תפריט עמוד

שווייץ – כפרי נופש בלב הטבע

כפרי נופש שוויצריים מציעים כל מה שהמשפחה המטיילת צריכה: הם ממוקמים בלב הטבע הירוק, עם נופים מרהיבים מכל עבר, ויש בהם דירות מרווחות ומאובזרות, שפע של פעילויות לילדים ומסלולי טיול נהדרים בסביבה

כפרי נופש הם אופציה מצוינת למשפחות מטיילות, ויותר ויותר ישראלים לומדים להכיר את יתרונותיהם. אבל לא רבים יודעים שגם בשווייץ יש כפרי נופש מצוינים, שנמצאים בלב הטבע היפהפה ומספקים שירותים ברמה גבוהה ביותר, כמיטב המסורת השוויצרית. השהייה בכפר נופש נוחה במיוחד. יש שם את כל מה שצריך לחופשה משפחתית, כולל מרכולים שבהם אפשר להצטייד במצרכים, חדרים ברמה גבוהה ושלל פעילויות לילדים בכפר הנופש עצמו ובאזור מסביב.


טיול אופניים ופיקניק לצד האגם הם רק חלק מהאטרקציות שכפרי הנופש מציעים | צילומים: swiss-image.ch

בניגוד לדעה הרווחת, כי שווייץ יקרה להפליא, כפרי הנופש של שווייץ לעיתים אף משתלמים יותר מבחינה כלכלית מאשר כפרי נופש אחרים באירופה, והיתרון הגדול שלהם נעוץ בפעילות המגוונת לילדים. כפרי הנופש שנמצאים בשווייץ מציעים מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה, והם ממוקמים בנופים מרהיבים. אפשר לעלות לנקודות תצפית ברכבל, לצאת לטיולים רגליים וטיולי אופניים בין אגמים ושדות מוריקים, על רקע פסגות האלפים. בכפרים עצמם ניתן למצוא אולמות משחקים, פארקי חבלים, מסלולי גולף, מופעי קרקס, מגרשי ספורט, בריכה ועוד. החדרים מרווחים ומאובזרים לפי הסטנדרט האירופאי הגבוה ביותר, ואפשר לבשל ארוחות לכל המשפחה, על פי הטעמים וההעדפות שלכם. בנוסף, כל משפחה מקבלת חבילת שירותים הכוללת חיתולים חד פעמיים, עגלות, מנשא לתינוק ועוד, והכל ללא תוספת תשלום.


בכפרי הנופש יש מגוון רחב של פעילויות לילדים

הנה כמה כפרי נופש מומלצים בשווייץ, מה תמצאו בכל אחד מהם ולאן אפשר לטייל בסביבה:

כפר הנופש Meiringen-Hasliberg: בעקבות שרלוק הולמס
מיקום: כפר הנופש ממוקם במרכז שווייץ, כשעה ורבע משדה התעופה בציריך, שעתיים מבזל וחצי שעה מהעיירה אינטרלקן.

לינה:
בכפר חמישה בתים בסגנון Chalet (בקתה כפרית עשויה מעץ עם גג רעפים בסגנון אלפיני-שווייצרי), בהם 70 דירות המיועדות למשפחות. בדירות 5-1 חדרי שינה, סלון, פינת ישיבה, מטבח מאובזר, שירותים, מקלחת ומרפסת עם פינת ישיבה מרווחת.

אטרקציות בכפר הנופש:
בריכת שחיה מקורה, מגרשי כדורגל וכדורסל, שלוש קומות של אולמות משחקים לכל הגילים, אגם סמוך שבו ניתן לשחות, בית קפה, בר, ערבי ברביקיו ופונדו.

אטרקציות באזור:
• מפלי טרומלבך – מפלים ספירליים ששוצפים בזרימה אדירה בצורות שונות בנקיקי הסלע שבערוץ. המפלים מנקזים את קרחוני האייגר והיונגפראו. אל המפלים מגיעים בעזרת מעלית הרים שמטפסת דרך נקיק הסלע, את הדרך חזרה מומלץ לרדת ברגל.


מפלי טרומלבך שוצפים בזרימה אדירה דרך נקיקי הסלע

• קניון ארה – סמוך לעיירה מיירינגן נמצא קניון צר, באורך של 1,400 מ', שבו אפשר לטייל ברגל על מסלול של קורות עץ, כאשר מי הנהר שוצפים מתחת לרגלים. במפלי הארה הסמוכים, קפץ הבלש הספרותי המפורסם שרלוק הולמס אל מותו.


קניון ארה. אפשר לטייל על מסלול עשוי מעץ שעובר מעל המים השוצפים

• המוזיאון הפתוח בלנברג – פארק ובו כמאה בתים עתיקים המשמרים את אורח החיים המסורתי בשווייץ. במוזיאון מגוון של פעילויות לכל המשפחה ותחנות המציגות מלאכות מסורתיות כאריגה, אפיית לחם ועוד.

• מוזאון שרלוק הולמס במיירינגן – המוזיאון משחזר את חדרו של שרלוק הולמס ברחוב בייקר 21 שבלונדון. על שולחן העבודה שבחדר ניתן לראות כמה מהחפצים המוכרים של הבלש האהוב: זכוכית מגדלת, מקטרת בלשים ועפרון מחודד. מחבר ספרי שרלוק הולמס, ארתור קונן דויל, נהג לנפוש בעיירה בסוף המאה ה-19 ואהב לצפות במשך שעות במפל הארה. הגובה הרב והעוצמה של הקניון כנראה העניקו לו את ההשראה להרוג את גיבורו דווקא כאן. מאז, העיר הפכה למקום עלייה לרגל לחובבי סיפורי שרלוק הולמס.


המוזיאון הפתוח בלנברג. לצפות במלאכות מסורתיות ובאורח החיים של פעם

• פסגות הרים – רכס הרי הסליברג, הסמוך לכפר הנופש, מציע עלייה לשלוש פסגות אלפיניות ברכבלים, ומשם אפשר לצאת לטיולים רגליים. אחת האפשרויות היא לטפסל לפסגת היונגפראו המתנשאת לגובה של 4,158 מ'. לפסגה מגיעים בשלוש רכבות (היציאה מאינטרלקן), כשבחלק האחרון של הנסיעה עוברים במנהרה חצובה בתוך ההר. כאשר מגיעים למעלה, נפרשת מולכם פנורמה מדהימה של פסגות מושלגות וקרחונים. במקום יש מרפסת נוף המשקיפה אל רכס האלפים, וכן מגוון אטרקציות, כמו ארמון קרח, מזחלות רתומות לכלבים ועוד.

• אגם ברינץ – באגם, הסמוך לעיר אינטרלאקן, ניתן לשכור סירות פדלים ולצאת לשחייה במים התכולים. על מנת ליהנות מנופים עוצרי נשימה של האלפים הברניים ושל אגם בריינץ, מומלץ לערוך טיול ברכבת Brienz Rothorn Bahn, שאורך כשעה, אל פסגת הרותהורן הנמצאת בגובה 2,350 מטר. מהפסגה אפשר לצאת למסלולי טיול רגליים. לרכבת יש תחנת ביניים ב-Planalp, שממנה אפשר לטפס ברגל אל הפסגה או לרדת אליה מהפסגה.


אגם ברינץ. אפשר לשוט או לשחות במים הצלולים, כשמסביב נופים עוצרי נשימה

כפר הנופש Albongo ob Lugano: שיט באגם ותצפית אל האלפים המושלגים
מיקום: כפר הנופש ממוקם בדרום שווייץ, כשעה ממילאנו וארבע שעות מציריך, למרגלות הר ברה.

לינה:
בכפר 43 וילות פרטיות, עם 5-2 חדרי שינה, מטבח מאובזר, שירותים ומקלחת ומרפסת עם גינה.

אטרקציות בכפר הנופש:
בריכת שחיה חיצונית המשקיפה על אגם לוגאנו, מועדון לילדים (משחקים ופעילויות), מסלולי גולף, אופניים, רכבלים ועוד.


פארק חבלים, אחת הפעילויות שכיף לעשותן בלב הטבע השווייצרי

אטרקציות באזור:

• אגם לוגאנו אגם רחב ידיים, השייך בחלקו לשווייץ ובחלקו לאיטליה. האגם משקיף אל גבעות מוריקות, ואפשר לצאת לשייט מחופי העיר לוגאנו, ולחלוף על פני עיירות יפהפיות ושלוות דוגמת גנדרייה ומורקוט.

• הר ברה – מפסגתו של הר ברה (Monte Brè), המתנשא לגובה 933 מ', נשקף נוף נפלא של האזור, תצפית אל האלפים הברניים ואזור וואלס. מכאן אפשר לצאת לטיול רגלי קצר לעבר הכפר ברה, ששומר על סגנון מסורתי.


אגם לוגאנו, שרובו נמצא בשווייץ וחלקו באיטליה, וברקע פסגת הר ברה

• בלנצונה – הבירה והעיר המרכזית של צפון טיצ'ינו ושער כניסה מפואר לאזור מדרום. מומלץ לסייר בשלושת המבצרים המרהיבים של העיר. מצפון לבלנצונה משתרעים העמקים הגדולים של האזור: עמק בלניו ועמק לבנטינה, עם נופים פראיים של מדרונות מיוערים בצפיפות, נהרות זורמים בשצף וקניונים מסולעים, וביניהם כפרים עם בתי "רוסטיקו" – בתי כפר טיפוסיים לאזור, הבנויים מאבנים צפופות וגגותיהם מחופים ברעפי צפחה מקומית. עמקי הצפון שופעים במסלולי טיול יפי-נוף, שפזורים בהם כנסיות רומנסקיות, מגדלי פעמונים עתיקים ושרידי מבצרים מימי הביניים. לחובבי אמנות מומלץ לבקר במוזיאון העירוני לאמנות מודרנית, השוכן בוילה מפוארת מסוף המאה ה-19, ובו תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית. את הווילה מקיפים גנים יפהפיים בסגנון אנגלי. סמוך לספריית המוזיאון יש גן שעשועים קטן.

כפר הנופש Wilhaus: בעקבות היידי בת ההרים
מיקום: כפר הנופש ממוקם בלב-לבה של מזרח שווייץ, באזור המכונה "שווייץ של היידי", ונמצא כשעתיים נסיעה מציריך ושעתיים וחצי מבזל.

לינה: בכפר 7 בתים בסגנון Chalet בהם 54 דירות אידיאליות למשפחות עם 3-1 חדרי שינה, סלון, פינת ישיבה, מטבח מאובזר, שירותים ומקלחת ומרפסת עם פינת ישיבה מרווחת.

אטרקציות בכפר הנופש: בריכת שחייה מקורה, אוהל קרקס ענק עם מופעים ופעילויות לילדים, מועדון לילדים (משחקייה ופעילויות שונות).

אטרקציות באזור:
• פארק המים Alpamare – כשעה נסיעה מכפר הנופש נמצא פארק המים המקורה הגדול באירופה, עם אטרקציות לכל הגילאים. בפארק יותר מעשר מגלשות מהירות ואיטיות, בריכות לכל הגילאים, בריכת גלים, סירות מתנגשות ועוד. גם המבוגרים ימצאו מה לעשות כאן: במקום מרכז ספא גדול, עם ג'קוזי, סאונות, בריכות מים בעלות סגולות רפואיות ומגוון טיפולי בריאות ויופי.


אגם קונסטנץ. האזור מציע שפע של אטרקציות לכל המשפחה

• אגם קונסטנץ – האגם ממוקם במפגש של שלוש מדינות: גרמניה (דרום היער השחור), שווייץ ואוסטריה. במקום יש שפע אטרקציות ופעילויות המתאימות לילדים בכל הגילים, כולל פעוטות. באזור האגם אפשרויות נופש פעיל לכל המשפחה: שבילי טיול בין יערות ואגמים, טיולי אופניים, רכיבה על סוסים, שייט באגמים, מיני גולף, מגלשות אלפיניות, טיסה בכדור פורח ועוד.

• מפלי הריין – המפלים המרשימים זורמים בעוצמה, מוקפים בנוף ירוק מקסים. אפשר לרדת למפלים בכמה גרמי מדרגות עם כמה מרפסות תצפית. מומלץ לצאת לשייט בסירה החוצה את הזרם הגועש עד לצוק היפיפה במרכז המפלים. טיפוס קצר במדרגות עד לראש הצוק מאפשר תצפית מרהיבה (ורטובה). מסלול רגלי יפה (כחצי שעה הליכה) מקיף את המפלים, לתצפית מכיוונים שונים וחוזר דרך הגשר מעל נהר הריין.


מפלי הריין, המפלים המישוריים הגדולים באירופה

• ביקור במפעל שוקולד במפעל השוקולד "מייסטרני" אפשר לצפות בתהליך הכנת שוקולד מגלריה הנמצאת בגובה של שמונה מטרים. הסיור במפעל כולל צפייה בסרט וכמובן טעימות מהשוקולד.

• ביקור במפעל גבינות –
מחלבה מודרנית שבה אפשר לצפות בהכנת גבינת אפנצלר המפורסמת של קנטון אפנצל. המחלבה נמצאת בכפר שטיין (Stein), כפר קטן חמישה קילומטרים מדרום לסנט גאלן. המסעדה הצמודה למחלבה מתמחה במאכלי גבינות שונים. את תהליך הכנת הגבינה המסורתי, שעדיין נהוג בחלק מהבקתות בהרים, ניתן לראות במוזיאון הפולקלור הסמוך למחלבה.


הכנת גבינה בדרך המסורתית

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...