תפריט עמוד

רווח שיא לטורקיש איירליינס

חברת התעופה טורקיש איירליינס רשמה רווח שיא של מיליארד ו-149 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2018, וזאת למרות מחירי הדלק המאמירים

טורקיש איירליינס הצליחה להגדיל באופן משמעותי את הכנסותיה מהטסת נוסעים ומטען, והגיעה לסך הכנסות של כ-4 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2018. בעקבות ביצועים יוצאי דופן אלה, ההכנסות ממכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו ב-20% ל-9.9 מיליארד דולר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם המשך צמיחת הרווחיות, טורקיש איירליינס הצליחה לשלש את הרווח הנקי שלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ורשמה בתקופה זו רווח נקי של 755 מיליון דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של 2018, מדד EBITDAR (רווח לפני ריבית, מסים, הפחתות ושכירות, המשמש כמחוון רווח במזומן), גדל ב-16% ל-2.8 מיליארד דולר.

אילקר אייג'י, יו"ר דירקטוריון טורקיש איירליינס, הודה לנוסעים, לעובדים ולשותפים העסקיים שתרמו להישג החשוב. "על אף מגוון ההתפתחויות האזוריות בהן נתקלנו, ובמיוחד בשנים האחרונות, היחס התמידי שהצגנו הוא מקור הצמיחה היציבה שלנו. כיום, עם ההשקעות המשמעותיות שלנו, נתוני הצמיחה המרשימים וההצלחות הרבות, אנו ממשיכים לחזק את מעמדנו היוקרתי בתעשיית התעופה העולמית", אמר.

טורקיש איירליינס, אשר חיזקה את זהותה כחברת תעופה עולמית מובילה עם רשת טיסות רחבה, מפעילה טיסות ל-49 יעדים בטורקיה ו-255 יעדים בינלאומיים, סך של 304 יעדים ב-122 מדינות, כולל קרסנודאר, סמרקנד, פריטאון ומורוני שהתווספו השנה. צי המטוסים של החברה, אחד הצעירים והמודרניים ביותר בעולם, מורכב מ-329 מטוסים, הכוללים 217 מטוסים צרים, 92 רחבים ו-20 מטוסי מטען. בהשקעה במטוסים מהדור המתקדם ביותר וידידותיים לסביבה, טורקיש איירליינס שואפת להגיע ל-475 מטוסים עד 2023.

בבחינת תנועת הנוסעים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, סך שיעור התפוסה עלה ב-3.2% ל-82%. באותה תקופה, גידול במספר הנוסעים, קיבולת והיצע עמד על 12%, 6% ו-10.3% בהתאמה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טורקיש איירליינס הטיסה כ-58 מיליון נוסעים בתקופה זו. על פי נתוני איגוד התחבורה האווירית הבינלאומית (IATA) לתשעת החודשים הראשונים של השנה, ענף התעופה העולמי רשם גידול בקיבולת של 6% בעוד שהוא זקוק לגידול של 7%.

פתיחתו של שדה התעופה החדש באיסטנבול הוא אחד המהלכים החשובים של תעשיית התעופה הטורקית ושל טורקיש איירליינס והצמיחה של חברת התעופה הטורקית תקבל תאוצה יחד עם שדה התעופה החדש, דבר שיביא לתנופה בענף התעופה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.