תפריט עמוד

שווייץ עם ילדים: חופשת חורף

בחופשת חורף משפחתית קצרה בשווייץ אפשר ליהנות מכל הטוב שיש למדינה היפה הזו להציע: שייט באגמים, נסיעה ברכבות נופיות, טבילה במעיינות חמים, שווקי חג מולד מלאי אווירה, שוקולד מצוין והמון שלג. הצעה לחופשה מהחלומות באזור לוצרן

שווייץ היא אחת מהארצות האהובות עלי בעולם. השילוב של טבע עוצר נשימה ביחד עם ערים יפהפיות, אטרקציות מעשה ידי אדם, תחבורה ציבורית מהמשובחות בעולם, ניקיון מופתי ותחושה שהכל עובד ומתקתק כמו שצריך הופכים את שווייץ למקום שכיף לחזור אליו שוב ושוב.

כבר בביקורי הראשון בשווייץ היה לי ברור שכאשר יהיו לי ילדים ביום מן הימים, אבוא לבקר איתם בארץ היפה הזו. טיול בת המצווה של בתי הבכורה היה הזדמנות מצוינת לממש את ההחלטה. התכנית המקורית היתה לבקר בשווייץ בקיץ, אך העניינים התגלגלו כך שהגענו לשווייץ דווקא בחורף, מה שהתגלה כבחירה נהדרת מכל הבחינות.

שווייץ בחורף היא לא פחות יפה משוויץ של הקיץ, במיוחד אם מגיעים בחודש דצמבר, כשחלק מהמקומות כבר מכוסים במרחבים לבנים, ואילו בחלקם עדיין לא ירד שלג ואפשר ליהנות מהצבעים שמאפיינים את שווייץ בשאר השנה – הכחול של האגמים, הירוק של כרי המרעה ואדום ביערות שנמצאים בשלכת. לאלה יש להוסיף את הערים אשר כולן מקושטות ומוארות לקראת חג המולד. יש עוד יתרון בולט לביקור חורפי בשווייץ  – מחירי הלינה זולים יותר, המחירים של חלק מהפסים לתחבורה הציבורית זולים יותר, ועומס התיירות יורד משמעותית, כך שתוכלו לטייל בנחת, בלי להידחק בתורים, ולמצות מכל אתר את המיטב.

כפר טיפוסי בשווייץ בחורף. ארץ פלאות חורפית | צילום: Ipsimus, שאטרסטוק

כפר טיפוסי בשווייץ בחורף. ארץ פלאות חורפית | צילום: Ipsimus, שאטרסטוק

החופשה הקצרה שלנו התמקדה באזור לוצרן, ראשית משום שהעיר היפה הזו מרוחקת 70 דקות נסיעה בלבד ברכבת מנמל התעופה הבינלאומי של ציריך. שנית, ולא פחות חשוב, בגלל שהעיר היפה הזאת אפשרה לנו ליהנות מכל העולמות: מצד אחד האטרקציות העירוניות ואווירת חג המולד, מצד שני קרבה לכמה מההרים היפים במרכז שווייץ, עם תחבורה ציבורית נוחה במיוחד. ואם כבר עוסקים בתחבורה ציבורית, אל תהססו להשתמש בה. בחורף, הנסיעה בכבישים החלקים, אשר חלקם מכוסים שלג, עלולה להיות מסוכנת, בעיקר למי שלא מנוסה בכך. התחבורה הציבורית בשווייץ, לעומת זאת, נוחה להפליא, מגיעה לכל מקום, גם לכפרים הנידחים ביותר, מדויקת ומציעה נופים נפלאים.

השוקולד השוויצרי הוא סיבה נוספת לכך שילדים מתאהבים בשווייץ | צילום: Alexander Chaikin, שאטרסטוק

השוקולד השווייצרי הוא סיבה נוספת לכך שילדים מתאהבים בשווייץ | צילום: Alexander Chaikin, שאטרסטוק

איך מתמודדים עם הקור?

משפט ידוע בשווייץ אומר ש"אין מזג אוויר לא יפה, יש רק לבוש לא מתאים". לכן הצטיידו בהתאם. כדאי להתלבש בשיטת השכבות – בשכבה הקרובה יותר לגוף – לבוש תרמי איכותי, מעליה לבוש יומיומי כמו סוודר ומכנסיים, ומעל הכל מעיל חם שמגן גם מפני הגשם. לאלה יש להוסיף מגפיים חמים ואטומים למים, גרביים עבות, צעיף, כובע וכפפות. כל אלה נדרשים במיוחד כשמטיילים בהרים. ברגע שנכנסים פנימה, בין אם למוזיאון, רכבת, אנייה או חנות – הכל מחומם היטב (אפילו יותר מדי), ואפשר להתחיל להשיל מעליכם פרטי לבוש. גם לאוכל השווייצרי המסורתי, שכולל פונדו – גבינה מותכת מבעבעת בה טובלים קוביות לחם, או ראקלט – תפודים מבושלים עליהם יוצקים גבינה מותכת, לצד מלפפונים חמוצים ובצלצלים – יש אפקט מחמם ומנחם.

כשמתלבשים חם ואוכלים פונדו וראקלט, לא מרגישים את הקור גם כשהטמפרטורות יורדות מתחת לאפס | צילום: FamVeld, שאטרסטוק

כשמתלבשים חם ואוכלים פונדו וראקלט, לא מרגישים את הקור גם כשהטמפרטורות יורדות מתחת לאפס | צילום: FamVeld, שאטרסטוק

אז מה אפשר לעשות בלוצרן ובסביבתה בחופשת חורף?

לוצרן: שווקי חג מולד, החלקה על הקרח ושוקולד

לוצרן נחשבת, ולא במקרה, לאחת מהערים היפות בשווייץ. היא שוכנת לגדות אגם, יש לה עיר עתיקה יפהפייה ומעליה מתנשאים הרי האלפים על פסגותיהם המושלגות. לוצרן היא עיר נהדרת לסיור עירוני. אפשר לחצות את גשר הקאפלבריקה, גשר העץ המקורה המפורסם של העיר, לטייל ברחובות העיר העתיקה, בין הבתים שכל אחד מהם שונה ממשנהו, ולהאכיל את הברווזים והברבורים באגם. העיר העתיקה גדושה גם בחנויות ובוטיקים ייחודיים. ילדים (וגם ההורים שלהם) לא יוכלו להישאר אדישים אל מול בוטיקי השוקולד שחלונות הראווה שלהם מקושטים ומעוצבים להפליא והוויטרינות שלהם עמוסות בפרלינים מפתים ושאר ממתקים.

חלונות הראווה של הקונדיטוריות ובוטיקי השוקולד מקושטים ומעוצבים להפליא | צילום: סימי שאואר

חלונות הראווה של הקונדיטוריות ובוטיקי השוקולד מקושטים ומעוצבים להפליא | צילום: סימי שאואר

בחודש דצמבר, כאשר לוצרן מקושטת ומוארת כולה לקראת חג המולד, היא יפה שבעתיים. בלוצרן פועלים כמה שוקי חג מולד, עם דוכנים דמויי בקתות עץ, שהביקור בהם הוא תענוג לקטנים ולגדולים. אחד מהם נמצא ממש בסמוך לתחנת הרכבת ולמעגן הסירות, ובסמוך לו יש עץ אשוח ענק המואר באור יקרות. השוק הזה מתמקד בעיקר באוכל, ואפשר למצוא בו הכל: יין חם, נקניקיות, אמפנדס, קרמבו בעבודת יד, ערמונים קלויים ואגוזים מסוכרים ואפילו דוכן מיוחד של חטיפי חג לכלבים.

השוק השני, Lozarner Wiehnachtsmart נמצא ב-Franziskanerplatz, בסמוך לנהר, והוא שוק אינטימי יותר שיש בו בעיקר מקומיים שבאים לשתות יין חם ולקנות מתנות לחג – גילופי עץ, נרות מיוחדים, בגדי צמר בעבודת יד ומתנות נוספות. גם כאן יש דוכני אוכל – נקניקיות, מרקים, קרפים, רקלט על בסיס לחם ופלמקוכן – מעין פיצה בווארית עם שמנת, גבינה ובצל (או תוספות אחרות). בשני השווקים יש גם קרוסלה לילדים ואטרקציות נוספות לכל המשפחה.

קרוסלה בשוק חג המולד | צילום: סימי שאואר

קרוסלה בשוק חג המולד | צילום: סימי שאואר

שווקי חג המולד בלוצרן אמנם נסגרים בערב חג המולד, אבל עד ה-5 בינואר פועלת בעיר אטרקציה נוספת – Live on Ice –  זירת החלקה על הקרח שממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת ולאגם ומוארת בתאורה מיוחדת. הכניסה בחינם, ניתן לשכור נעלי החלקה בתשלום.

אם אתם מגיעים במהלך ינואר, אמנם תפספסו את שווקי חג המולד, אבל תוכלו ליהנות מפסטיבל האור במסגרת אמני אור מכל העולם יאירו בתאורה מיוחדת את האטרקציות התיירותיות המרכזיות, את הכיכרות ואת סמטאות העיר העתיקה. ב-202 יתקיים הפסטיבל ב-19-9 בינואר.

לוצרן המוארת ומקושטת לקראת חג המולד | | צילום: שאטרסטוק

לוצרן המוארת ומקושטת לקראת חג המולד | צילום: שאטרסטוק

מוזיאון התחבורה בלוצרן

המוזיאון השווייצרי לתחבורה (Verkehrshaus) בלוצרן ראוי להתייחסות מיוחדת. המוזיאון הנהדר הזה, ששוכן על שפת האגם, מהווה לא רק אלטרנטיבה ליום חם וגשום אלא אטרקציה נהדרת בכל עונה ובכל מזג אוויר. שווייץ היא מעצמת תחבורה, ואם זה לא היה ברור לכם, זה יהיה ברור אחרי הביקור במוזיאון העצום והמשובח הזה. במוזיאון יש תצוגות המוקדשות לרכבות, לתעופה, לחלל, לרכבלים, לימאות ולמכוניות. כמעט כל התצוגות אינטראקטיביות ומאפשרות לגעת ולהתנסות: כך למשל אפשר להתנסות בסימולטור של נהיגה בקטר, ללמוד איך מנועי קיטור עובדים, להטיס מטוס מעל אגם לוצרן בסימולטור טיסה, לנהוג במכונית בזמן מבחן ריסוק רכב, להתנסות בקשירת קשרי ימאים ולרחף במצנח רחיפה מעל נופי שווייץ. בנוסף יש במוזיאון קרונות רכבת עתיקים, מטוסים וספינות שאפשר להיכנס אליהם, מגוון מודלים מלהיבים ומכונת פליפר ענקית ומהפנטת שהכדור שלה מטייל באמצעי תחבורה שונים בנופי שווייץ.

במוזיאון התחבורה יש שלל מוצגים שמאפשרים התנסות חווייתית, כמו סימולטור של נהיגה בקטר | צילום: סימי שאואר

במוזיאון התחבורה יש שלל מוצגים שמאפשרים התנסות חווייתית, כמו סימולטור של נהיגה בקטר | צילום: סימי שאואר

גם בחצר המוזיאון פועלות אטרקציות רבות – רכבת מיניאטורית שנוסעת ברחבי החצר, בריכה עם סירות פדלים שאפשר להשיט, מתחם בנייה (נהדר לקטנטנים) וממתחם ללימוד חוקי התנועה בו נוהגים במכוניות פדלים (ומקבלים רישיון נהיגה בסוף). במוזיאון יש אטרקציות בתשלום נוסף כמו פלנטריום וקולנוע איימקס, אבל האמת שפשוט לא הספקנו לבקר בהן – בילינו במוזיאון שבע שעות, מהפתיחה ועד הסגירה, ועדיין לא הספקנו למצות את כל האפשרויות הגלומות בו.

במכונת הפליפר במוזיאון התחבורה הכדור מטייל במגוון אמצעי תחבורה בין הנופים הקסומים של שווייץ

במכונת הפליפר במוזיאון התחבורה הכדור מטייל במגוון אמצעי תחבורה בין הנופים הקסומים של שווייץ | צילום: סימי שאואר

טיפ: במוזיאון פועלת קפטריה בשירות עצמי, שמציעה מגוון גדול של מאכלים לכל טעם: ירקות וסלטים, פיצות ופסטות, מנות בשריות, תוספות וגם מגוון מנות טבעוניות, לא עניין של מה בכך בשווייץ. המחיר הוא לפי משקל (ולא לפי מנה) והמחירים סבירים.

כתובת: Lidostrasse 5, אתר המוזיאון

בחצר של מוזיאון התחבורה הילדים יכולים להתנסות בעבודה באתר בנייה | צילום: סימי שאואר

בחצר של מוזיאון התחבורה הילדים יכולים להתנסות בעבודה באתר בנייה | צילום: סימי שאואר

הר טיטליס: שלג על הרי

הר טיטליס (Titlis), השוכן באנגלברג (Engelberg), כחמישים דקות נסיעה ברכבת מלוצרן, הוא המקום המושלם לישראלים עם חסך בלבן הלבן הזה. בהר, שמתנשא לגובה 3,238 מטר, יש קרחון ולכן יש בו שלג בכל ימות השנה, גם בקיץ. בחורף אפשר ליהנות בהר לא רק מנופים עוצרי נשימה, אלא גם משלל שעשועי שלג.

מזחלות בהר טיטליס | צילום: swiss-image.ch/Gian Marco Castelberg & Maurice Haas

מזחלות בהר טיטליס | צילום: swiss-image.ch/Gian Marco Castelberg & Maurice Haas

הדרך אל ההר היא חוויה בפני עצמה, ומתחילה בנסיעה ברכבל מהתחנה התחתונה, תחנת אנגלברג (הממוקמת כעשר דקות הליכה מתחנת הרכבת של אנגלברג, יש שאטלים חינמיים מתחנת הרכבת), אל תחנת סטנד (Stand), כשבדרך הנוף מתחלף מירוק ללבן. בסטנד מחליפים לרכבל פנורמי גדול בשם  Titlis Rotair שמסתובב ומאפשר לנוסעים להשקיף על הנוף מכל הזוויות. הרכבל הזה מטפס לתחנה האחרונה, תחנת טיטליס, בה יש כמה אטרקציות. ראשית כל, יש בה תצפית שקשה להישאר אדיש אליה אל המרחבים המושלגים העצומים שמסביב. בנוסף יש בה גשר תלוי שמאפשר ללכת מעל המרחבים המושלגים, מערת קרח ורכבל כיסאות פתוח.

ברכבל המטפס להר טיטליס הנוף מתחלף מירוק ללבן של מרחבי שלג ואגמים קפואים | צילום: יניב שאואר

ברכבל המטפס להר טיטליס הנוף מתחלף מירוק ללבן של מרחבי שלג ואגמים קפואים | צילום: יניב שאואר

תחנת stand, מיועדת בעיקר לגולשים, ואפשר בעיקר להתפעל מהיכולות הווירטואוזיות שלהם ולקנא. קצת יותר נמוך נמצאת תחנת Trubsee, בה יש אגם יפה (קפוא בחורף) ומגוון שעשועי שלג, כמו גלישה על צעצועי שלג (דוגמת מזחלות מפלסטיק) ועל אבובי שלג, מה שהתגלה ככיף גדול לקטנים ולגדולים. הפעילויות האלו לא כרוכות בתשלום נוסף. בתחנה הזו מוצעות גם כמה פעילויות בתשלום נוסף, כמו גלישה באומגה מעל השלג והתנסות של כשעה בסקי המיועדת למי שמעולם לא גלש.

הגשר התלוי בהר טיטליס | צילום: swiss-image.ch/Oscar Nenander

הגשר התלוי בהר טיטליס | צילום: swiss-image.ch/Oscar Nenander

טיפ: הרכבות מאנגלבג ללוצרן יוצאות אחת לשעה, ולכן כדאי לתאם את הירידה מההר עם זמני הרכבת, על מנת שלא תאלצו להמתין שעה בתחנה.

אתר האינטרנט של טיטליס

הר ריגי: שייט, סוסים ומעיינות חמים

הר ריגי (Rigi), המכונה גם "מלכת האלפים", אמנם לא גבוה במיוחד באופן יחסי – הוא מתנשא לגובה 1,797 מטר בלבד – אבל הנוף הנשקף ממנה עולה על כל הר שווייצרי אחר שהייתי בו (ויש לא מעט כאלה). השילוב של הנוף ביחד עם הדרך החווייתית למעלה ושפע האטרקציות והמסלולים שעליו הפכו את הביקור בהר לשיאו של הטיול.

יש כמה דרכים להגיע לפסגת ההר, Rigi Kulm. אנחנו בחרנו להתחיל במעגן הסירות של לוצרן, שם עלינו על ספינה שהובילה אותנו ל-Vitznau שעל שפת האגם. בדרך נהנינו מנופי העיר מזווית אחרת, כמו גם מנופי ההרים ומכפרים מקסימים על גדת האגם. גם אם בדק החיצוני היתה רוח חזקה, בפנים הספינה היתה מחוממת ועדיין היה ניתן ליהנות מהנוף.

רכבת גלגלי השיניים המטפסת להר ריגי בשלג | צילום: (c) RIGI BAHNEN AG

רכבת גלגלי השיניים המטפסת להר ריגי בשלג | צילום:  RIGI BAHNEN AG ©

מויצנאו עולים להר ברכבת גלגלי שיניים שמטפסת בעלייה התלולה למעלה. הנוף הנשקף מהרכבת עוצר נשימה. מצד אחד רואים את אגם לוצרן וההרים המושלגים שמסביב, ומהצד השני יער מלא קסם עם פלגי מפלים ומפלים. מצאנו את עצמנו מזיזים את הראש מצד לצד, מתקשים להחליט לאיזה כיוון להביט. עם התקדמות הנסיעה, הנופים הפכו למושלגים יותר ויותר. הרכבת עצרה בכמה תחנות בדרך, ואנחנו ירדנו בתחנה האחרונה, Rigi Kulm, ממנה נשקף נוף מרהיב באמת. תצפית פנורמית על כל הפסגות המושלגות של האזור ועל אגם לוצרן, שניבט מבעד לענן והיה נראה כאילו נלקח מתוך ציור.

תצפית פנורמית לאגם לוצרן ולהרים המושלגים שמסביב מפסגת הר ריגי

תצפית פנורמית לאגם לוצרן ולהרים המושלגים שמסביב מפסגת הר ריגי

החורף התחיל השנה מאוחר יחסית, גם בשווייץ, ולכן פעילויות השלג שבדרך כלל מתקיימות בהר בשלב הזה של השנה, כמו הליכה בנעלי שלג או גלישה במזחלות, עדיין לא התקיימו. יחד עם זאת, היה לזה יתרון בולט – הנופים היו מגוונים במיוחד וכללו את מרחבי השלג של שווייץ החורפית עם הירוק של שווייץ הקיצית, והיו יפים במיוחד. בפסגה יש כמה מסלולי הליכה, חלקם מתאימים לחורף. אנחנו בחרנו במסלול שיורד לתחנת הרכבל הבאה, Rigi Staffel. אמנם לפי השלט מדובר בהליכה של עשרים דקות בלבד, אבל הצעידה במסלול המושלג והחלקלק בירידה עם ילדה בת ארבע וחצי נמשכה למעלה משעה, וכללה הרבה עצירות לבניית אנשי שלג ותצפיות נוף משגעות. מ-Rigi Staffel ירדנו עוד תחנה אחת ברכבל ל-Rigi Kaltbad, שם חיכו לנו שני סוסים רתומים לעגלה, שלקחו אותנו לטיול ביער. מושבי העגלה היו מרופדים בצמר כבשים, קיבלנו שמיכות מחממות ויצאנו לדרך, לטיול ביער מהאגדות, כשמסביב שלג ופלגי מים ושקט של חורף, כשרק הלמות פרסות הסוסים נשמעות.

עגלה רתומה לסוסים ממתינה למטיילים בהר ריגי | צילום: Tatsuo Nakamura, שאטרסטוק

עגלה רתומה לסוסים ממתינה למטיילים בהר ריגי | צילום: Tatsuo Nakamura, שאטרסטוק

את הטיול בהר ריגי החלטנו לקנח במרחצאות ריגי קלטבד, מרחצאות תרמיים שבהם בריכה (חציה מקורה וחציה פתוחה) שטמפרטורת המים בה 35 מעלות, אמבט אדים, סאונה יבשה וספא. אחרי יום של שהות בחוץ בטמפרטורה שנעה סביב אפס מעלות, היה תענוג לטבול במים החמים, במיוחד כשיצאנו לחלק החיצוני של הבריכה, נשמנו את האוויר הקר והשקפנו על ההרים המושלגים שמסביב.

טיפ: כדאי להגיע לאנייה לפחות כמה דקות לפני שהיא יוצאת, על מנת להבטיח מקום ישיבה באזור פהנימי והמחומם שלה.

אתר האינטרנט של הר ריגי

הטבילה במים החמים במרחצאות בריגי קלטבד היא תענוג אחרי יום של טיולים בשלג | צילום: c)) RIGI BAHNEN AG (eng: Mt. Rigi Railways)

הטבילה במים החמים במרחצאות בריגי קלטבד היא תענוג אחרי יום של טיולים בשלג | צילום: RIGI BAHNEN AG

נסיעות רכבת נופיות: אלטרנטיבה ליום גשום

בימים סוערים או קרים במיוחד, כשמזג האוויר לא מאפשר שהות ארוכה בחוץ, כדאי לנצל את מערכת הרכבות המצוינת של שווייץ וליהנות מהנופים  היפים מתוך קרון הרכבת החמים. בשווייץ יש כמה מסלולי רכבת שנחשבים נופיים כמו רכבת הקרחונים או הברנינה אקספרס, אך אלה עשויים להיות ארוכים מדי עם ילדים קטנים. למעשה כמעט כל נסיעת רכבת בשווייץ היא נופית. אנחנו בחרנו לנסוע בקו Zentralbahn מלוצרן לאינטרלקן, נסיעה בת שעתיים שעוברת לגדות חמישה אגמים, כרי מרעה ירוקים, כפרים שכאילו נלקחו מסיפור אגדה, חוות קטנות, יערות, מפלים ונהרות שוצפים.

נוף בקו הרכבת לוצרן-אינטרלקו. נסיעה ברכבות מאפשרת ליהנות מנופי שווייץ מתוך קרון הרכבת החמים | צילום: swiss-image.ch/Christian Perret

נוף בקו הרכבת לוצרן-אינטרלקן. נסיעה ברכבות מאפשרת ליהנות מנופי שווייץ מתוך קרון הרכבת החמים | צילום: swiss-image.ch/Christian Perret

עד שהגענו לאינטרלקן מזג האוויר התבהר, והמשכנו 20 דקות ברכבת נוספות לעמק לאוטרברונן (Lauterbrunnen), עמק צר בצורת U אשר משני צידיו ניצבים צוקי אבן גיר אדירים מהם נופלים לא פחות מ-72 מפלים. המפל המרשים מכולם הוא מפל שטאובך שנופל מגובה 297 מטר. הפסגות האדירות של האזור – יונגרפאו, אייגר ומונך – ניבטות מכל פינה, ובתחתית העמק יש כרי דשא עליהם ניצבים בתי העץ של הכפר לאורטברונן. עם כל היופי הזה, לא מפתיע שזהו המקום שנתן לג.ר.ר טולקין, מחבר ספרי ההוביט ושר הטבעות, אשר טייל באזור בצעירותו, את ההשראה לארץ התיכונה.

עמק לאוטרברונן אחרי הגשם | צילןם: סימי שאואר

עמק לאוטרברונן אחרי הגשם | צילום: סימי שאואר

מזג האוויר הנעים של אחרי הגשם היה הזמנה מושלמת לטיול רגלי קצר בעמק, עם תצפית על המפלים ולאורכו של נהר שוצף, שהיווה סיום מושלם לטיול חורפי.

עמק לאוטרברונן. מהיוםי הזה טולקין שאב השראה ל"ארץ התיכונה" | צילום: Jungfraubahnen AG/Swiss Travel System By-line: swiss-image.ch

עמק לאוטרברונן. מהיופי הזה טולקין שאב השראה ל"ארץ התיכונה" | צילום: swiss-image.ch

טיפ: בחלק מהרכבות יש קרון ביסטרו. עם זאת, כשנוסעים עם ילדים קטנים, כדאי להצטייד בחטיפים ונשנושים (אפשר לקנות בזול בסופרמרקט Coop או Migros בתחנת הרכבת), וגם בספר או משחק שיעזרו להם להעביר את הנסיעה כשהם מאבדים עניין בנוף.

כמה זה עולה ואיך מוזילים עלויות?

נכון, שווייץ היא ארץ יקרה מאוד, אבל בתכנון נכון אפשר ליהנות מטיול כמו שתואר פה במחיר סביר. מחירי הלינה בשווייץ לא עולים על מחירי הלינה בישראל, ובחורף, ובמיוחד בחודש דצמבר כשעונת הסקי עוד לא בשיאה, המחירים יורדים.
אנחנו לנו במלון Hotel restaurant stern Luzern, מלון חביב ונעים ברמת שני כוכבים בעיר העתיקה של לוצרן, בלבו של שוק חוג המולד ובמרחק שתי דקות הליכה מהנהר ושבע דקות הליכה מתחנת הרכבת, במחיר של 170 פרנק שוויצרי ללילה לזוג עם שתי ילדות ללינה + ארוחת בוקר. אתר המלון

התחבורה היא אחד הסעיפים היקרים בתקציב הטיול בשווייץ, אבל הבשורה המשמחת היא שילדים עד גיל 6 נוסעים חינם בתחבורה הציבורית, וילדים מגיל 16-6 נוסעים בחינם אם להוריהם יש סוויס פאס, כרטיס שמקנה נסיעה חופשית ברכבות, באוטובוסים ובספינות, הנחה משמעותית על הנסיעה ברכבלים וכניסה חופשית לכ-500 מוזיאונים ברחבי המדינה. הסוויס פאס מקנה גם נסיעה חינמית לחלוטין לחלק מהיעדים, כולל רכבלים, למשל להר ריגי.

סעיף האוכל גם הוא יקר מאוד בשווייץ אבל בתכנון נכון אפשר לצמצם אותו. בשווקי חג המולד יש דוכנים בהם ניתן לרכוש אוכל רחוב שהוא תמיד זול יותר מארוחה במסעדה, ואם שוכרים דירה עם מטבח תמיד אפשר לבשל בדירה ולהוזיל עלויות. בנוסף, במרבית הסופרמרקטים מרשת Coop ומרשת Migros יש קפטריה בשירות עצמי בה ניתן לקנות ארוחות טובות במחיר שווה לכל נפש. בנוסף, בתחנות הרכבת הגדולות, כמו תחנת הרכבת של לוצרן, יש היצע גדול של מסעדות ודוכני מזון מהיר (מתאילנדי, דרך המבורגר גורמה ועד פלאפל ושווארמה) במחיר סביר.

תודה ל-Federico Sommaruga מלשכת התיירות של שווייץ על עזרתו

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. תודה על הכתבה המפורטת והמעולה, אשמח לדעת איך מזמינים, וכמה עולה סיור הסוסים בהר ריגי?האם זה משהו פרטי? או שניתן להזמין מראש?

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...