תפריט עמוד

שבע סיבות לבקר בטקסס

גורדי שחקים ענקיים, נופים מדבריים, רודאו, הופעות חיות ואפילו אטרקציות משפחתיות מצוינות – בחרנו כמה מהסיבות שבגללן כדאי לשלב את טקסס בטיול הבא בארצות הברית

עצם השם "טקסס" מעלה דימויים של בוקרים מסוקסים הרוכבים על סוסיהם בערבות אינסופיות, מנוקדות בקקטוסים. ואכן, בטקסט תרבות הבוקרים עדיין חיה ובועטת, אבל במדינה, המכונה "מדינת הכוכב הבודד" (Lone Star State), יש עוד הרבה מה לראות ולעשות. הנה שבע סיבות שבגללן כדאי לכם לשלב ביקור בטקסס בנסיעה הבאה שלכם לארצות הברית:

1. בגלל הגודל
טקסס היא המדינה השנייה בגודלה בארצות הברית, הן מבחינת מספר תושביה (אחרי קליפורניה) והן מבחינת שטחה (אחרי אלסקה). גם שתיים מעשרת הערים הגדולות בארצות הברית נמצאות בטקסס – יוסטון, העיר הרביעית בגודלה בארצות הברית, בה מתגוררים יותר משני מיליון תושבים; ודאלאס היא העיר התשיעית בגודלה בארצות הברית. נראה שהשאיפה האמריקאית לעשות הכל בגדול מתקיימת בטקסס. יש בה מרחבים עצומים, גורדי שחקים אימתניים, ולמעלה מ-100,000 קילומטר של כבישים מהירים. גם מנות האוכל בטקסס עצומות בגודלן, ובהתאם, ארבע ערים בטקסס מדורגות בין 25 הערים השמנות ביותר בארצות הברית. הגודל הוא חלק בלתי נפרד מההוויה הטקסנית.

קו הרקיע של יוסטון. גורדי שחקים עצומים | צילומים: שאטרסטוק

2. בגלל המוזיקה
לטקסס יש מקום של כבוד בסצנת המוזיקה האמריקאית. העיר סן אנטוניו מפורסמת במוזיקת הקאנטרי שלה, ואילו אוסטין הבירה מתהדרת בתואר "בירת המוזיקה החיה של העולם". ואכן, באוסטין יש למעלה ממאה במות ומועדוני מוזיקה שמארחים הופעות חיות. חלק ניכר מההופעות מתקיימות לא רק במועדונים כי אם גם בפארקים, תחת כיפת השמיים. בחודש מרץ מתקיים בעיר פסטיבל סאות' ביי סאות'ווסט (South by Southwest), שכולל פסטיבל מוזיקה, פסטיבל קולנוע ופסטיבל אינטראקטיבי. פסטיבל המוזיקה הוא גולת הכותרת, עם מאות הרכבים ואמנים המופיעים על גבי עשרות במות בעיר ומנגנים פופ, ג'אז, קאנטרי, רוק, בלוז, רגאיי, היפ הופ ומוזיקה אלקטרונית.טקסס היא גם ביתם של מוזיקאים רבים בהווה ובעבר, בהם ווילני נלסון, ג'ניס ג'ופלין, סטיב מילר בנד, פנתרה, באדי הולי, רוי אורביסון, קני רוג'רס, הדיקסי צ'יקס ועוד רבים. 

3. בגלל המוזיאונים
בערים הגדולות של טקסס – אוסטין, יוסטון ודאלאס – יש מספר לא מבוטל של מוזיאונים מצוינים שמוקדשים לאמנות ולתחומים אחרים. ברובע המוזיאונים של יוסטון יש מקבץ של 18 מוזיאונים ומרכזי תרבות שהכניסה לחלקם אל 11 מהם היא חופשית לאורך כל השבוע או בימים מסוימים. עם המוזיאונים האלה ניתן למנות את המוזיאון לאמנויות יפות שבו אוסף האמנות הגדול ביותר בטקסס; המוזיאון לאמנות בת זמננו; מוזיאון הטבע של יוסטון ומוזיאון השואה. באוסטין מעניין לבקר במוזיאונים של אוניברסיטת טקסס. דאלאס מציעה מבחר גדול במיוחד של מוזיאונים. ברובע האמנויות נמצאים מוזיאון האמנות של דאלאס, ובו יצירות של סזאן, מונה, ון גוך ועוד רבים, מרכז הפיסול נאשר שמוקדש לפיסול מהמאה העשרים, אוסף טרמל ומרגרט קרו לאמנות אסייתית ועוד. בפארק הירידים של דאלאס מעניין לבקר במוזיאון הטבע והמדע, מוזיאון הרכבות האמריקאי והמוזיאון האפריקאי-אמריקאי. מוזיאונים מעניינים נוספים בדאלאס, בעיקר למתעניינים בהיסטוריה אמריקנית, הם מוזיאון הקומה השישית בדילי פלאזה, שסוקר את נשיאותו של קנדי וממוקם בבניין ממנו ירה לי אוסוולד בנשיא הפופולרי; ומוזיאון הקונספירציה שמציע תיאוריות אחרות באשר לזהות מתכנני הרצח ההיסטורי, לצד תיאוריות קשר סביב התנקשויות מפורסמות נוספות.

4. בגלל האטרקציות המשפחתיות
טקסס אמנם לא נתפסת כיעד לטיולים משפחתיים כמו פלורידה או קליפורניה, אבל בערים הגדולות שלה יש שפע של אטרקציות שילהיבו את כל בני המשפחה. יוסטון מציעה למשפחות את מוזיאון הילדים שבו שפע של תצוגות אינטראקטיביות, את גן החיות שבו יותר מ-4,500 בעלי חיים מ-800 מינים; את הרמן פארק, הריאה הירוקה של העיר, את מרכז המבקרים Space Center Houston, המציע תערוכות שונות בנושאי חלל, ואת פארק המים ספלאש טאון. באוסטין אפשר לעשות פיקניק בפארק זילקר, הריאה הירוקה של העיר; לנסוע ברכבת הקיטור של אוסטין ולבקר בגן החיות המקומי. דאלאס מציעה למשפחות את מרכז הירידים שבו מגוון מוזיאונים מצוינים שמתאימים לכל המשפחה, כמו מוזיאון המדע והטבע; את האקווריום של דאלאס שכולל כ-5,000 יצורי מים; את האקווריום העולמי של דאלאלס; את חוות סאות' פארק בה צולמה הסדרה המפורסמת; את גן החיות של דאלאס שנחשב לגדול במדינה ואת פארקי השעשועים של סיקס פלגס ששוכנים בארלינגטון השכנה. גם סן אנטוניו מציעה אטרקציות משפחתיות מוצלחות ביותר, בהן פארק שעשועים נוסף מבית סיקס פלגס ופארק עולם הים (SeaWorld San Antonio).

מנופי הפארק הלאומי ביג בנד, אחת משמורות הטבע הכי פחות צפופות בארצות הברית

5. בגלל הנופים המגוונים
לצד ערי ענק אולטרא מודרניות, טקסס מציעה גם מרחבים מדבריים אין סופיים ויערות של אורנים, אשוחים וברושים. מגוון נופים רחב במיוחד אפשר למצוא בפארק הלאומי ביג בנד (Big Bend), ששוכן בקצה הדרומי-מערבי של טקסס ונחשב לאחד מהפארקים הכי פחות צפופים בארצות הברית. בפארק, שגודלו כמעט כשטחה של מדינת ישראל, בולטים נופי המדבריות הצחיחים, שבהם צמחייה מדברית, סלעים חשופים, דיונות חול וקניוני גרניט לצד הרים מיוערים בהם חיים מגוון של ציפורי שיר ועופות דורסים.

6. בגלל היריד
מדי שנה בסתיו, בספטמבר-אוקטובר, מתקיים במרכז הירידים של דאלאס היריד של טקסס, שנחשב לאירוע הגדול מסוגו ביבשת. יריד הענק, שמתקיים מאז 1886, כולל הופעות מוזיקליות, תערוכות חקלאיות, מופעי רודאו, מרוצי חזירים, קרקס, אירועי ספורט, מופעי בידור ותערוכות חקלאיות, לצד שפע אטרקציות כמו גלגל הענק הגדול ביותר באמריקה ומתקני שעשועים נוספים. בנוסף, מתקיים ביריד משחק פוטבול חד שנתי יוקרתי מאוד בין קבוצה מטקסס לקבוצה מאוקלהומה.

היריד השנתי של טקסט, האירוע הגדול מסוגו בארצות הברית

7. בגלל תרבות הבוקרים
טקסס היא מרכז תעשיית הבקר של ארצות הברית, והנתון הזה תרם להתפתחותה של תרבות בוקרים ייחודית שמתבטאת בהיבטים שונים. ראשית כל, החוות. בטקסס יש יותר חוות בקר מאשר בכל מדינה אחרת בארצות הברית. החוות בדרך כלל פרושות על מרחבים עצומים ומרוחקות ממקומות יישוב, ובביקור בהן, שהן יותר ממומלץ, אפשר להרגיש כמו קאובוי ליום אחד. שנית, הרודאו. הרודאו הוא חלק חשוב בתרבות הייחודית של טקסס, והרודאו השנתי של יוסטון הוא הגדול בעולם. האירוע הזה, שמתקיים מדי פברואר ולא כדאי להחמיצו, משלב תצוגות ותחרויות בקר עם מפגני רודאו, ברביקיו המוני, מכירות פומביות ומופעי קאנטרי. ולבסוף, האוכל. הכוכב הראשי של המטבח הטקסני, שמושפע רבות ממקסיקו השכנה, הוא הבקר. הבשר הטקסני נחשב למשובח במיוחד ונדיר למצוא ארוחה בלי סטייק עסיסי או המבורגר גדול במיוחד.

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.