תפריט עמוד

רכבות ברשת

ההיסטוריה של הרכבות, כל מה שצריך לדעת לפני שמתכננים טיול רכבות באירופה ובארה"ב, רכבות צעצוע ועוד אתרים מומלצים במדור שמוקדש כולו לרכבות

אתר האינטרנט של מייקל ג'. אירלם ייקח את חובבי ההיסטוריה לסיור במחוזות הנידחים של תולדות מסילות הברזל והרכבות. "מייק" מקדיש את האתר שלו לסיפורים על הרכבות כפי שהיו עד שנת 1935, וביניהם: סיפורו של "הסקוטי המעופף", רכבות הדואר התת-קרקעיות של לונדון, התפתחות הרכבות באסיה ובאפריקה, ועוד.

מארק סמית' הוא עובד רכבת בריטי לשעבר, שכבר זכה בפרסים וציונים לשבח רבים עבור מפעל האינטרנט שלו, אתר בשם "האיש במושב מס' 61". הוא מבלה זמן רב בנסיעות, שאת רובן ככולן הוא עושה ברכבת. האתר כולל מידע מקיף, שימושי וידידותי, על מערכות הרכבת במדינות רבות בעולם, ומייעץ כיצד ניתן להגיע ממקום אחד למשנהו – מבלי להיכנס למטוס.

צילום: חברת הרכבת השוויצרית


Eurail הוא גוף שנמצא בבעלות מספר חברות רכבת אירופיות, המציע כרטיסי נסיעה חופשית למיניהם ("פאסים") ברחבי היבשת. הכרטיסים שונים זה מזה במשך הזמן או באיזור הכיסוי, ומתוך המגוון שלהם (ואף אחד לא אמר שזה זול…) בוודאי תוכלו למצוא את הפאס שיתאים לטיול חלומותיכם.


רוצים לתכנן טיול רכבות בארה"ב? המפה האינטראקטיבית שמציעה חברת הרכבות Amtrak תאפשר לכם לקבוע תחנת מוצא ותחנת יעד, ותרכיב עבורכם את האפשרויות המומלצות ביותר להגעה ברכבת. בעזרת המפה תוכלו לקבל מידע על התחנות, וגם להזמין את כרטיסי הנסיעה עצמם.


רכבות צעצוע, מסתבר, רחוקות מאוד מלהיות משחק ילדים. בניית מודלים של רכבות זעירות, מסילות ברזל ומחלפי רכבות היא תחביבם של מספר לא מועט של אנשים, אם לשפוט לפי מספר המגזינים וכתבי העת המכוונים אליהם. האתר Trains.com מרכז תכנים מתוך חמישה מגזינים כאלה, ומציע לחובבי הז'אנר גם ניוזלטרים, מילון מונחים נרחב, פורומים ועוד.

צילום: Skip ODonnellצילום: Joy Fera


גם בארצנו הקטנטונת פועל מועדון חובבי דגמי רכבות, המונה כ-30 איש, הנפגשים מדי שבוע במרתף נטוש בקיבוץ נצר-סרני. על אף התיאור האפלולי, מדובר בקבוצה חיובית ופילנתרופית למדי. משטחי רכבות שבנו החברים נמצאים במחלקות ילדים בשלושה בתי חולים ברחבי הארץ, למען הילדים המאושפזים בהם. מידע על פעילות המועדון, כמו גם תמונות של המודלים והמשטחים, יש באתר הזה.


כמה וכמה קווי רכבות כבר נקראו במהלך ההיסטוריה בשם האקזוטי "אוריינט אקספרס", שלעד ייזכר מספרה של אגתה כריסטי, שתיאר את הדרך שבה פתר הבלש המהולל הרקול פוארו את תעלומת הרצח שאירע על סיפונה. כיום תחת השם הזה מוצעים לתיירים הנהנתנים של העולם חופשות מסע ברכבות פאר ברחבי אירופה, ממזרח למערב – כמו גם מלונות ונופשים יותר נייחים, לכל המעוניין.


רכבת העמק היה השם שהעניק היישוב היהודי בא"י לשלוחת הרכבת החיג'אזית שקישרה בין חיפה ודמשק בתחילת המאה ה-20. שרידי המסילות שלה עדיין נותרו פה ושם לאורך התוואי הישן, והיכן שגנבי הברזל כבר "טיפלו" במסילה, נותרה לעיתים תלולית העפר שעליה נסעה. הרכבת כונתה זכתה גם לשם "רכבת הפרחים", משום שנסעה כל כך לאט, שכמעט ניתן היה לרדת ממנה, לקטוף פרחים, ולחזור לקרון. הסיפור שלה מובא מתוך אתר "ויקיפדיה".


סיפורו של מסע מוסיקלי מסקוטלנד להודו ברכבת – דרך אירופה, סיביר, ודרום מזרח אסיה. ג'ורג'יה בראון וטום פיין לקחו תרמיל, כינור ולאפ-טופ, ויצאו לדרכם מתוך רצון להכיר מוזיקה עממית מקומית לאורך הדרך. את הסיפורים שלהם, כמו גם הצלילים שאספו במקומות שבהם ביקרו – אפשר למצוא ביומן שפירסמו באתר לתיעוד המסע שתם בתחילת השנה.


אם גם אתם נוסעים ברכבת ישראל ומתוסכלים מהנטייה שלה לאחר, אולי תשקלו להירשם באתר "על הרציף", מעין תנועה חברתית/קבוצה צרכנית שקמה לאחר תאונת הרכבת בבית יהושע מתוך רצון לגרום לרכבת ישראל להבין שיש מי שמשגיח עליה. באתר תוכלו לסייע במתן דיווחים על איחורים של רכבות, ללמוד על זכויותיכם כנוסעים, ולשחרר קיטור בפורומים לאחר נסיעה ברכבת צפופה במיוחד.

צילום: חברת הרכבת השוויצרית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.