תפריט עמוד

רוכבים ושטים – שייט נהרות וטיול אופניים

למי שמתלבט בין שייט בנהרות של אירופה לבין טיול אופניים מתגלגל, יש אופציה חדשה ומשמחת: Bike & Boat - שייט בספינת נהר וכשהספינה עוגנת יוצאים לטיול אופניים עד לנקודת העגינה הבאה של הספינה. גם מי שאינו רוכב יכול להצטרף וליהנות מהנופים מהסיפון

שני סוגי טיולים כובשים את לב הישראלים בשנים האחרונות: שייט נהרות וטיולי אופניים. בטיול אופניים מתגלגל אפשר לדווש במגוון גדול של מסלולים מסומנים ברמות קושי שונות, שרבים מהם מרוחקים מהדרכים הראשיות ומציעים רכיבה בטוחה בנופים פסטורליים. טיול האופניים המתגלגל מאפשר תחושה של התקדמות וחשיפה לנופים חדשים ומגוונים. מאידך, בכל יום לנים במקום אחר וצריך לארוז ולפרוק את התיקים בכל פעם מחדש. שייט נהרות מאפשר לטייל בנהרות אירופה בדרך נעימה ונטולת דאגות. בכל יום עוגנים ביעד אחר – בעיירות קטנות או ערים גדולות, בהן אפשר לצאת לסיורים רגליים באתרים מעניינים. 

עכשיו לא צריך יותר להתלבט בין שייט רגוע בנהר לבין טיול אופניים: טיולי Bike & Boat משלבים את שני סגנונות הטיול המוצלחים הללו ומאפשרים ליהנות מכל העולמות. שייט בספינת נהר בחברת רוכבים נוספים מכל העולם, וכשהספינה עוגנת יוצאים לטיול אופניים עד למקום העגינה הבא. בסופו של יום, בין אם רכבתם או שטתם, אפשר ליהנות ממנוחה על הסיפון, להתיידד עם הנוסעים האחרים, שעם רובם רכבתם במהלך היום, לאכול במסעדת הספינה. אתם ישנים כל לילה באותה המיטה ולא צריך לארוז את המזוודה לקראת היום הבא. ואם קצת עייפים ורוצים לקחת יום של מנוחה מהרכיבה, אפשר לבלות את הזמן בשייט נינוח. ועוד יתרון יש לחופשה מסוג זה: גם מי שאינו רוכב יכול להצטרף. ילדים צעירים או בני משפחה וחברים שאינם רוכבים יכולים לבלות את היום בשייט נהרות מהנה ובערב כל המשפחה מתאחדת לבילוי משותף. 


סיפון השיזוף בספינה הוא מקום נהדר למנוחה, להיכרות עם חברים חדשים ולצפייה בנהר ובנופים הירוקים המקיפים אותו

ספינות נהר אינן דומות כלל לאניות הקרוז הגדולות. אלו הן ספינות קטנות למדי ואינטימיות, המאפשרות ליצור היכרויות קרובות עם המטיילים הנוספים, שכולם אוהבים לרכוב. כל התאים בספינת הנהר חיצוניים, מה שמאפשר ליהנות מהנופים היפים ומהאוויר הפתוח לכל אורך השייט. הנה כמה אפשרויות מומלצות לטיול המשלב רכיבה על אופניים ושייט:

טיול אופניים ושייט על הדנובה
טיול זה מתאים מאוד למשפחות, בין השאר כטיול בר מצווה. הוא מתחיל ומסתיים בעיר פסאו שבגרמניה, על גדות הדנובה, ועובר דרך ירוקים בגרמניה ובאוסטריה. הרכיבה נעשית בדרך קלה ומישורית, נטולת תנועת מכוניות, שעוברת בנופים ירוקים ולצד הנהר המרשים. הטיול משלב ביקור בכפרים, ביקבים ובטירות עתיקות ומסתיים בווינה, בירת אוסטריה. בין היתר, המטיילים שטים בעיקול שלוגן הרומנטי בו נהר הדנובה מתפתל בכמעט 180 מעלות, מבקרים בעיר היפה לינץ, מפליגים לאורך עמק וואכאו העטור בטירות וכרמים, מבקרים במנזר מלק הבנדיקטני ששימש השראה לספר "שם הוורד" ומדוושים בין כרמים, מטעים וטירות עתיקות. לצד אלה, מוקדש זמן לביקור בווינה היפה, שלמרות התדמית ההדורה שלה, היא עיר ידידותית מאוד למשפחות, עם הרבה אטרקציות לילדים, ובראשן פארק הפראטר והגלגל הענק שבו.

מדוושים על גדת הדנובה

טיול שייט ורכיבה בצ'כיה
נהרות הוולטבה והאלבה בצ'כיה הם יעד מושלם לשייט נהרות פסטורלי ועתיר נופים, עם הרבה כפרים ציוריים וטירות רומנטיות לאורך הדרך. לאורך הנהרות אפשר ליהנות מרכיבה נינוחה, אשר חולפת בתוך יערות, לצד פלגי מים ואגמים ובין עיירות וכפרים מקסימים. בין הנקודות המעניינות לאורך המסלול ניתן למנות את הארמון הבארוקי בטרוג'ה, את העיר היפה ליטומריצה ואת העיר מלניק, המוקפת כרמים, שמפורסמת ביין המשובח שלה. נקודת המוצא והסיום של הטיול היא פראג היפה והרומנטית, שבה כדאי לסייר ברובע היהודי, בעיר העתיקה ובמצודה.

שייט על הדנובה, בין נופים פסטורליים ועיירות עתיקות

טיול שייט ורכיבה בצפון הולנד
הולנד המישורית היא יעד מושלם לרכיבה: יש בה אינספור מסלולי אופניים מסומנים העוברים בנופים פסטורליים, בין שדות שבהם רועות פרות שמנמנות, כפרים קטנים, טחנות רוח ויערות. לצד אלה, התעלות והנהרות של הולנד הופכים אותה למתאימה במיוחד לחופשת שייט. אזור צפון הולנד מציע נופים שלווים ועתירי מים, ומסלול הרכיבה והשייט כולל ביקור בערים עתיקות וכפרי דייגים, דיווש בתוך יערות ועל שפת אגמים, חופים יפים ואיים המשופעים בדיונות חול. בין היתר, כולל הטיול ביקור בכפר הדייגים המסורתי וולנדם, ביקור בנמל הציורי של אנקהאוזן ובמוזיאון הפתוח המוקדש לים הצפוני, דיווש לאורך ימת אייסלמיר לכיוון למר, דיווש במחוז פריזלנד בין אגמים ונהרות, רכיבה באי טסל, הגדול ביותר באיי הים הצפוני, סיור בעיר העתיקה הורן שבה נמל מקסים ושוק גבינות וביקור במוזיאון הפתוח המפורסם זאנסה סכאנס. נקודת המוצא והסיום של הטיול היא אמסטרדם התוססת, אשר מזמינה לשייט בתעלותיה או לרכיבה ברחובות העיר ובריאה הירוקה הגדולה של העיר, הוונדל פארק.

הולנד המישורית היא יעד מושלם לטיול אופניים והנהרות והתעלות החוצים אותה מאפשרים לשלב בין רכיבה לשייט

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. Bike & Bout הכתבה מעניינת מאד. לא הצלחתי לראות הצעות קונקרטיות – תאריכים, תוכנית יומית, מחירים. אשמח לקבל הנחייה בנדון. תודה מראש.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.