תפריט עמוד

שווייץ באקסטרים – על מים סוערים

חשבתם ששווייץ היא ארץ של אנשים מנומסים, שעונים מדויקים ושוקולד מצוין? צדקתם, אבל זהו רק קצה הקרחון. הפסגות, הקניונים והנהרות משמשים במה נהדרת לפעילויות אקסטרים מהסוג שיקפיצו לכם את האדרנלין לגבהים חדשים. ניו זילנד, מאחוריך!

שווייץ היא אחת המדינות האלגנטיות והמוקפדות באירופה, אשר בשטחה הקטן יש ריכוז עצום של נופים מהממים, כמויות אדירות של מים וטבע ירוק מהסוג שגורם לנו, הבאים ממדינה דלה ביערות, להיאנח שוב ושוב בקנאה. כל זה נכון וידוע, אבל האם ידעתם שדווקא שווייץ המכופתרת היא גם אחד היעדים המוצלחים ביותר לחופשה אקסטרימית? ההרים, היערות, הנהרות והקניונים עמוקים מהווים במה נהדרת לשפע של פעילויות ספורט ואקסטרים לכל בני המשפחה. אז בפעם הבאה שתחשבו על יעד לחופשה מלאת אדרנלין וריגושים, חשבו על שווייץ – המדינה שבה אין באנג'י גבוה מדי, פארק חבלים מאתגר מדי או רפטינג בנהר שוצף מדי.


קניונינג, חווית אקסטרים מסעירה שלא תישכח במהרה

הנה, על קצה המזלג, כמה מפעילויות האקסטרים שאפשר להתנסות במהלך חופשה בשווייץ:

קניונינג
אומרים שמי שמנסה את חוויית האקסטרים הזו פעם אחת לא יכול להיגמל ממנה, או לפחות לא יצליח לשכוח אותה. קניוניג (Canyoning) היא פעילות ספורט אקסטרים, שבה המשתתף מטפס אל קצה הקניון הסלעי, עוטה חליפת צלילה וקסדה, נקשר בחבל בטיחות ויורד היישר אל המים הסוערים בשלל דרכים יצירתיות: קפיצה, סנפלינג, גלישה, אומגה ועוד. כדי ליהנות מהחוויה לא חייבים לגלות אומץ לב גדול במיוחד, ומדובר בפעילות המתאימה, במסלולים מסוימים, גם לבני 14-12.

בקניונינג מגיעים מקצה הקניון לתחתיתו בשלל דרכים יצירתיות הכוללות קפיצות, גלישות ועוד

רפטינג
מה שמייחד אתר רפטינג אחד ממשנהו הוא התפאורה הטבעית וזרמי המים החזקים, שמעצימים את החוויה. השלגים המפשירים בפסגות הרי האלפים השוויצרים יורדים אל הנהרות הרבים במדינה ויוצרים אזורי רפטינג מהמשובחים שיש. נהר הארה (Aare) נחשב נהר "שוויצרי" למהדרין, היות שהוא זורם בתחומי המדינה בלבד עד שהוא נשפך לנהר הריין. מסלול רפטינג בנהר הארה עובר על רקע נופי האלפים, הגגות האדומים והצריחים של העיר ברן (Bern) והגבעות הירוקות מסביב. אזור רפטינג פופולרי נוסף הוא בנהר לוצ'ינן (Lütschine), הכולל מסלול שעובר מול המורדות התלולים של הר אייגר (Eiger) וממשיך אל עמק אינטרלאקן ואגם ברינץ (Brienz) שמימיו כחולים והוא מוקף בתפאורה הררית מרשימה.

רפטינג בנהר הארה

פארק חבלים
היכן שזורמים מים רבים, גדלים גם עצים גבוהים. על רקע המים והיערות, הוקם פארק החבלים Seilpark Interlaken, המציע מסלולים מאתגרים בין עצים ובגובה של עשרות מטרים. בפארק אפשר לנוע על גשרי חבלים, לגלוש באמצעות אומגה בין צמרות העצים ועוד. באתר קיימים מסלולים ברמות קושי שונות, גם כאלה המתאימים לילדים. אחת הפעילויות המלהיבות ביותר היא ה-vertical rush, המורכבת מארבעה אתגרים שונים: Giant Swing – קפיצה מגובה של 30 מטרים תוך כדי אחיזה בחבל, Base Simulator – קפיצת בנג'י מגובה של 20 מטרים, Highline – הליכה על חבל דק בגובה רב, ו-Speed Line – מסלול בין העצים במהירות מסחררת.

פארק חבלים באינטרלאקן

בפארק החבלים יש מסלולים ברמות שונות ולכל הגילאים, גם לקטנטנים

סירה מהירה
שייט בסירה מהירה (Jetboat) ישאיר אתכם אולי רטובים, אבל עם רמות אדרנלין גבוהות מהממוצע. סירת הג'ט מזמנת שייט מהיר במי הטורקיז של אגם ברינץ, בין מפלים מרהיבים ופניות חדות, לאורך מאות מטרים של מים צלולים ונופי טבע ייחודיים.

צניחה חופשית
סופרים עד שלוש ואז מגיעות להן 40 שניות של נפילה חופשית במהירות של 200 קילומטר לשעה, שנראות כמו נצח עד לפתיחת המצנח ותחושת ההקלה. צניחה חופשית באינטרלאקן היא חוויה יוצאת דופן, וממנה הכל נראה יפה יותר, בזכות נוף הפסגות הלבנות של הרי האלפים, האגמים והמרחבים הירוקים.

טיול אופניים בסביבת אינטרלאקן עובר דרך נופים יפים כמו גלויה | צילום: swiss-image.ch/Christian Perret

טיולי אופניים
חוץ מהנופים הפסטורליים המשרים שלווה אינסופית, טיול אופניים לאורך נהר הארה מזמן גם מפגש עם אתר מיוחד במינו, העיירה מירינגן (Meiringen), המקום בו נקבע מותו של שרלוק הולמס. הסופר הבריטי ארתור קונן דויל, שיצר את דמותו של שרלוק, בילה באזור ימים רבים והחליט שהוא מהווה תפאורה מושלמת לסצנת מותו של הבלש המפורסם בעולם. במירינגן טוענים שהם גם הראשונים בעולם שייצרו את המרנג (וממנו נולד שמה של העיר). בעיירה פועל מוזיאון המוקדש לשרלוק והרפתקאותיו. הטיול עובר בדרכים מישוריות בסביבת אינטרלאקן, באזור האגמים ובעוד נקודות תצפית מדהימות.

מפלי טרומלבך
המים היורדים על מדרונות הסלעים וחלוקי נחל יוצרים רעש אדיר המקבל את פני המבקרים במפלי טרומלבך (Trümmelbach), שהוכרזו כאתר מורשת עולמית. האזור מוכר בשם "עמק 72 המפלים", שחלקם מגיעים לגובה של מאות מטרים. הביקור במפלים הזורמים במערות מתחת לאדמה נעשה באמצעות מעלית, שבילים ומדרגות.

וגם זה סוג של אקסטרים – הרכבל המוביל לפסגת השילטהורן | צילום: swiss-image.ch/Marcus Gyger

בונד, ג'יימס בונד
נסיעה ברכבל אל פסגת הר שילטהורן (Schilthorn) תוביל אתכם אל מסעדת Piz Gloria, בה צולמו סצנות מהסרט "בשירות הוד מלכותה" בכיכובו של ג'יימס בונד. הנסיעה ברכבל היא בעצמה סוג של חווית אקסטרים מרגשת כשבדרך עוברים לצד מפלים ופסגות גבוהות. במסעדה, המסתובבת על צירה (זו שעלתה באש בסרט המפורסם, אך במציאות שלום לה), אל מול הנוף הפנורמי עוצר הנשימה, מוגשים תפריטים ברוח הסרט ושי גם תערוכה קטנה מוצגת בקומה התחתונה.

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...