תפריט עמוד

שווקים בעולם – מה כדאי לקנות איפה

שיטוט בשווקים הוא תמיד תענוג גדול, גם אם אתם לא מתכוונים לקנות דבר. זוהי דרך מצוינת להכיר את התוצרת המקומית, להתערבב עם התושבים המקומיים (בתנאי שלא הגעתם לשוק שכל מטרתו היא למשוך תיירים), להחליף כמה מילים עם המוכרים, לטעום, להריח ולמשש. ברחבי העולם יש כמה שווקים מוכרים מאוד, שתמיד נחמד לחזור אליהם, אבל הפעם בחרנו להמליץ על שווקים אחרים, פחות ידועים, ומה הכי כדאי להביא מכל אחד מהם.

סבונים צבעוניים מהשוק של ניס, צרפת
השוק הפתוח של ניס, Cours Saleya, הוא מקום נפלא. השוק מורכב מכמה אזורים, שהמפורסם בהם הוא שוק הפרחים, אבל יש כאן גם שוק אוכל שיגרום לכם להתעלף מהמראות והריחות ושוק פשפשים עמוס בפיצ'פקס מכל סוג, גודל ושנתון. וכנהוג בערים רבות בסביבת שווקים פתוחים, גם כאן התנקזו לאזור מסעדות ובתי קפה רבים.


השוק של ניס. העיניים לא שבעות מהמראות

העיניים לא שבעות מהמראות והלב חושק באינספור דברים, אבל אם ברצונכם להביא מתנה אחת מיוחדת ומשובחת חפשו את הסבונים הצבעוניים – המכונים סבוני פרובאנס ולפעמים סבוני מרסיי – המסודרים שורות-שורות ומזכירים בגוונים הבוהקים שלהם את ערימות התבלינים של שוקי מרוקו ותורכיה. תוכלו לצרף לכל סבון שכזה גם ספוג טבעי שנשלה מן הים ונמכר בדוכני השוק למתנה יפה, ריחנית ומפנקת.


סבונים צבעוניים בעבודת יד בשוק של ניס

איפה? Cours Saleya, Quai des États-Unis Vieux Nice. פתוח שלישי עד שבת מ-6:00 עד 17:30, בראשון עד 13:30, סגור בימי שני ובחגים.


איזה סבון כדאי לקנות? קונה צעירה מריחה סבון בשוק של ניס

כובעים מהשוק של שפשאוון, מרוקו
שפשאוון (Chefchaouen), בצפון-מערב מרוקו, אינה בהכרח על מסלול המטיילים הרגיל, אבל היא יותר מראויה לביקור. העיר, שזכתה לכינוי "העיר הכחולה" בשל הצבע הכחול של הרחובות והבתים שלה, היא מקום קסום שכמו יצא מתוך סיפורי אלף לילה ולילה. גם המיקום שלה נפלא, למרגלות הרי הריף המרשימים. עכשיו תארו לעצמכם שוק מרוקאי אותנטי בתוך כל היופי הזה ותבינו למה שווה לעצור כאן. בשוק של שפשאוון תמצאו דגים טריים, בשר, ירקות ופירות ולצדם ערב רב של מוצרים מקומיים – שטיחים, צעיפים, כלי חרס וכדי נחושת, כלים להכנת תבשילים מרוקאים, כובעי צמר מחממים ועוד ועוד.


רחובות שפשאוון ובתיה צבועים בכחול

לפיקניק מושלם קנו לחם טרי וצרפו אליו גבינת כבשים וצנצנת של דבש נהדר שמקורו בצמחים הפורחים בהרים. למזכרת שתאריך ימים – חפשו את כובעי הקש המעוטרים ברקמת צמר, שישמשו אתכם כנגד השמש במהלך הטיול וכקישוט נחמד כשתחזרו הביתה.


כובעי קש מעוטרים בשוק של שפשאוון

איפה? השוק נמצא בכיכר המרכזית של העיר, שוק המזון פועל בימים שני וחמישי, אז נמכרת בו תוצרת טרייה מהכפרים שבסביבה.

מאכלי דגים בשוק של הלסינקי, פינלנד
אם שווקים הם מקום נפלא לשיטוט היכרות עם התרבות המקומית, הרי ששוקי אוכל הם הדובדבן שעל הקצפת. שוק האוכל של הלסינקי, הנמצא סמוך לנמל, אינו יוצא מן הכלל: הוא מורכב משני חלקים – שוק סגור, Hall Market, ושוק פתוח הנקרא קאופטורי (Kauppatori). בדוכנים הרבים תמצאו שלל מאכלים טיפוסיים לאזור זה של העולם, ובראש וראשונה – דגים. בין השאר, תוכלו ליהנות כאן מטוגנים של דגי הרינג ("דג מלוח") או מקערה של מרק סלמון.


בשוק של הלסינקי תוכלו לטעום מעדני דגים לצד נקניקיות מבשר של אייל הצפון

בקיץ הדוכנים מתמלאים בסלסילות של פירות יער ותותי בר, וכל השנה אפשר למצוא נקניקים ומוצרי בשר שונים, כולל בשר של אייל הצפון. השוק פתוח כל השנה, גם בחורף, למרות שבאופן טבעי הוא תוסס יותר בימי הקיץ הארוכים מאוד. אם אתם רוצים להביא משהו מכאן הביתה, השוק הוא המקום המומלץ לקנות מזכרות טיפוסיות, כמו חולצות, כובעים, מאפרות וסטיקרים עם שמה של הלסינקי – המחירים כאן נמוכים בהרבה מאלה שבחנויות המזכרות בעיר. מילת אזהרה: הקרבה לים אחראית לכך שיש לכם מתחרים על האוכל – להקות של שחפים נוהגים לעוט על הסועדים ולחטוף את המזון ממש מתוך ידיהם. חוויה היצ'קוקית מצמררת למדי.


בקיץ אפשר למצוא בשוק של הלסינקי מיני פירות יער מפתים

איפה? כיכר השוק, Etelaranta and Pohjoisesplanadi. השוק הסגור (Market Hall) פתוח בימים שני עד שישי בין 8:00 ל-18:00, בשבת עד 17:00. סגור ביום ראשון. השוק הפתוח פתוח בשני עד שישי מ-6:30 עד 18:00 (בשבתהוא נסגר ב-16:00), בקיץ פתוח בימי ראשון עד השעה 17:00.


1, 2, 3 דג מלוח. דוכן של דגי הרינג בשוק של הלסינקי

מוצרים אורגניים בשוק ברודווי, לונדון
אל תתנו לשם לבלבל אתכם, ברודווי מרקט לא נמצא ברחוב המפורסם במנהטן אלא דווקא במזרח לונדון. תושבי לונדון והמבקרים בה פונקו בשווקים משובחים, חלקם ידועים כל כך עד שהפכו למלכודות תיירים, והמקומיים מדירים את רגליהם מהם. אבל ברודווי מרקט אינו כזה, על אף הפופולריות שלו. בשבתות, כאשר השוק פועל, מגיעים לשכונת האקני במזרח לונדון רבים מתושבי העיר התרים אחר מוצרי מזון אורגנים ומנות מפתות משלל מטבחים – המטבח הקריבי, האפריקאי, האסייתי ועוד – והכל במחירים סבירים. אבל לא רק אוכל טוב תמצאו כאן, אלא גם דוכנים עם בגדים, ספרים, פרטי אמנות, חפצים מיד שנייה (ושלישית) וכן הלאה.


רבים מגיעים לברודווי מרקט בזכות מוצרי המזון הטריים, שרבים מהם אורגניים

לפני הקניות, אחריהן או במהלכן מומלץ לעצור באחד הפאבים או בתי הקפה השוקקים שבאזור השוק לכוס בירה או תה אנגלי בלוויית מאפה טרי וכמובן לצפייה בעוברים והשבים. לאווירה הצעירה והתוססת תורמים גם נגני רחוב נלהבים ורוכבי אופניים בבגדי ספורט אופנתיים שעוצרים כאן לצידה לדרך.

איפה? השוק נמצא בשכונת Hackney, במתחם שבין London Fields park ל-Regent's Canal. פתוח בשבתות בין 9:00 ל-17:00. אתר אינטרנט


נגני הרחוב תורמים לאווירה התוססת בברודווי מרקט הלונדוני

בגדי מעצבים (מתחילים) בשוק NYC, בניו יורק
בסופי שבוע אין כמו שיטוט מענג בשוקי הפשפשים של ניו יורק, בהם Hells Kitchen Flea ברחוב 39, בין השדרה התשיעית לעשירית, ושוק הפשפשים הענק בברוקלין (כתובת: Skylight One Hanson). אבל מי שמחפש מציאות מעבר לבגדים וכלי בית משומשים, טוב יעשה אם ישים את פעמיו אל שוק מסוג אחר – The Market NYC, שוק סגור בלבה של שכונת גריניץ' וילג' המקסימה.

תיק מעוצב מ- The Market NYC

בחלל גדול, עם תקרות גבוהות, קירות מסוידים לבן וחלונות המשקיפים אל הרחוב, מציגים מעצבים צעירים בתחילת דרכם ממיטב יצירותיהם – בגדים, תכשיטים, תיקים, משקפים, עניבות, כובעים ואפילו פריטים של הלבשה תחתונה. זאת הזדמנות מצוינת לרכוש במחיר שפוי פריט לבוש חדשני ומעוצב. יש סיכוי כלשהו שהמעצב שרכשתם ממנו תיק, שמלה או ארנק יתגלה כ"דבר החם הבא" ואתם תוכלו להתגאות שגיליתם אותו ראשונים…


תכשיטים מקוריים בשוק בניו יורק. האם זהו המעצב החם הבא?
(התמ
ונות מתוך אתר השוק – themarketnyc.com)

איפה? 159 Bleecker St, פתוח בימים רביעי עד ראשון מהשעה 12:00 – ברביעי, חמישי וראשון פתוח עד 20:00, בשישי ובשבת עד 21:00. פרטים נוספים באתר האינטנרט.

בובות ברבי ותקליטים בשוק רוז בול בפסדינה, קליפורניה
שוק הפשפשים של רוז בול (Rose Bowl Flea Market) מקבץ כמה אייקונים אמריקאים מענגים במיוחד. בראש וראשונה, המיקום של השוק – באצטדיון הרוז בול המפורסם בפסדינה, בית למשחקי הרוז בול של ליגת הפוטבול של הקולג'ים. אבל זאת רק ההתחלה: יותר מ-2,500 מוכרים מציעים כאן את מרכולתם הכוללת אינספור פריטי אמריקנה – תקליטים משנות החמישים והשישים, בובות ברבי מאותה תקופה עם שמלות מיני צמודות או גלימות נשף מצועצעות, פוסטרים של להקות עבר כמו הביץ' בויז והמאנקיז, גלשנים של נערי חוף קליפורנים שמזמן יצאו לפנסיה, שמלות מפוארות שאולי נראו פעם על השטיח האדום, כריות רקומות עם אייקונים טלוויזיוניים, כפתורים עם מסרים פוליטיים עלומים ועוד ועוד.


האם השמלה הזאת נצפתה על השטיח האדום? דוכן בגדים ברוז בול

גם ידוענים בני ימינו נוהגים לבוא לכאן כדי לחפש מציאות – באתר האינטרנט של השוק מצוטטות ג'סיקה אלבה וטיילור סוויפט, המעידות כי הן קונות נלהבות, ויש גם תמונות של מנחות טלוויזיוניות כמו היידי קלום ואמילי הנדרסון נוברות בין הקולבים. שוק המשלב תהילה קליפורנית בת ימינו עם פריטי אספנות וממורביליה מעשורים קודמים, היש טוב מזה? השוק מתקיים פעם בחודש – ביום ראשון השני בכל חודש, והכניסה אליו היא בתשלום.


ברביות בשמלות וינטאז' (מתוצרת בית?) בשוק רוז בול

איפה? 1001 Rose Bowl Drive, פסדינה, מחוז לוס אנג'לס, קליפורניה. השוק פועל בכל יום ראשון השני בחודש ופתוח לקהל הרחב מהשעה 9:00 ועד 16:00 (הקופות נסגרות ב-15:00). כרטיס כניסה רגיל עולה 8 דולר לאדם (ילדים מתחת גיל 12 נכנסים בחינם), מי שרוצה להקדים את ההמונים יכול לרכוש כרטיס VIP לכניסה מהשעה 5:00 (כן, כן – חמש לפנות בוקר!) תמורת 20 דולר, כרטיס כניסה מ-8:00 עולה 15 דולר. אתר אינטרנט

פנינים מהשוק בשנחאי, סין
שנחאי היא גן עדן לחובבי קניות (וגם למי שרק רוצה לשוטט ולהסתכל) – ממותגים בינלאומיים יוקרתיים, דרך מוצרי אלקטרוניקה משוכללים ועד לצעיפי משי דקיקים, וכל מה שביניהם. גם בתחום השווקים יש לעיר הענקית הזאת מה להציע, עם שוקי עתיקות, בדים, בגדים ועוד ועוד. אם אתם מחפשים לקנות מתנה למישהו אהוב שנשאר בבית או סתם לפנק את עצמכם, למה שלא תיגשו לשוק הפנינים Hong Qaio Pearl Market?


מחרוזות פנינים למכירה בשוק בשנחאי

יש כאן כמובן פנינים, בתפזורת ומושחלות במחרוזות, אבל גם עוד המון דברים אחרים: צעיפים, תיקים (כולל תיקים מזויפים של מעצבים ידועים), אוצרות קטנים וגם הרבה מוצרים פשוטים וזולים, מהסוג שסין ידועה בהם.


לא רק פנינים: מחרוזות ססגוניות בשוק הפנינים של שנחאי

איפה? 3721 Hongmei Road, אזור Minhang, פתוח כל יום בין 10:00 ל-22:00.

לקריאה נוספת:

שווקים בעולם - הכי מעניינים
שווקים בעולם – הכי מעניינים
אוזבקיסטן, תורכיה, מרוקו, מקסיקו או גואטמלה. לא משנה היכן נמצא השוק, תמיד מעניין שם. כשיש גם אומנויות, תבלינים ואוכל מקומי – החוויה נהדרת. כמה המלצות לשווקים מסביב לעולם
מסע קניות: איפה לקנות מה
מסע קניות: איפה לקנות מה
המקומות הכי טובים בעולם לעשות בהם קניות, מריהוט, דרך מעדנים ועד לעתיקות


צילומים בכתבה: אייסטוק; לשכת התיירות של הלסינקי – Marita Haukemaa ו-Joni Rousku; פליקר – G Travel, Peter Jowiack, Lyra, Bernard-G, Theory ,Magnus Franklin, Dimitris Kilymis ,Lars Ploughmann, Clint Hamada

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.