יש חנויות צעצועים. בערים הגדולות אפשר למצוא חנויות צעצועים ענקיות בעלות שם עולמי לצד חנויות קטנות ששומרות על קסמן המסורתי • חנויות צעצועים ששוות ביקור

חנויות צעצועים מספקות בילוי מצוין, מרתק, משעשע ומרענן גם למבוגרים. בייחוד כאלה שגם בגיל 40 עוד חולמים על הרכבת החשמלית הטובה באמת, כזו שעוד לא קנו להם, או בית הבובות המושלם, כזה שאת הרהיטים הזעירים ואת וילונות התחרה שלו לא מוכרים ברשתות סקנדינביות במבואות נתניה.

בכל עיר גדולה אפשר להפריד בין החנויות הענקיות – שזכו כבר לשם עולמי, לבין החנויות המסורתיות, ששומרות על ייחוד מקומי ומציעות סחורה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. מין מעדנייה של עולם הצעצועים ואסור חלילה לזלזל במעדניות.

לונדון
המליס (Hamleys) היא ירושלים, מכה והותיקן של חנויות הצעצועים בעיר. כל ביקור בחנות הזו מדהים מחדש. בכל פעם מדגימים ומוכרים שם בקומת הקרקע איזה גימיק נפלא, מטוס שחג במעגל, נחש שנראה אמיתי, קופסת קסם מנגנת או תולעת כתומה ושעירה שפשוט אי אפשר לחזור הביתה בלעדיה. בהמליס, שנוסדה לפני 250 שנה, שכללו את המונח "חנות צעצועים" לשלמות. בכל פעם הגענו רק לחצי שעה "כדי לראות" ועזבנו באנחות קורעות לב אחרי שלוש שעות וארנק מדמם. כל העצות שנותנים למהמרים לפני הכניסה לקזינו (תן את הארנק לאשתך, אל תביא יותר מדי מזומן, השאר את כרטיס האשראי במלון) תקפות כאן לחלוטין. אל תחמיצו, גם אם פירושו של דבר שלא תגיעו לחילופי המשמר המלכותי. גם חיילי המשמר היו מעדיפים לשהות אתכם בהמליס.
הכתובת: 188-196 Regent Street,  רכבת תחתית Oxford Circus

בנג'מין פולוק טוי שופ (Benjamin Pollock's Toyshop) – המקום הותיק הזה בקובנט גרדן אמנם נקרא חנות צעצועים אבל הוא מיועד בעיקר למבוגרים. לא בטוח שילדים ידעו להעריך את הצעצועים הויקטוריאניים המשובחים שמוכרים כאן. הדגש העיקרי הוא על תיאטרון, עם בובות, תפאורות קטנות, ספרי הצגות וכדומה. כדאי מאוד לבקר, בייחוד אם נמצאים באזור קובנט גרדן, אבל לא בטוח שכדאי לקנות.
הכתובת: 44 The Market, קובנט גרדן.

אריק סנוק (Eric Snook) – גם החנות הזו נמצאת בקובנט גרדן ובאופן קצת מפתיע היא מציעה מחירים סבירים עם סחורה מעניינת (לא מפתיעה במיוחד) של בובות פרווה, משחקים ובובות.
הכתובת: The Market 32, קובנט גרדן

פריז
Le Ciel Est a Tout le Monde – כיום יש ארבע חנויות שנושאות את השם הזה ("השמיים הם בכל העולם") ברחבי פריז. הראשונה שבהן, ברחוב Gay Lussac 10 ברובע החמישי הוקמה כבר לפני עשרים שנה והצטיינה בכך שמכרה כל מה שעף. ההתמחות העיקרית היתה עפיפונים אבל גם חובבי טיסנים, בומרנגים, פריסבי וכדומה מצאו כאן את אושרם. למעשה זו חנות צעצועים מגוונת ואיכותית מאוד. אלה לא המוצרים הכי זולים אבל בטוח שהם לא יתפרקו עוד לפני שתגיעו למלון.
כתובות: החנויות הנוספות נמצאות ב- Avenue de Trodaire 7, ב-4 rue de Bouchers וב- Rue de Rivoli 99.

Au Nain Bleu – בתחום חנויות הצעצועים זה המוסד הכי מהודר, מכובד, מפורסם ולמרבה הצער גם יקר בעיר. כדאי מאוד לבקר כי זו באמת חנות נפלאה. לא כדאי לקנות כי מלבד המציאות בקומה הראשונה היא יקרה להחריד. בכל אופן אם במדריך אחד כתוב עליה: "חנות הצעצועים הכי מהודרת בעולם" (פרומר) ובמדריך אחר (לונלי פלנט) כתוב שהיא "בדיוק כפי שהייתם מדמיינים שתראה חנות הצעצועים העתיקה ביותר בפריס" אי אפשר להחמיץ את האתר הזה.
אתר אינטרנט

ברצלונה
El Ingenio – זו אחת החנויות הכי מקסימות בברצלונה. אל אינג'ניו מציעה בעיקר טריקים לקוסמים חובבים, בובות להצגות, פיאות נוכריות, מסיכות, תחפושות ומגוון עצום של רעיונות למסיבות נהדרות.
אל אינג'ניו היא מסוג המקומות שעוזר להבין את האופי הקצת מופרע ומשעשע של ברצלונה לא פחות טוב ממוזיאון חואן מירו למשל.
הכתובת: Rauric 6 ברובע הגותי אליו מגיע כל תייר בעיר.

אמסטרדם
Het Paard – משמעות השם היא "סוס" או "פרש" והכוונה לכלי ממשחק השח. החנות הזו מיועדת בעיקר לחובבי משחקים מהסוג של שח, גו, ברידג' ודומיהם אבל גם אוהבי הפאזלים ומשחקי המחשבה האחרים ימצאו כאן מבחר עצום וספרות מקצועית מגוונת. זו לא בדיוק חנות צעצועים אבל זו הזדמנות יחידה לראות מה אפשר לעשות כשאוהבים משחק עתיק כמו "גו".
הכתובת: Schaak en go winkel het paard Haarlemmerdijk 173 .

ניו יורק
FAO Schwarz – טום הנקס בסרט "ביג" העניק לחנות הזו את החותמת הסופית כמפורסמת בעולם כולו. הנקס רקד על פסנתר הענק שניצב בחנות ופרסומת טוב מזו אי אפשר לבקש. שווארץ היא מוסד בניו יורק. המיקום שלה, על השדרה החמישית ליד הסנטרל פארק, נפלא. המבחר במקום כמובן עצום והמחירים סבירים. הדוחק, בעיקר בקומת הקרקע קצת מרתיע אבל שורה ארוכה כל כך של דובוני פרווה אין בשום חנות אחרת. בחלק מן הקומות אפשר לנסות כמה מן המוצרים היותר מעניינים ובדרך כלל המוכרים לא מטרידים ברצון עז מדי לעזור. קשה לחשוב איך אפשר לוותר על ביקור במוסד הזה במהלך שיטוט עם ילדים במנהטן. כדאי מאוד לשלב את זה בביקור בסנטרל פארק הסמוך.
הכתובת: 767 5th Avenue

טויס אר אס – טיימס סקוור – התחרות הממשית ביותר של שווארץ על תואר חנות הצעצועים המרשימה בעיר נמצאת בטיימס סקוור. זו ספינת הדגל של רשת טויס אר אס והיא מרשימה מאוד. גלגל ענק בגובה שלושים מטר ניצב באולם הכניסה. בובת דינוזאור ענק , ששוקל חמישה טון ומתנשא לגובה 15 מטר שולטת על חלל אחר. בית הבובות של בארבי מתנשא כאן לגובה שתי קומות בקנה מידה של בני אדם גבוהים ואלה רק חלק מן המאמצים לזכות בתואר הכי הכי. כל זה לא מיועד למי שוורוד עז עושה לו בחילה. קל מאוד ללכת לאיבוד במרחב החנויות הגדול הזה ואפשר לבלות בו כמה שעות משעשעות.

Dinosaur Hill – זו האנטיתזה לשתי האפשרויות הקודמות. פמלה פריר, בעלת החנות, לא תולה שלט מעל הכניסה כי היא אוהבת סודות. מדובר במוסד די ותיק באיסט וילג', שמוכר צעצועים איכותיים, בלי פלסטיק, בלי בובות מפורסמות, רוב המוצרים הם עבודת יד ויש כאן המון כלי נגינה מקסימים.
הכתובת:  306E 9th Street

סוני וונדר – זו חנות אלקטרוניקה שמאפשרת לחובבי פלייסטיישן להתענג על הגרסה האחרונה של המשחק ללא הגבלה. במקום פועל גם מין מוזיאון שנקרא "סוני וונדר" בו אפשר להפעיל עוד המון מוצרים של הענק היפני וכמובן לקנות המון משחקי מחשב ודומיהם.
הכתובת: 56th Street and Madison Avenue

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.