תפריט עמוד

שווייץ: שיט באגם לוגאנו

לוגאנו, ששוכנת בקנטון טיצ'ינו שבדרום שווייץ, על הגבול עם איטליה, היא עיר יפהפייה. היא התברכה בנתונים טבעיים נפלאים – היא שוכנת לגדות אגם לוגאנו היפה ותחומה בין שני הרים ירוקים: מונטה ברה ומונטה סאן סלבטורה. גם בכל הקשור למעשה ידי אדם אין לעיר במה להתבייש: זוהי עיר מטופחת, עם כיכרות יפות, מזרקות מרשימות, ארכיטקטורה מעניינת, פארקים בהם פורחים פרחים בשלל צבעים וטיילת מעוטרת דקלים לצד האגם. לאלה יש להוסיף את המסעדות המצוינות, בתי הקפה והגלידריות, כולם בהשראת איטליה השכנה. לאור כל אלה, קל מאוד להתפתות לא לצאת מהעיר. אבל לא כדאי לוותר על יום אחד, ואם אפשר אף יותר, של שיט באגם לוגאנו.

שיט באגם מאפשר לחוות את יופיו של האגם ואת כל פינות החמד שסביבו. במהלכו השיט אפשר להתרשם מנוף האגם, ההרים הכפרים היפים והווילות האופייניות לאזור. בדרך אפשר לעצור ולרדת בתחנות השונות שכל אחת מציעה הפתעה אחרת. יורדים מהסירה, מטיילים ועולים על הסירה הבאה. יש שני מסלולים עיקריים בהם כמה מוקדי עניין. אפשר לשלב את שני המסלולים עם עצירות במה נקודות (אך לא בכולן, כמובן) ביום אחד, אך למיצוי מירבי של האזור ולטיול נינוח כדאי להקדיש לפחות יומיים לשיט באגם. ואם זמנכם בידכם תוכלו לבחון מסלולי שיט נוספים ואפילו לקפוץ לביקור באיטליה השכנה.

הכפר גנדריה. סמטאות צרות ומדרגות שמתפתלות לאורך כל הכפר

כפר ציורי עם אופי ים תיכוני
המסלול הראשון הוא מסלול מעגלי שיוצא מלוגאנו ונמשך כשעה. מוקד המשיכה העיקרי במסלול זה הוא הכפר הציורי גנדריה, אליו מגיעים לאחר 40 דקות של שיט שליו מלוגאנו. לכפר העתיק ששוכן למרגלות מונטה ברה, ניתן להגיע רק ברגל, או בסירה. אחרי שיורדים מהסירה ומתחילים לטפס במעלה המדרגות (ויש לא מעט אלה בכפר), מתגלה הפתעה – הכפר השוויצרי העתיק שבנוי על צלע הר נראה דווקא ים תיכוני, כאילו הוא הועתק מיוון או מדרום איטליה. יש בו סמטאות צרות ומרוצפות אבן, מדרגות שמתפתלות לאורך כל הכפר, גפנים שמשתרגות על הקירות, ואפילו עצי זית. מלבד אלה אין בכפר אטרקציה מיוחדת, הכיף האמיתי הוא לשוטט בין הסמטאות, להתבונן בבתים החינניים והשמורים היטב, להתרשם מנוף האגם ואולי לבקר באחת הגלריות והחנויות שבמקום. כשיתקוף אתכם הרעב, תוכלו לאכול במסעדה לה מרפסת התלויה ממש מעל מימי האגם. אחרי הביקור בכפר אפשר לחזור ללוגאנו בשיט, אבל אפשר גם לצעוד בחזרה ללוגאנו בשביל יפה ומוצל שנמתח לאורך האגם. ההליכה בו נמשכת כשעה וחצי, אבל עשויה להימשך יותר אם תעצרו לארוחה באחת מהמסעדות שבדרך. בדרך חזרה, בין אם תבחרו בשיט או בהליכה, כדאי לעצור בווילה הלנאום, וילה ניאו קלאסית שבתוכה מוזיאון לתרבויות לא אירופיות וסביבה גן יפהפה עם צמחייה טרופית וסוב-טרופית.

 
 עציץ פורח בבית טיפוסי בכפר גנדריה

פארק מיניאטורי ונופים מרהיבים
מסלול השיט השני שיוצא מלוגאנו מאפשר גם הוא לרדת בתחנות השונות לאורך הדרך ולאחר מכן לעלות על הסירה הבאה. שתי התחנות האטרקטיביות ביותר במסלול הן מלידה וקאפולגו. מלידה היא הראשונה מבין השתיים. זוהי עיירה מתוקה, עם חוף רחצה וטיילת יפה לשפת האגם. אלו לבדם לא מהווים סיבה להגיע דווקא לכאן. גולת הכותרת של הביקור במלידה היא סוויס מינאטור – שווייץ המיניאטורית – פארק ובו מפוזרים 120 דגמים של האתרים והמונומנטים המרכזיים בשווייץ, בקנה מידה של 1:25. זה הזמן לזהות אטרקציות בהן כבר ביקרתם, ולהחליט מה עוד אתם רוצים לראות במדינה היפה הזו. בין היתר, תוכלו לבקר בטירת שיון שליד אגם מונטרה, בכפר של היידי במיינפלד, במטה האו"ם בז'נבה, בקתדרלה של באזל, בשדה התעופה של ציריך עוד. לאלה יש להוסיף את דגמיהם של הרי האלפים המושלגים ואגמי הטורקיז. בין הדגמים נוסעות רכבות, לראש ההרים מטפסים רכבלים ובאגמים שטות ספינות. את הפארק מקשטים עצים ננסיים ו-15,000 פרחים. על כל אלה חולשת התפאורה הטבעית המרשימה של אגם לוגאנו וההרים שמסביב: הר סן סלבטורה, הר ג'נרוסו והר סן ג'ורג'יו. זהו אתר חובה לביקור עם ילדים, אבל גם המבוגרים מאוד ייהנו במקום.

ממלידה אפשר גם לצאת לביקור בעיירה העתיקה ביסונה, באמצעות גשר שחוצה את האגם.

פרות, עם פעמונים על הצוואר, רועות במורדות הר ג'נרוסו

התחנה הבאה היא הכפר קאפולגו. בקאפולגו אין מוקדי עניין מיוחדים. הסיבה העיקרית להגיע לכפר היא רכבת השיניים שיוצאת ממנו ומעפילה כמעט עד לפסגתו של הר ג'נרוסו. הדרך, שנמשכת ארבעים דקות, מטפסת במעבה היער. כשמגיעים לתחנת הרכבת שבמעלה ההר אפשר לצאת לטיפוס קליל, שנמשך כרבע שעה, אל הפסגה (1,704 מטר). ביום בהיר עם ראות טובה נשקף מן הפסגה נוף מרהיב, שכולל את אגם לוגאנו, אגמי צפון איטליה ושרשרת הרי האלפים. הטיפוס עצמו נעים, בנוף שוויצרי טיפוסי, ואנו, שביקרנו במקום ביום אביבי, זכינו לפגוש מקרוב פרות שמנות שרעו באחו, פרחים יפים שעיטרו את המדרונות הירוקים והרבה פרפרים צבעוניים. בהר יש כמה מסלולי הליכה, ואפשר לעשות הדרך למטה, או חלק ממנה, ברגל.

משפחת ברבורים שטה באגם לוגאנו

תענוגות קטנים
אלו הם רק כמה מן המקומות שכדאי לבקר בהם בשיט על אגם לוגאנו. עוד לא הזכרנו את הכפר מורקוטה, כפר עתיק ויפהפה שנעים לטייל בין סמטאותיו הצרות, או את העיירה קסלאנו, בה נמצא המוזיאון של מפעל השוקולד אלפרוז – אתר חובה לאוהבי השוקולד. כמעט בכל נקודה בה תעצרו לאורך האגם תמצאו פינת חמד או מוקד עניין כזה או אחר. אם זמנכם בידכם, כדאי לעצור בתחנה שקוסמת לכם, לטייל במקום ולהמשיך הלאה. אם השיט הבא יוצא עוד זמן רב, אפשר לחזור ללוגאנו באוטובוס או ברכבת.

בסיומו של יום, אחרי שגילינו את הסביבה הקרובה של לוגאנו, הגיע הזמן ליהנות מתענוגותיה של העיר. אפשר לטייל בטיילת שליד האגם, לנוח באחד מן הפארקים המטופחים או ליהנות משיטוט ברחובות העיר העתיקה. בעיר יש שפע של מסעדות איטלקיות משובחת, וארוחה בהן היא דרך נהדרת לסיים את היום, וללכת לישון לקראת יום נוסף של טיולים בחבל האיטלקי של שווייץ.

אתר אגם לוגאנו ובו מידע על מסלולי השיט, לוחות הזמנים והמסלולים באזור.

לקריאה נוספת:

טיול משפחתי בשווייץ 
טיול משפחתי בשווייץ

שווייץ היא מדינה אידיאלית לטיול משפחתי. הנופים היפים ירחיבו את לב ההורים, האטרקציות בטבע ושלל אמצעי התחבורה הייחודיים יגרמו אושר לילדים, והתנאים הנוחים ירצו את כולם

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...