תפריט עמוד

קריסת חברות תיירות גדולות בבריטניה

עשרות אלפי נופשים בריטים נותרו השבוע ללא פתרון, חלקם במדינות מרוחקות, כאשר ענק התיירות XL, החברה השלישית בגודלה בתחום זה בבריטניה חדלה לפעול באורח פתאומי. האם מדובר במשבר עולמי ואיך להיזהר מפניו?

85 אלף נוסעים נותרו תקועים ברחבי תבל כאשר מטוסי חברת XL קורקעו השבוע. לפי ההערכות עוד 200 אלף בני אדם שהזמינו טיסות וחופשות בחברה הענקית עלולים להפסיד את כספם.

החברה שעד לקריסתה הפעילה טיסות ליותר מחמישים יעדים שונים ברחבי אירופה ואפריקה נחשבה עד לאחרונה לחזקה מאוד בתחומה. רק השנה חתמה חברה על הסכם לשלוש שנים עם קבוצת הכדורגל ווסטהאם יונייטד, לפיו כל טיסות הקבוצה ואוהדיה יופעלו במסגרת החברה. הסכם זה שווה 2.5 מיליון ליש"ט בשנה.

מלבד הדאגה הברורה שמביעים לקוחותיה של החברה תוהים עכשיו רבים בבריטניה ובאירופה מה יעלה בגורלן של חברות אחרות בתחום התיירות, רובן קטנות יותר מ-XL.

מאז תחילת 2008 פשטו את הרגל 26 חברות תעופה ונסיעות במערב אירופה בלבד. הסיבות לקריסה המסיבית הן המחירים הגבוהים של דלק המטוסים, ומשבר האשראי שמשפיע על הפעילות הבנקאית בעולם.

השאלה עימה מתמודדים הצרכנים, גם בישראל, היא איך הם יכולים להגן על עצמם מפני תופעות כאלה.

התשובות הפשוטות הן בעזרת תשלום בכרטיסי אשראי שמספקים הגנה כזו או בעזרת ביטוח נסיעות שכולל בחלק מן הפוליסות הגנה מפני פשיטת רגל של חברת התעופה או חברת הנסיעות.

בבריטניה, כמו גם במקומות אחרים, עולה עכשיו דרישה להציג גם הגנה ממשלתית, כהתחייבות להשיב הביתה נוסעים שנתקעו בחו"ל בגלל פשיטת רגל.

הדעות לגבי נושא זה חלוקות גם בקרב ארגוני הצרכנים.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.